Çarşamba 25.04.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 25.04.2012 12:10

Mart ayı ziyaretçi sayımız

Türkiye'yi 2012 Mart ayında ziyaret eden ziyaretçi sayısı şaşırttı. Bakın en çok hangi ülkeden turist geldi.

Türkiye'yi bu yılın Mart ayında 1 milyon 460 bin 563 yabancı turist ziyaret etti. Mart ayında Türkiye'ye gelen ziyaretçiler geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9.7 azalış gösterdi. Yılın ilk 3 ayında ise Türkiye'ye gelen ziyaretçiler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.3 azalışla 3 milyon 439 bin 745'e geriledi. Mart ayında ve Ocak-Mart döneminde Türkiye'ye en çok yabancı ziyaretçi Almanya'dan geldi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü'nden elde ettiği 2012 yılı Mart ayı geçici Giriş-Çıkış Yapan Yabancı ve Vatandaşlar verilerini açıkladı. Buna göre, Türkiye'yi ziyaret eden yabancı sayısı 2012 yılı Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9.7 gerileyerek 1 milyon 617 bin 782 kişiden 1 milyon 460 bin 563 kişiye indi. Bu ziyaretçilerin 21 bin 687 kişisini (yüzde 1.5'ini) günübirlikçiler oluşturdu. Mart ayında Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 45.2'sini oluşturan 659 bin 881 kişinin İstanbul'dan, yüzde 20.3'ünü oluşturan 296 bin 420 kişinin Antalya'dan giriş yaptığı belirlendi. En çok girişin yapıldığı diğer sınır kapıları şöyle oldu:
"Yüzde 11.3 pay ile Edirne, yüzde 5.9 pay ile Artvin, yüzde 2. 9 pay ile İzmir."

TÜRKİYE'YE EN ÇOK ZİYARETÇİYİ ALMANYA GÖNDERDİ
2012 yılı Mart ayında Türkiye'ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya yüzde 17.4 ile birinci, İran yüzde 9.3 ile ikinci, Bulgaristan yüzde 6.7 ile üçüncü sırada yer aldı. Bulgaristan'ı sırasıyla Gürcistan, Rusya Federasyonu, İngiltere, Yunanistan, Fransa, Suriye, Azerbaycan takip etti.

İLK 3 AYDA 3.7 MİLYON YABANCI TURİST GELDİ
Bu yılın Ocak-Mart döneminde Türkiye'ye gelen ziyaretçiler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.3 azalışla 3 milyon 673 bin kişiden 3 milyon 439 bin 745'e geriledi. Bu ziyaretçilerin 36 bin 605 kişisini (yüzde 1.1'ini) günübirlikçiler oluşturdu. Ocak-Mart döneminde Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 46.7'sini oluşturan 1 milyon 605 bin 741 kişinin İstanbul'dan, yüzde 16.4'ünü oluşturan 564 bin 612 kişinin Antalya'dan giriş yaptığı belirlendi. En çok girişin yapıldığı diğer sınır kapıları şöyle oldu:
"Yüzde 11.3 pay ile Edirne, yüzde 7.3 pay ile Artvin, yüzde 2.3 pay ile Ağrı."

ALMANYA BİRİNCİ, İRAN İKİNCİ

Ocak-Mart döneminde ise toplam 3 milyon 439 bin turistin yüzde 15.2'si Almanya'dan, yüzde 8.2'si İran'dan, yüzde 7'si Gürcistan'dan gelen turistlerden meydana geldi. Gürcistan'ı sırasıyla şu ülkeler izledi:
"Bulgaristan, Rusya Federasyonu, Suriye, Yunanistan, İngiltere, Azerbaycan, Fransa."

Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yıllara ve aylara göre dağılımı
Değişim
Aylar Yıllar Oranları (yüzde)
2010 2011 2012* 2011/ 2012/
2010 2011
Ocak 809.974 975.723 981.611 20,46 0,60
Şubat 953.848 1.079.505 997.571 13,17 -7.59
Mart 1.414.616 1.617.782 1.460.563 14,36 -9.72
Nisan 1.744.628 2.290.722 31,30
Mayıs 3.147.492 3.283.125 4,28
Haziran 3.500.024 3.780.637 8,02
Temmuz 4.358.275 4.597.475 5,49
Ağustos 3.719.180 4.076.783 9,62
Eylül 3.486.319 3.923.546 12,54
Ekim 2.840.095 3.039.754 7,03
Kasım 1.491.005 1.596.295 7,06
Aralık 1.165.903 1.194.729 2,47
Toplam 28.632.204 31.456.076 9,86
3 aylık
toplam 3.178.438 3.673.010 3.439.745 15,56 -6,35

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.