Cumartesi 23.06.2012 00:00

Mevlana Müzesi'nde yaz bereketi

1 milyon 735 bin ziyaretçiyle Türkiye'de en çok ziyaret edilen müzelerden olan Mevlana Müzesi'nde yaz dönemi hareketliliği yaşanıyor.

1 milyon 735 bin ziyaretçiyle Türkiye'de en çok ziyaret edilen müzelerden biri olan Mevlana Müzesi'nde yaz dönemi hareketliliği yaşanıyor.
Konya Müze Müdürü Yusuf Benli, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Mevlana Müzesi'nin; Ayasofya Müzesi ve Topkapı Sarayı Müzesi'nin ardından Türkiye'de en çok ziyaret edilen 3. müze olduğunu söyledi.
Geçen yıl Mevlana Müzesi'ni 1 milyon 735 bin 424 kişinin gezdiğini anlatan Benli, turizm sezonunun açıldığı yaz aylarıyla birlikte müzedeki yoğunluğun da arttığını ifade etti.
Bu yıl 1 Nisan'dan 22 Haziran'a kadar Mevlana Müzesi'ni 395 bin 460 yerli ve 50 bin 549 yabancı olmak üzere toplam 446 bin 9 kişinin ziyaret ettiğini ifade eden Benli, şunları kaydetti:

''Bugünlerde müzeyi en çok Japon turistler ziyaret ediyor. Japonların ardından bu dönemde ikinci sırada Fransızlar geliyor. Yerli turistlerin sayısı hiç de az değil. Mevlana Müzesi, içinde bulunduğumuz yıllarda tam bir yenilenme yaşıyor. Eskiden ziyaretçiler müzenin sadece iç kısmını gezer, avluda hiç beklemeden müzeden ayrılırdı. Son olarak, Derviş Hücreleri bölümü titiz bir çalışma sonunda yenilenerek hizmete açıldı. İçlerinde, Mevlevi tarihine ait eserlerin sergilendiği 16 derviş hücresi yoğun ilgi görüyor. Bu nedenle son 6 aydır müze ziyaretçileri, sadece Mevlana'nın sandukasının bulunduğu müzenin içini değil, avlu kısmındaki bölümleri de geziyor.''


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.