Çarşamba 27.06.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 27.06.2012 13:29

İDO aynı koltuğu 2 kişiye sattı

İstanbul'dan Bursa, Yalova, Bandırma gibi hatlara en kolay ulaşım olarak görülen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO)'nin esnek fiyat politikasına yönelik tepkiler artıyor.

Yükselen bilet fiyatlarıyla sarsılan vatandaşlar, bu kez İDO'nun aynı koltuğu iki ayrı kişiye satmasıyla şaşkına döndü. Bursa'dan İDOBÜS'le İstanbul Kabataş'a gitmek isteyen iki kişi, kendilerine satılan koltukların başkasına satıldığını görünce duruma tepki gösterdi.

Bursa'da, günde karşılıklı olarak 13 deniz otobüsüyle 2 hızlı feribot seferi düzenleyen İDO, tartışılır duruma geldi. Bursa Büyükşehir Belediyesi, İDO'ya alternatif bir deniz otobüsü şirketi kurmak için liman arayışlarını hızlandırdı. Özellikle tatil sezonunda deniz yolunu kullananlar, İDO'nun fiyat politikasıyla şaşkına dönüyor. Son olarak, İDO'nun aynı koltuğu iki ayrı kişiye sattığı ve bunun zaman zaman tekrarlandığı ortaya çıktı. 8 Haziran'da Bursa Güzelyalı İskelesi'nde saat 08.30'da Kabataş'a gitmek için İDOBÜS'e binen Serdar Gürbüz, 23 numaralı koltuğuna oturmak istedi. Ancak bu sırada, Soner Altun isimli yolcu da 23 numaralı koltuğun kendisine ait olduğunu söyledi. Yapılan bilet kontrolünde, İDO'nun 23 numaralı koltuğu hem Soner Altun'a hem de Serdar Gürbüz'e sattığı belirlendi. Aynı deniz otobüsünde 15 numaralı koltuğa oturmak isteyen Hakan Kayabaş ise 15 numaraları koltuğun hem kendisine hem de Orhan Çetinel isimli kişiye satıldığını görünce şaşkına döndü. Vatandaşlar, duruma tepki gösterirken, boş olan başka koltuklara oturarak yolculuklarını tamamlayabildi.


"EŞİMDEN AYRI OTURMAK ZORUNDA KALDIM"
Geçtiğimiz ay eşi Yüksel Baysal'la İstanbul'dan Bursa'ya dönerken aynı sıkıntıya maruz kaldığını belirten Sevinç Baysal, "İDOBÜS'e bindik. Koltuğumuza oturduk. Bir müddet sonra yine bir çift gelerek aynı numaralı koltukların kendilerine ait olduğunu söyledi. Bu, bize soğuk duş gibi geldi. Biletleri kontrol ettiğimizde aynı koltukların hem o çifte hem de bize satıldığını gördük. Hal böyle olunca eşimle ayrı koltuklarda yolculuk ettik. Tam bir rezillikti. Zaten bilet fiyatları el yakıyor. Bir de bu tür uygulamalar olunca gerçekten sıkıntı yaşıyoruz." dedi.

"TEKNİK ARIZA OLDU, YOLCULAR MAĞDUL EDİLMEDİ"
Cihan muhabirinin soruları üzerine İDO'dan konuyla ilgili bir açıklama yapıldı. Açıklamada, "Söz konusu olan şikayete istinaden ilgili birimlerle görüştük. Durum, anlık bir teknik aksaklık nedeniyle oluşmuş ve konu ile ilgili gerekli düzenlemeler hemen yapılmıştır. Bu biletleme sorunundan ötürü yolcularımızın seyahatlerinde herhangi bir aksaklık kesinlikle yaşanmamış ve yolcularımız mağdur edilmemiştir." denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.