Salı 10.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 10.07.2012 14:22

İranlı turist sayısında düşüş

Türkiye ile İran arasında son aylarda esen soğuk rüzgarlar turizme de yansıdı.

2012 yılının ilk dört ayında Türkiye'ye gelen İranlı turist sayısı, geçen yıla göre yaklaşık yüzde 37 oranında azaldı. İran hükümetinin turizmcilere Türkiye'ye gidilmemesi yönünde telkinlerde bulunduğu öğrenildi. Avrupa'da yaşanan ekonomik krizin de pazardaki büyüme oranını sekteye uğratacağını öngören Kültür ve Turizm Bakanlığı, yeni pazarlarda tanıtıma öncelik vereceğini açıkladı.
438 BİN İRANLI TURİST
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın turizm verilerine göre, 2012'de Türkiye'ye gelen İran'lı turistlerde önemli bir azalma oldu. Ocak-Mayıs döneminde İran'dan Türkiye'ye 2010'da 739 bin 803, 2011'de 746 bin 686 turist ziyarette bulunurken bu sayı 2012'nin ilk dört ayında 438 bin 840'a düştü. Bakanlık yetkilileri bu azalmadaki en büyük nedenin, İran hükümetinden kaynaklanan baskı olduğunu dile getirdi. İranlı turistlerin Türkiye'de en çok ziyaret ettiği bölgeler İstanbul, Antalya ve Konya olarak biliniyor.


YENİ PAZARLARDA TANITIM
Bakanlığın Avrupa'da yaşanan ekonomik krizin 2012'de etkilerinin daha fazla süreceğini hesap ederek, turist kaybının yaşanmaması ve ziyaretçi sayısının arttırılması konusunda yeni açılımlar aradığı da belirlendi. Bakanlığın, "2012 Performans Programı"nda beklenen sıkıntılar ve alınması planlanan önlemler şöyle dile getirildi:

Türkiye, gelen turist sayısı bakımından dünyadaki turizm hareketi içerisinde yaşanan tüm krizlere karşı payını artırıyor. Ancak özellikle ülkemizin ana pazarı olan Avrupa'da halihazırda sürmekte olan ve 2012'de etkilerinin daha fazla hissedilmesi beklenen ekonomik krizin pazardaki büyüme oranını sekteye uğratması öngörülüyor."

Hürriyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.