Cuma 20.07.2012 00:00

Arap turist ramazanda İstanbul'da

İstanbul'a ramazan ayında gelen Arap turist sayısı her geçen yıl artış gösteriyor.

Geçen yıl ramazan ayında İstanbul'a gelen Arap turistlerin sayısında bir önceki yılın ramazan ayına göre yüzde 20 civarında artış yaşanırken, artışın bu yıl da sürmesi bekleniyor.
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı'nın, ramazan ayındaki durgunluğu aşmak için 2010 yılında düzenlediği sanatsal, kültürel ve dünya mutfağından örneklerin yer aldığı ''Ramazan İstanbul'' adlı uluslararası etkinlik ile 2011 yılında yapılan ''İstanbul'da Ramazan'' etkinliğinin bu artışta büyük payı bulunuyor.
İstanbul Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgiye göre, geçen yıl ramazan ayında Arap turist sayısında yüzde 20 civarında artış yaşanırken, bu yıl da aynı oranda artış bekleniyor. 2010 yılı ramazan ayında İstanbul'a Arap ülkelerinden 50 binin üzerinde turist gelirken, geçen yıl İstanbul'u aynı dönemde 62 bin civarında turist ziyaret etti.


Bu yılın ilk 6 ayına bakıldığında Arap ülkelerinden İstanbul'a gelen turist sayısında da ciddi artış göze çarpıyor. İlk 6 ayda Arap ülkelerinden İstanbul'a gelen turist sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 71,2'lik artış görülüyor. 2011 yılının ilk yarısında Arap ülkelerinden toplam 346 bin 598 ziyaretçi gelirken, bu yılın aynı döneminde gelen ziyaretçi sayısı 593 bin 423 kişi oldu.
Arap ülkelerinden İstanbul'a gelen ziyaretçilerin toplam ziyaretçi pastasından aldığı pay da artıyor. 2009 yılında İstanbul'a gelen toplam turist sayısı içinde Arap turistler yüzde 9,3 pay alırken, bu oran 2010'da yüzde 10'a, 2011'de yüzde 11,3'e, 2012'nin ocak-haziran döneminde de yüzde 14'e yükseldi.
Bu yılın ilk 6 ayında İstanbul'a toplam 4 milyon 231 bin 419 turist gelirken, Arap ülkelerinden gelen turist sayısı 593 bin 423 oldu.
2012 yılının ilk yarısında İstanbul'a gelen yabancıların yüzde oranlarına bakıldığında Almanlar yüzde 11,3 ile ilk sırayı alırken, bunu yüzde 6,2 ile Ruslar, yüzde 5,2 ile Amerikalılar, yüzde 4,5 ile Fransızlar, İngilizler ve İranlılar, yüzde 4,2 ile İtalyanlar, yüzde 2,9 ile Hollandalılar, yüzde 2,2 ile Libyalılar ve Ukraynalılar, yüzde 2,1 ile Japonlar, yüzde 2 ile İspanyollar, Iraklılar, Azeriler, yüzde 1,8 ile Suudi Arabistanlılar takip etti.
Bu yılın Haziran ayı itibariyle bakıldığında 107 bin 849 turist sayısı ile yine ilk sırayı Almanya alırken, Almanya'yı 61 bin 647 kişi ile ABD, 43 bin 117 kişi ile Rusya, 42 bin 668 kişi ile İngiltere, 42 bin 14 kişi ile İtalya, 41 bin 238 kişi ile İran, 40 bin 253 kişi ile Fransa, 39 bin 795 kişi ile Suudi Arabistan, 24 bin 54 kişi ile Hollanda, 22 bin 960 kişi ile de Irak izledi.
2011 yılının ilk yarısı ile karşılaştırıldığında 2012'in ilk 6 ayında sadece Türkmenistan ve İsrail'den gelen ziyaretçi sayısında azalma görülürken, İran, Hollanda, Ukrayna, Azerbaycan ve İsviçre'den gelen ziyaretçi sayıları arttı.
Irak, Tunus, Libya ve Mısır'dan gelen turist sayısı da artış gösterdi. 2011'in ilk 6 ayında Irak'tan İstanbul'a gelen turist sayısı 53 bin 246 iken, 2012'nin ilk yarısında 84 bin 414 kişiye yükseldi. Yine 2011'in aynı döneminde Libya'dan 12 bin 333 turist gelirken 2012'de bu rakam 94 bin 269'a çıktı. Ziyaretçi sayılarına bakıldığında Mısır'dan gelenlerin sayısı 27 bin 624'den 45 bin 773'e, Tunus'tan gelenlerin sayısı 23 bin 842'den 38 bin 588'e yükseldi.
-''Shopping Fest yüzde 1'lik bir katkı yaptı''-
İstanbul Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Emre Bilgili, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilk 6 ayda Arap ülkelerinden İstanbul'a gelen misafir sayısında ciddi artış olduğunu belirtti.
Bu yıl Haziran ayında İstanbul'a gelen turist sayısında Suudi Arabistan ve Irak'ın ilk 10 ülke içinde yer aldığına dikkati çeken Bilgili, Suriye'den gelen turist sayısında da olağanüstü bir düşüş olmadığını söyledi.
Bilgili, ''Arap ülkelerinden gelen turistler daha çok aileleri ile beraber gezmeyi seviyor. Bu da tam bizim istediğimiz bir şey. Kalabalık geliyorlar, çok para harcıyorlar, çok uzun süre kalıyorlar'' dedi.
Arap turistlerin artmasında okulların kapanması ve Arap ziyaretçilerin aileleri ile birlikte İstanbul'a gelmelerinin etkili olduğuna işaret eden Bilgili, ''İkinci olarak Haziran ayında gerçekleştirilen Shopping Fest etkinliğinin de yüzde 1'lik bir katkı yaptığını görebiliyoruz'' diye konuştu.
Geçmiş yıllarda ramazan ayında Arap coğrafyasından gelen turist sayısında genelde düşme yaşandığını anımsatan Bilgili, ''İlk defa geçen yıl ramazanda artış oldu. Burada İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı'nın 'Ramazan İstanbul'' projesinin önemli katkısı olduğunu düşünüyoruz. Bu yıl da yine 'Ramazan İstanbul' etkinliğinin bir netice doğuracağını düşünüyoruz. Çünkü THY reklam, belediyeler program yapmaya başladı. Bu yıl ramazanda Arap ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında bir artış bekliyoruz'' dedi.
Arap Ülkelerinden son üç yılda gelen ziyaretçi sayısı (Ocak-Haziran)

Ocak-Haziran 2010 2011 2012 2011-2012 değişim oranı
IRAK 36.414 53.246 84.414 58,5
CEZAYİR 26.820 33.286 44.963 35,1
MISIR 22.577 27.624 45.773 65,7
FAS 23.147 28.683 33.107 15,4
LİBYA 23.207 12.333 94.269 664,4
TUNUS 23.140 23.842 38.588 61,8
ÜRDÜN 20.384 25.331 31.717 25,2
SURİYE 21.038 20.065 23.767 18,5
LÜBNAN 25.262 39.310 45.739 16,4
SUUDİ ARABİSTAN 17.164 38.275 78.206 104,3
KUVEYT 8.980 16.618 28.149 69,4
B.A.E 8.362 12.318 18.995 54,2
SUDAN 3.278 3.297 4.008 21,6
YEMEN 2.218 3.418 5.231 53
UMMAN 1.669 2.550 3.906 53,2
BAHREYN 2.173 2.351 4.978 111,7
KATAR 1.497 2.484 5.185 108,7
FİLİSTİN 1.270 1.567 2.428 54,9
268.600 346.598 593.423 71,2

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.