Pazartesi 27.08.2012 00:00

Ramazan bitti oteller doldu

Ramazan ayının yaza denk gelmesi ile tatil planları, ağustos sonuna ve eylüle ertelendi.

Bayramdan bu yana kıyı illerine yönelim artarken, otelciler ile tur operatörleri yüzü gülüyor. Eylül ayından umutlu olan sektör, bu dönemde otellerin doluluk oranının yüzde 85'i bulacağını öngörüyor.
Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, eylül ayında İstanbul ile güney illerinin çekim alanı haline geleceğini ifade ediyor. Bayındır, bu duruma bağlı olarak otellere rağbetin artacağını vurguluyor.
Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran ise otellerin ve tur operatörlerinin eylülde gelirlerini artıracağını, kayıplarını gidereceğini dile getiriyor.
Karacı Tours Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Ciga da okullar açılana dek otellerin dolu olacağını belirtiyor.

Ramazan ayının bitimi ile tatil yörelerine ilgi artıyor. Arefe gününden itibaren Ege ve Akdeniz'e akın eden tatilcilerin talebinden memnun olan oteller ve tur operatörleri ise taleplere cevap vermeye odaklanıyor.


Ramazan ayı sonrasında otellerin doluluk oranını Cihan'a değerlendiren sektörün önde gelen isimlerinden TUROB Başkanı Timur Bayındır, ağustosta tatil yörelerine rağbet olduğunu aktarıyor. Bayındır, "Ramazan geçen senelere göre daha iyiydi. Bunda Türk Hava Yolları'nın katkıları büyük olmakla, fiyat indirimleri de etkili." diyor.
Eylül ayında İstanbul'da otellere yönelimin artacağına işaret eden Bayındır, "Bu ayda, bu ilde otellerin doluluk oranı yüzde 80-85 dolaylarında olur. Güney illerinde de haziran, temmuz ve ağustos ayları iyi geçti. Kanım o eylül ayı da iyi geçer, ekim ayı zayıf kalır." ifadelerini kullanıyor.
Bayındır, gelecek ay kıyı bölgelerde bulunan otellerde doluluk oranının yüzde 80'e dayanacağına; Türkiye'nin yüzde 1,2 oranında kaybettiği müşteri oranının kapanacağına temas ediyor.
Öte yandan cari açığın gelir bölümünde 16-17 milyar doların kayıp kaçak göründüğünden yakınan TUROB Başkanı Timur Bayındır, "Kayıp kaçaklar; herhalde otomobilden, buzdolabından veya TV'den gelmeyecektir. Ağırlıklı turizmden gelecektir. Bunlarla da gelirlerimiz herhalde 30 milyar dolara dayanacaktır." saptamalarında bulunuyor.
Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran ise Ramazan'da otellere ve operatörlere talebin yüzde 15 daraldığını bildiriyor. Taleplerin ağırlıklı bayrama kaydığını dile getiren Ali onaran, şunları kaydediyor:
"Bayramın ardından da otellere yoğun ilgi var. Şu an güney illerinde bulunan otellerin doluluk oranı gayet iyi. Antalya ve Muğla gibi illerde şu an bu oran yüzde 90'a yakın. 2012 ikinci yarı ilk yarıya oranla daha olumlu. Zannediyorum, eylül ve ekim aylarında Ramazan döneminde daralan talepleri ya da kayıpları telafi edeceğiz."
Onaran, turist sayısı bağlamında 2011'in yakalanabileceğini savunuyor. Senenin tamamına bakıldığında İstanbul'un iyi bir trend ortaya koyduğunu buna mukabil kıyı bölgelerin iyi bir performans yakalayamaıdığından söz eden Onaran, burada Avrupa bunalımının ve sınır ülkelerde tırmanan siyasi gerilimlerin önemli rol oynadığına kanaat getiriyor. Menfi etkilere rağmen 30 milyon turist rakamının yakalanabileceğini ekliyor.

TUR OPERATÖRLERİ KURBAN BAYRAMI'NDAN UMUTLU
Karacı Tours Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Ciga da Ramazan Bayramı'nda 600 bin bireyin yolculuk yaptığını duyuruyor. Bu dilimde otellere ve turlara ilginin yüzde 30 arttığını açıklayan Aziz Ciga, "Bayramda Güney illerine gidenlerin tatillerini uzatacak. Büyük ihtimal 10 Eylül'e dek oteller dolu olacak." diyor.
Okulların açılması ile otellere talebin daralacağına ihtimal veren Ciga, şöyle devam ediyor:
" Eylül ayı ve ardından ilgi gerileyecektir. Ama önümüzde Kurban Bayramı var. Zannediyorum, 9 günlük tatil teklifi yakında Bakanlar Kurulu'nu sunulacak. Şu an Kurban Bayramı için erken rezervasyonların yüzde 80'i tüketildi. Eğer tatil 9 gün olursa taleplerde yüzde 20-30 daha artış olur.
Diğer yandan eylül ayı ve sonrasının açığı dış operasyonlar tarafından kapatılacaktır. Körfez ülkelerinden, Bulgaristan ve Romanya'dan geliş gidişler olacaktır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.