Pazartesi 08.10.2012 00:00

İstanbul'a daha çok turist geliyor

Yılın 9 aylık döneminde Antalya, İzmir ve Muğla'daki gerileme yavaşlayarak yüzde 1 dolayına indi, İstanbul yüzde 16,5 artışla yükselişine devam etti.

Bu yılın 9 aylık döneminde Antalya, İzmir ve Muğla'daki gerileme yavaşlayarak yüzde 1 dolayına indi, İstanbul ise yüzde 16,5 artışla yükselişine devam etti.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar-Ge birimi tarafından yapılan analizlere göre, Türkiye'ye 2012'nin 9 aylık döneminde gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1 dolayında arttı.
Antalya, bu yıl yaşadığı düşüşü eylül ayında frenleyerek 2012'yi kayıpsız kapatma sürecine girerken, İstanbul yılbaşından bu yana olan yükseliş trendini sürdürdü.


Bu dönemin ilk aylarında Antalya, İzmir ve Muğla'daki gerileme yavaşlayarak yüzde 1 dolayına indi. İstanbul ise yüzde 16,5 artışla yükselişine devam etti.
Ocak-eylül döneminde Antalya'ya gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 1,5 düşerek 8 milyon 868 bine geriledi. Aynı dönemde İstanbul ise yüzde 16,5 yükselişle 7 milyonun üzerine çıktı.
Muğla ve İzmir'in yüksek oranlı kayıpları eylül ayında ılımlı seviyelere kadar geriledi. 9 aylık dönemde Muğla yüzde 1,5 gerileme ile 2,7 milyon ziyaretçi çekerken, yüzde 0,4 düşüş yaşayan İzmir de 1,1 milyon seviyesinde kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.