Çarşamba 07.11.2012 00:00

Kapadokya 2 milyon turist ağırladı

Kapadokya bölgesini ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısı, bu yılın ilk 10 aylık döneminde 2 milyon 326 bin 844 oldu.

Türkiye'nin peribacaları, eşsiz güzellikteki vadileri, sıcak hava balonculuğu, yeraltı şehirleri ile ünlü turizm merkezlerinden Kapadokya bölgesini ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısı, bu yılın ilk 10 aylık döneminde 2 milyon 326 bin 844 oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam 2 milyon 290 bin 437 olarak gerçekleşmişti.

Nevşehir Valiliği tarafından yapılan yazılı açıklamaya göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Kapadokya bölgesinde turistlerin ziyaretine açık bulundurulan başta Göreme Açık Hava Müzesi başta olmak üzere Zelve, Mustafapaşa ve Açıksaray ören yeri, Çavuşin, El Nazar, Karanlık, Gülşehir St. Jean Kilisesi, Nevşehir, Ürgüp ve Hacıbektaş Veli Müzesi, Hacıbektaş Atatürk Evi, Özkonak, Tatlarin, Kaymaklı ve Derinkuyu yer altı kentlerini, bu yılın ilk on aylık döneminde 85 bin 513'ü ücretli, 31 bin 261'i ücretsiz, 130 bin 391'i grup seyahatli, 41 bin 457'si müze kartlı olmak üzere iki milyon 326 bin 844 yerli ve yabancı turist ziyaret etti.


Kapadokya bölgesindeki müze, ören yeri ve yer altı kentlerini 2011 yılının Ocak- Ekim döneminde ise iki milyon 290 bin 437 turist ziyaret etmişti.
Turistler, bölgedeki tarihi ve turistik mekanlar arasında en çok Göreme Açık Hava Müzesi, Kaymaklı ve Derinkuyu yer altı şehirleri ile Zelve ve Paşabağları ören yerlerine ilgi gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.