Çarşamba 14.11.2012 00:00

Bacasız fabrika: spor turizmi

“Spor turizmi dünyada 180 milyar dolarlık büyüklüğe sahip”

Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Herkes İçin Spor Federasyonu'nun desteğiyle düzenlenen 2.Uluslararası Herkes İçin Spor ve Spor Turizmi Kongresi, 8-11 Kasım tarihlerinde Antalya Limak Limra Hotel'de gerçekleştirildi. Ana teması 'Sağlıklı Aktif Yaşlanma ve Nesiller arası Dayanışmada Herkes İçin Spor' olan kongreye ev sahipliği yapan Limak Turizm Grubu Koordinatörü K. Kaan Kavaloğlu, "Spor turizmi son yıllarda sadece ülkemizde değil, tüm dünyada ön plana çıkıyor. Uluslararası Spor Turizm Konseyi'nin verilerine göre tüm dünyada 180 milyar dolarlık bir ticari hacme sahip bu segmentin gün geçtikçe daha da gelişeceğini düşünüyoruz' dedi.
Spor turizmi ile ilgili bütün alt konuları mercek altına alan 2.Uluslararası Herkes İçin Spor Ve Spor Turizmi Kongresi Limak Limra Hotel'de 8-11 Kasım 2012 tarihlerinde 18 ülkeden 650 temsilcinin katılımıyla gerçekleştirildi. Kongrede; farklı kültürler ve ülkelerde, özel sektörde, geleneksel ve modern sporlarda ve daha birçok alanda spor turizminin önemi incelendi.


DÜNYADA SPOR ENDÜSTRİSİ 180 MİLYAR DOLARLIK TİCARİ HACME SAHİP
Kongrede 'Spor Turizmi ve Otelcilik' konusunda bilgiler aktaran Limak Turizm Grubu Koordinatörü K. Kaan Kavaloğlu, Dünya Turizm Örgütü'nün 2011 verilerine göre tüm dünyada 980 milyon kişinin her yıl 1.1 trilyon dolarlık turizm geliri yarattığını, turizm sektörünün küresel istihdamın yüzde 8'den fazlasına yani yaklaşık 255 milyon kişiye iş imkanı sağladığına dikkat çekti. Uluslararası Spor Turizm Konseyi'nin verdiği rakamlara göre tüm dünyada spor endüstrisinin 180 milyar dolarlık ticari hacme sahip olduğunu belirten Kavaloğlu, bu hacmin spor yapmak için seyahat edenler, sportif etkinliği izlemek için seyahat edenler ve sportif bir programa katılmak için seyahat edenler olarak 3 kategoriden beslendiğini açıkladı. Spor turizminde esas gelirin organizasyon için gelen turistlerin yapacağı harcamalardan oluştuğunu söyleyen K. Kaan Kavaloğlu, dünyada spor turizmi ile anılan şehirlerin başında büyük spor organizasyonunu başarı ile gerçekleştiren Seul, Sydney, Lozan ve Atlanta'nın geldiğini ifade ediyor.


31.5 MİLYON TURİSTİN SADECE YÜZDE 2.5'U SPORTİF İLİŞKİLER İÇİN TÜRKİYE'YE GELİYOR
Türkiye'de 60 federasyon, 7.000 spor kulübü, 200 bin spor kulübü yöneticisi ve 2 milyon sporcu bulunduğu bilgisini paylaşan Kavaloğlu, Türkiye'ye gelen 31.5 milyon turistin yılda 25 milyar dolarlık turizm hareketi oluşturduğunu ve yapılan bir araştırmaya göre gelen turist sayısının sadece yüzde 2.5'unun sportif ilişkiler amacıyla ziyarette bulunduğunu söyledi.
2011 yılında dünyada düzenlenen 170 uluslararası spor organizasyonun sadece 12'sinin Türkiye'de gerçekleştiğini dile getiren K. Kaan Kavaloğlu, Türkiye'nin Avrupa futbol ekonomisinde 6. büyük ülke kabul edildiğini ve yılda yaklaşık 1200 takımın kamp için Antalya'yı tercih ettiğini söyledi. Golf turizminin önemine dikkat çeken Kavaloğlu sözlerine şöyle devam etti: "Dünyada yaklaşık 23 bin golf sahası bulunmakta. Tüm dünyada golf oynayan kişi sayısı ise 65 milyon. Bu sporun dünya ekonomisine katkısı yaklaşık 210 milyar dolar. Türkiye'de toplam 22 golf sahası bulunuyor. Bunun 17'si Antalya Belek'te olup yıllık oynanan oyun sayısı yaklaşık 450 bin. Golf turizminin Türkiye turizm gelirine katkısı ise 285 milyon dolardır."

LİMAK TURİZM GRUBU, SPOR TURİZMİNE KATKISINA DEVAM EDİYOR
Limak Turizm Grubu'nun spor turizmine verdiği öneme değinen Kavaloğlu, 18 ülkenin katıldığı Dünya Millenium Paintball Şampiyonası ve 25 ülkenin katıldığı Dünya Liseler Arası Futbol Şampiyonası'nın Limak otellerinde gerçekleştiğini söyledi. Avrupa Veteran Masa Tenisi Şampiyonaları, Balkan Eskrim Şampiyonaları, Avrupa Dünya Gençler ve Yıldızlar Satranç Şampiyonaları da dahil birçok uluslararası organizasyonun Limak otellerinde gerçekleştiğine dikkat çeken Kavaloğlu, "Ayrıca her yıl Şubat ayı başında düzenlenen Geleneksel Arcadia Cup Futbol Turnuvası, 8 Mart'ta düzenlenen Bayanlar Futbol Turnuvası ve son yıllarda birçok şampiyonlukları olan İsveç'in bayan Umeå IK takımının da kamp sponsoru olması Limak Grubu'nun spor turizmine katkılarını pekiştiriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.