Pazar 18.11.2012 00:00

THY 868 milyon TL kar etti

2012 yılı dokuz aylık döneme ait konsolide mali tablolarını İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na göndererek açıklayan Türk Hava Yolları, geçen yılın aynı dönemine kıyasla satışlarını yüzde 655 artarak 868 Milyon lira net kar elde etti.

Son yollarda göstermiş olduğu performans ile dünya havacılık sektöründe yüksek başarılar elde eden Türk Hava Yolları, başarılarına bir yenisini daha ekledi. Dokuz aylık dönemde satışlarını yüzde 30 artışla 11,2 Milyar TL'ye yükselterek esas faaliyet karı elde eden Türk Hava Yolları net karını ise yüzde 655 artırarak 868 milyon TL elde etti. Aynı dönemde yolcu sayısı yüzde 20 artışla 29,1 milyon olarak gerçekleşirken, arz edilen koltuk kilometrede (AKK) yüzde 19, ücretli yolcu kilometrede (ÜYK) ise yüzde 27 artış gerçekleşti. Doluluk oranı ise 5,3 puan artarak yüzde 77,9 oldu. Geçen yıla göre yüzde 46 artış gösteren dıştan dışa transfer yolcu sayısının toplam yolcu içerisindeki payı yüzde 42'ye ulaştı. 2012 yılında açılan 21 dış hat nokta ile birlikte uçulan dış hat nokta sayısı 170'e ulaşırken, uçulan ülke sayısı da 90'a yükseldi. Böylece Türk Hava Yolları dünyada en çok ülkeye uçan havayolu ünvanına sahip oldu.
Başarılarını sürdürmek için gerekli gayreti göstermeye devam eden Türk Hava Yolları 2017 yılına kadar teslim alınmak üzere 35 adet geniş gövde uçak siparişi veren Türk Hava Yolları geçen hafta içerisinde 200. uçağını da filosuna dahil etmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.