Giriş Tarihi: 19.12.2012 15:24

Güney Kore'de 'tuz turizmi'

Turizm artık deniz, kum ve güneşten ibaret değil. İnsanlar öyle şeyler için seyahatlerde bulunuyor ki şaşırırsınız. Tuz turizmi de bunlardan biri.

Güney Kore'nin Jeung Adası'nı ziyaret eden turistler, tuzun nasıl yapıldığını görmeye geliyor. Ada yönetimi, turist çekmek için 'tuz turizmi' yöntemine başvurmuş.
Güney Kore'nin güneybatısındaki Jeung Adası, turist çekmek için farklı bir yönteme baş vurdu. Ada, 2004 senesinde Güney Kore'nin 'Slowcity' bölgesi (steresin olmadığı yer) olarak ilan edilince bir çok turist tarafından ziyaret edilmeye başlanmıştı. Jeung Adası'na gelen turistlerin fazla bir sosyal aktivite bulamaması yetkilileri harekete geçirmişti. Tuz üretim bölgelerinden birini turizme açan ada yetkilileri, gelen turistlere tuz yapmasını öğretiyor.
Jeung Adası Turizm Odası yetkilileri öncelikle adaya bir tuz müzesi yaptılar. Tuz müzesini gezen turistle hem tuzun tarihçesi hakkında bilgi sahibi oluyorlar, hem de nasıl üretildiğini öğreniyorlar. Müzenin hemen bitişinde tuz üretim bölgelerine giden turistler, tuz üreticileri ile beraber deniz suyundan tuz elde etmeye çalışıyorlar. Aktivite sonunda turistler kendi ürettikleri tuzları kendileri ile görütebiliyor.
Öte yandan bir çok turizm işletmecisi adada tuz hamamları açtı. Tuzlu taşlar üzerinden masaj yapılan hamamda, müşterilerine tuz banyosu imkanı da sağlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.