Çarşamba 02.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 02.01.2013 14:46

Tatiliniz çileye dönüşmesin

Yurt dışı tatili hayali kuran tatilciler, vize işlemlerini tamamlamazsa ödedikleri ücret tur şirketinde kalıyor.

Yurt dışı tatili hayali kuran tatilciler, vize işlemlerini tamamlamazsa ödedikleri ücret tur şirketinde kalıyor. Tur şirketi aracığıyla ailesi ile birlikte Fransa'ya gitme hayali kuran Bursalı Solmaz ailesi, tatil gününe 1 hafta kala vize alamayınca mağdur oldu. Gidemediği tatilin parasını aylar önceden veren Eyüp Solmaz, 'Hakkımı hukuki yollardan arayacağım' dedi.
Yurt dışı seyahat firmalarının cazip fiyatlarla tatil kampanyaları tatilcilerin ilgi odağı oluyor. Tatil için aylar öncesinden hazırlıklarını yapan bazı tatilcilerin vize işlemlerini son ana bırakması bütün tatil planlarını alt üst edebiliyor. Tur operatörleri, son 15 gün içinde turu iptal olan tatilcilere paralarının yüzde 40'ı veriyor. Sözleşme gereği son 7 günde herhangi bir sebepten dolayı turu iptal olan tatilciler ise parasını geri alamıyor.


BURSALI TATİLCİLERİN FRANSA ÇİLESİ
Bursa'da dönercilik yapan Eyüp Solmaz, ağabeyi Davut Solmaz, kızı Melike Solmaz ve kız kardeşi Safiye Şen ile birlikte 7 günlük Fransa tatili için planlarını yaptı. İstanbul merkezli bir tur operatörü aracılığıyla Fransa'ya gitmeyi planlayan ailenin önünde vize engeli çıktı. 20 Ekim 2012 tarihinde tatilin bedeli olan 6 bin 150 TL'yi ödeyen Eyüp Solmaz, tatile gitmesine 7 gün kala Fransa Büyükelçiliği tarafından vize verilmemesi dolayısıyla mağdur oldu.


GİTMEDİĞİ TATİLİN PARASINI ÖDEDİ
Vize engeli sebebiyle tatile gidemeyen Solmaz'ın ödediği bedel ise sözleşme gereği tur operatöründe kaldı. Tatile gidememesine rağmen parasının iade edilmemesine isyan eden Solmaz, "Fransa turu hayali suya düştü. 20 Kasım'da bir tur operatörü firmasıyla kişi başı 519 euro fiyatlarla 7 günlük tatil programına katılmayı düşündük. Tatile gitmeye kısa bir süre kala Fransa Konsolosluğu vize vermedi. Tur programım yandı. Sözleşme gereği geriye bedel ödemeyeceklerini söylediler. Ben tur şirketine otel parasını ve uçak biletinin parasını ödedim' dedi.

'GİTMEDİĞİM TATİL İÇİN ANKET YAPTILAR'
Gitmediği tatilden 1 ay sonra ödediği paranın faturasının kendisine ulaştığını kaydeden Solmaz, 'Faturada Belarus-Paris turu, yurt dışı bedeli, yurt için hizmet bedeli ifadeleri yer aldı ama ben hiç hizmet görmedim. Şu anda bana kesilen fatura 6 bin 157 lira. Ayrıca şirket yetkililerinden birisi beni arayarak, 'Tur programınız nasıl geçti?' diye sordu. 'Anket için puanlama yapabilir misiniz?' diye soruyorlar. Psikolojim bozuldu' dedi.
Bu tür bir yasal işlemin haksız olduğunu söyleyen Solmaz, 'Ben buralara gitmedim ama parasını ödedim. İlk önce tüketici haklarına başvuracağım. Bu işin sonuna kadar gideceğim. Yeter ki başkalarının canı yanmasın. Fransa tatili bana zehir oldu. Bu olaydan sonra Türkiye'den dışarıya çıkamam' şeklinde konuştu.

'VİZE İÇİN TATİLE GİTMEDEN 1 AY ÖNCE BAŞVURUN'
Tüketici Dernekleri Federasyonu yetkilileri, tüketicinin almadığı bir hizmetin parasını asla ödemek zorunda olmadığını söyledi. Uzmanlar da tatilcilere seyahate çıkmadan 1 ay önce vize başvurusu yapmaları önerisinde bulundu. Uzmanlar, 'Vize randevuları bazen 15-20 gün ilerisine, bazen 1 ay sonrasına bile veriliyor. Bayram ve yılbaşı gibi dönemlerde de bu başvuruların 1 ay öncesinden yapılması son dakika vizenizin çıkıp çıkmaması konusu ile sizleri zor durumda bırakmayacaktır' uyarısında bulundu.
ŞİRKETTEN CEVAP
Söz konusu tur şirketi ise Eyüp Solmaz'ın vizesinin olduğunu, diğer iki kişinin ise vize alamadığını açıkladı. 15 gün kalana kadar yapılan iptallerde turun yüzde 40'ının ve 7 gün kalana kadar yapılan iptallerde ise yüzde 100'ünün cayma bedeli olarak alındığını ifade eden şirket yetkilileri, 'Pasaportları elçilik tarafından araştırmaya alındığından, tura gitmeleri gereken tarihe kadar ne vize verildi ne de reddolunduğu bilgisi verilmedi. Tur hareket ettikten 3 gün sonra Fransa elçiliği çağırıyor, misafirleri ve uçak biletinin orijinal kesilmiş olanını istiyorlar. Ancak tur paketi Fransa'dan başlasa da o esnada turumuz Amsterdam'da olduğundan, bizim tarafımızdan arzu edilirse Amsterdam'a bilet kesileceği bildiriliyor ama elçilik illa ki Fransa'ya uçulması gerektiğini ve biletin kesilmiş orijinalini istiyor. Her iki başvuruda da misafirin Fransa'ya girişi ile ilgili otel ve uçak rezervasyonları da sunulmuştur, elçilik tarafında da tur paketi bilinmekteydi ancak ekteki elçiliğin verdiği belgeden anladığımız kadarıyla Fransa'ya gitmek üzere yaptıkları vize talebi inandırıcı bulunmamış. Yani misafirin şahsi evrakları veya genel izlenimlerinden görüşmeden sonra elçilik memnun kalmayıp inisiyatifini vermemek üzerine kullanmış. 15 gün kalana kadar yapılan iptallerde turun yüzde 40'ı ve 7 gün kalana kadar yapılan iptallerde yüzde 100'ü cayma bedeli olarak alınır' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.