Çarşamba 06.03.2013 00:00

Türkler Rotayı Asya’ya Çevirdi

Uçak bileti arama ve karşılaştırma motoru Skyscanner’ın verilerine göre, Türklerin seyahatleri için Asya ülkelerine gösterdiği ilgi 2013 yılında ciddi oranda artıyor.

2012'nin Ocak ve Şubat aylarıyla karşılaştırıldığında,2013 yılında Türkiye'den Çin, Hong Kong, Güney Kore ve Filipinler gibi Asya ülkelerine yapılan uçak bileti aramalarında neredeyse 3 kat artış görülüyor. 2013'ün Çin'de Türkiye yılı olması da Çinlilerin ilgisini çekmişe benziyor, bu sene Çin'den Türkiye aramalarında da %134'ün üzerinde artış dikkat çekiyor.
Avrupa'nın bir numaralı uçak bileti arama motoru Skyscanner'ın 2012 ve 2013'ün Ocak-Şubat aylarının uçak bileti arama verileri karşılaştırdığında ortaya ilgi çekici sonuçlar çıkıyor. Veriler, Türklerin Asya ülkelerine gittikçe daha çok yöneldiğine işaret ediyor.
Çin Yükselişte…
Uçak bileti aramalarında yükselişe geçen ülkeler arasında ilk sıralarda Çin göze çarpıyor.2012 senesi Türkiye'de Çin Kültür yılı olarak ilan edilmişti, 2013 ise Çin'de Türk Kültür Yılı olarak kutlanıyor ve bu girişimler seyahatlere de yansıyor. 2013 Ocak ve Şubat aylarında Çin'den Türkiye'ye yapılan uçak bileti aramaları % 134 artarken, Türkiye'deki artış %175 civarında seyrediyor. Türk Hava Yolları'nın Nisan ayı itibariyle Çin'in Guangzhou şehrine olan karşılıklı direkt seferlerini haftada 4'ten her güne çıkaracak olması da iki ülke arasındaki seyahatlerin arttığına işaret ediyor.
İş Seyahatlerinde Çin, ABD'yi Solluyor
Küresel İş Seyahatleri Derneği (GBTA), önümüzdeki iki yıl sürecinde Çin'in ABD'yi iş seyahatlerinde ABD'yi geride bırakarak tüm dünyada ilk sıraya yerleşeceğini öngörüyor. GBTA'nın araştırmasına göre iş seyahatleri için Çin, Hindistan ve Rusya artışa geçiyor. Skyscanner'ın verileri de bu bilgileri doğrular nitelikte; tüm dünyada Hindistan uçak bileti aramalarında %79 artış gözleniyor.
Gangnam Style ile Tam Gaz Güney Kore'ye!
Gangnam Style çılgınlığı ile geçtiğimiz sene ön plana çıkan Güney Kore, bu sene de Türklerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. 2012'ye kıyasla Türkiye'den Güney Kore'ye yapılan aramalarda %167 artış gözleniyor.
Asya'nın da Vize İstemeyeni Makbul

Türklerden vize istemeyen Asya ülkelerine de ilgi artıyor. 2013 yılında Türklerden vize istemeyen Hong Kong, Maldivler, Filipinler, Japonya, Tayland ve Malezya gibi ülkelere yapılan uçak bileti aramaları 2012'ye kıyasla ortalama 2,5 kat artış gösteriyor.

2013'te Türkiye'den Yapılan Aramalarda En Çok Artış Gösteren Ülkeler

Hong Kong %183
Çin %175
Güney Kore %167
Maldivler %161
Filipinler %157

Skyscanner Hakkında

Skyscanner binlerce havayolunun milyonlarca rotasını tarayarak uçak bileti fiyatı, otel ve araba kiralama sonuçlarını karşılaştırmalı olarak sunan uluslararası seyahat arama motorudur. 2003 yılında Gareth Williams, Barry Smith ve Bonamy Grimes adlı üç bilişim uzmanı tarafından kuruldu. Skyscanner Avrupa'da birinci, dünyada da üçüncü olarak en çok kullanılan seyahat arama motorudur, internet sitesi ayda 30 milyondan fazla ziyaret edilmektedir. 40 ülkede 30 dilde hizmet vermektedir ve ücretsiz iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry ve Windows 8 uygulaması 20 milyondan fazla indirilmiştir. Merkezi Edinburg'da olan ve Glasgow'da ikinci bir ofisinin yanında Singapur ve Pekin'de ofisleri bulunan Skyscanner, 180 çalışanıyla hizmet veriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.