Pazartesi 11.03.2013 00:00

Almanlar Türkiye'de tatili çok seviyor

En çok seyahat eden milletler arasında ilk sırada yer alan ve geçen yıl 63 milyar Euro harcayan Almanların tatil tercihlerinde Türkiye bir sıra daha atlayarak üçüncülüğe yükseldi.

Türkiye'nin Almanya pazarından aldığı pay son 12 yılda yüzde 4,7'den yüzde 7,3'e yükseldi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar-Ge biriminin, Alman araştırma şirketi FUR'un Berlin'de düzenlenen uluslararası turizm fuarında duyurduğu Reiseanalyse 2013 sonuçları üzerinden yaptığı değerlendirmeye göre; Almanlar, 5 gece ve üzeri süre ile gerçekleştirdikleri seyahatlerde 63 milyar Euro harcama yaptı. Almanların seyahat etme eğilimi ise değişmedi. Almanların yüzde 76'sı geçen yıl tatile çıktı. Uzun süreli seyahat sayısı 70 milyona yaklaşırken, kısa süreli seyahatler yüzde 1,8 artarak 80 milyona yaklaştı.
2012'de Almanların ilk tatil tercihi yüzde 31 ile yurtiçi seyahatler oldu. Yurtdışı çıkışlarda ilk üçü; İspanya, İtalya ve Türkiye paylaştı. 2011 yılına göre, yalnızca Türkiye ve Hollanda'nın pazar paylarında iyileşme görüldü.

Anket sonuçlarına göre; Alman seyahat pazarının 2013'te de büyümeye devam etmesi bekleniyor. Ankete göre; Alman tatilcilerin yüzde 55'i seyahat planlarını somutlaştırdı. Ankete cevap verenlerin yüzde 12'si ise bu yıl tatile çıkmayacağını ifade etti.
Diğer yandan anket bulgularına göre; 41 milyon Alman, gelecek 3 yıl içinde sahillere yönelik seyahatler gerçekleştirmeyi planlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.