Çarşamba 03.04.2013 00:00

İstanbul-Houston uçuşlarına büyük ilgi

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu: Türk Hava Yolları artık taklit eden değil, taklit edilen hava yolu şirketi haline geliyo.

Türk Hava Yolları'nın Amerika Birleşik Devletleri'ndeki beşinci noktası olan Houston'dan kalkan ilk uçuşun ardından basınla bir araya gelen THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Houston hattının büyük ilgi gördüğünü belirterek, "Bugün Amerika Birleşik Devletleri'nde beşinci nokta olarak seçtiğimiz Houston hattının gerçekten isabetli seçilen bir hat olduğunu düşünüyorum.
Çünkü şu an ileri rezervasyonlara baktığımız zaman ne denli isabetli bir karar verdiğimizi anlıyoruz. Şu anda ileri rezervasyonlar tamamen dolu durumda. Tabii ki doluluk oranının artmasını hedefliyoruz" dedi.
Houston'un Teksas eyaletinin en önemli şehri olduğunu belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, "Bu şehirde birçok uluslararası özellikte enerji petrol, medikal global şirketler bulunmakta. Bu şirketler de dünyanın birçok noktasında iş yapmaktadır.
Türkiye, İstanbulumuz dünyanın birçok noktasında kesintisiz olarak ulaşım imkanı sunan önemli bir hub oldu. Bu hub neticesinde bugün ABD üzerinden Afrika ülkelerine en kolay bağlantıyı veriyor. Ortadoğu'ya en kolay bağlantıyı veriyor. Türk cumhuriyetlerine en kolay bağlantıyı veriyor. Aynı zamanda şu anda Türk Hava Yolları'nın altıncı ay itibariyle Avrupa'da uçmadığı ülke kalmayacak" diye konuştu.
Avrupa'nın 84 şehrine uçuşu bulunan THY'nin önümüzdeki aylardaki planları hakkında ise Topçu, "Uçmadığımız üç-dört ülke vardı. Bunlardan Litvanya, Malta, Lüksemburg gibi ülkeleri de artık İstanbul'a bağlıyoruz. Avrupa'da uçulmayan ülke kalmıyor" dedi.

Bununla birlikte yeni noktaları da düşündüklerini kaydeden Topçu, mevcut talebin çok yoğun olmasından ötürü, uçak kiralama yolunu seçtiklerini söyleyerek, "2013 içerisinde Mexico City, Havana, Venezuela, Kolombiya, ABD'den San Francisco'ya uçmak istiyoruz, Boston'a uçmak istiyoruz. Bunlar yönetim kurulunda alınan kararlar. Şu an 40'ı aşkın bir destinasyon sıra beklemekte. Bu destinasyonları uçaklarımızın gelişine göre İstanbul hubinin hizmetine sunacağız" ifadelerini kullandı.
THY'nin hedeflerine değinen Hamdi Topçu, yeni uçuş noktalarının açılmasının arkasında çok fazla detaylı çalışma yattığını, ofis açılımlarından bürokratik engellere kadar birçok konunun gündeme gelmesinden ötürü, bu çalışmaların zaman aldığını belirtti. Ancak söz konusu Amerika'daki uçuşlar olduğunda, bu açıdan engellerin bulunmadığına dikkat çeken Topçu, "Hedeflerimize bir bir ulaşıyoruz. Amerika Birleşik Devletleri'nde bürokrasi diye bir engel yok. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki destinasyonlarımızı en kısa zamanda realize etmek istiyoruz çünkü ABD'deki trafik, dünya trafiğinin yarıdan fazlası şu anda sivil havacılıkta. Bu pastadan da pay almak istiyoruz" şeklinde konuştu.
THY'nin başarısına da değinen Topçu, "2008'de koyduğumuz bu hedefleri, 2015 hedeflerini 2010'da yakaladık. Bu hedefleri sürekli revize ediyoruz. Türk Hava Yolları, dünya havacılığının çok üzerinde büyüme kaydetti. 2012 yılında yüzde 20 ile büyümeyi kapattık. 2013 yılında büyüme daha da artacak. Planımıza göre 2023 hedeflerimizi 2020'de çok rahat yakalıyoruz" dedi.
Yeni uçuş noktalarına paralel olarak uçak alım çalışmalarından bahseden THY Yönetim Kurulu Başkanı, filolarını geliştirme konusunda detaylı bilgi vererek, "Boing'den 2018 yılına kadar gelecek şekilde 20 tane 777 uçak sipariş ettik. Aynı şekilde Airbus'ın da 20 tane geniş gövde çift koridorlu 330-300 uçaklarından sipariş ettik. Geçtiğimiz günler dar gövde tek koridorlu uçaklardan da Airbus'a 117 tane uçak sipariş ettik. Bunların 4 tanesi 320 geri kalanın tamamı 321 uçaklarından oluşuyor. Tabii ki 2020 hedefine kadar ulaşacağımız uçak sayısı itibariyle bunlar değil. Arayışlarımız devam ediyor. 350 uçağa aşkın bir filoya sahip olmayı hedefliyoruz" şeklinde açıklamada bulundu.