Salı 16.04.2013 00:00

THY'nin yolcu sayısı 10 milyona ulaştı

Türk Hava Yolları'nın (THY) 2012 yılının ilk 3 ayında 8 milyon olan toplam yolcu sayısı, bu yılın aynı dönemininde yüzde 26 artışla 10 milyona ulaştı.

THY'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan 2013 yılı mart ayı trafik verilerine göre, geçen yılın ocak-mart döneminde 8 milyon olan toplam yolcu sayısı, bu yılın aynı döneminde yüzde 26 artışla 10 milyona ulaştı.
Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda yüzde 16, dış hatlarda yüzde 33 oranında gerçekleşti. Dış hatlarda Business/Comfort Class ve dıştan dışa transfer yolcu sayılarında da geçen yılın ilk 3 ayına kıyasla sırasıyla yüzde 21 ve yüzde 38 artış sağlandı.
İlk 3 ayda yolcu doluluk oranı 5,1 puan artışla yüzde 77,9 oldu. Toplam arz edilen koltuk Km (AKK) rakamı, Ocak-Mart 2012 döneminde 20,6 milyar iken, 2013 yılının aynı döneminde yüzde 21 artarak 25 milyara ulaştı. AKK artışı iç hat uçuşlarda yüzde 14, dış hat uçuşlarda yüzde 22 oranında gerçekleşti.
Ücretli yolcu Km (ÜYK) ise geçen yılın ilk 3 ayında 15 milyar iken, 2013 yılının aynı döneminde yüzde 30 artarak, 19,5 milyara ulaştı. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda yüzde 17, dış hat uçuşlarda yüzde 32 oranında gerçekleşti.
Şirketin açıklamasına göre, bu yılın ilk 3 ayında, geçen yılın aynı dönemine oranla; konma sayısı yüzde 21 artarak 64 bin 360'tan 77 bin 901'e, uçulan nokta sayısı yüzde 15 artışla 191'den 219'a, kargo-posta yüzde 14 yükselişle 108 bin 252 tondan 122 bin 932 tona çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.