Çarşamba 24.04.2013 00:00

3.5 milyona yakın Türk turist tatile çıkacak

3.5 milyona yakın Türk turist tatile çıkacak, ortalama 3.5 milyar TL tatil harcaması yapacak.

Tatil yapmayı seven Türk misafiri, yılda 2 veya 3 kere tatile çıkmayınca, kendisini tatile çıkmış gibi hissetmiyor. Yazın 1 veya 2 kez, kışın 1 kez tatile giden kişiler, tatile çıktıklarını düşünüyor.
Bu yıl, yurtiçinde Antalya başta olmak üzere Ege sahillerine gidecek olan yerli turist, yurtdışında ise ağırlıklı olarak Kuzey Kıbrıs, Paris, Roma, Barselona, Orta Avrupa, klasik İtalya ve Batum'u tercih edecek.
Son birkaç yıldır Karadeniz ve GAP ağırlıklı olmak üzere uçaklı kültür turlarına olan talepte de ortalama %40 artış yaşanıyor.
Bu yıl seyahat acentaları ile yurtiçi ve yurtdışı tatiline çıkacak olan yaklaşık 3.5 milyon Türk turistin, ortalama 3.5 milyar TL tatil harcaması yapması öngörülüyor.
Bu yıl, erken rezervasyonda %40'ın üzerinde artış
Erken rezervasyon yaptırma bilincinin Türkiye'de yerleştiğini anlatan Touristica Seyahat Acentası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel, bir önceki yıla göre, bu yıl erken rezervasyonda ortalama %40'ın üzerinde bir artış yaşandığını söyledi.
Tatil tercihinde Antalya gibi tatil bölgelerin yanı sıra, son birkaç yıldır, yurtdışı turları ve uçaklı kültür turlarının ciddi bir büyüme ivmesi yakaladığını da kaydeden İbrahim Temel, konuşmasına şöyle devam etti:
"Paris, Roma, Barselona, klasik İtalya turları, Kuzey Kıbrıs yerli turistin her dönem vazgeçilmez tercihleri arasında yer alıyor. Örneğin, Touristica'da bu yıl, Kuzey Kıbrıs'a olan talep, bir önceki yıla oranla %80'in üzerinde artış gösterdi. Son yıllarda talep görmeye başlayan yurtdışı bölgeleri arasında ise, Orta Avrupa ve Balkanlar'ı söyleyebiliriz. Kültür turlarında ise, uçaklı olan Karadeniz ve GAP turlarında talep artışı devam ediyor" dedi.
İbrahim Temel, bu yıl seyahat acentaları ile yurtiçi ve yurtdışı tatiline çıkacak olan yaklaşık 3.5 milyon Türk turistin, ortalama 3.5 milyar TL tatil harcaması yapmasını öngördüklerini belirtti.
Yurtdışı tatilini şansa bırakmayın
Yurtdışına tatile gidecek yerli turistin, kötü sürprizlerle karşılaşmamak için, turu satın aldığı esnada, konaklayacağı otel ile havayolu firmasını öğrenmesi gerektiğine dikkat çeken İbrahim Temel, şunları kaydetti:
"Yurtdışı tura gidecek olan yerli turiste tavsiyemiz; havayolu firması ile konaklayacağı oteli şansa bırakmasınlar. Otel, merkezi mi?, yarı merkezi mi?, yoksa merkezden uzak mı? gibi soruların cevaplarını, turu satın alırken öğrenmelerinde fayda vardır. Öncelikle, havayolu firmasının ismi ve kalkış saati ile kalacakları otelin ismini bilmeleri yeterlidir.
Bu bilgilerle, alacağı hizmeti, gitmeden önce internet vasıtasıyla araştırma fırsatına sahip olacaklardır. Zira, bazı şirketler yurtdışı turu satarken, daha oteli ve uçağı belirlememiş oluyor. Turun tarihi yaklaştığında, örneğin merkezden uzaktaki bir otele yapıldığı açıklanan rezervasyonu, misafir istemese bile, süre kısaldığı için, misafirin değiştirme şansı zorlaşıyor. Sonuçta bu durumda da, 2- 3 günlüğüne yurtdışına çıkan kişiler, mutsuz oluyor ve tatil hayalleri yıkılabiliyor. Bir de, şehir merkezinden uzakta konaklayanlar, ciddi taksi ücretleri ödeyebiliyor. Özetle, yurtdışı turu satın alacak kişilere tavsiyemiz, aldıkları turu dikkatli incelesinler. Direk fiyat odaklı ucuz tur alanların da, gittikleri zaman cebinden 2- 3 kat daha fazla para ödediklerini bilsinler" şeklinde konuştu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.