Salı 30.04.2013 00:00

Turizmciler "Türkiye bu yıl turizmde 25 milyar dolarlık gelire ulaşır"

Orta Asya'nın önde gelen otelcilik yatırım konferansı CATHIC (Türkiye ve Komşu Bölgeler Otel Yatırımları Konferansı) 29-30 Mayıs 2013 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecek. Turizm sektörü temsilcileri, Türkiye'nin dünyanın bölgedeki en önemli turizm merkezlerinden bir haline geldiğini İstanbul'un ise kongre şehirleri sıralamasında bir numaraya yükseldiğini ve bu yıl 25 milyar dolarlık gelir hedefine rahatlıkla ulaşılabileceğini belirtti.

Orta Asya'nın önde gelen otelcilik yatırım konferansı CATHIC (Türkiye ve Komşu Bölgeler Otel Yatırımları Konferansı) 29-30 Mayıs 2013 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecek. Konferans öncesinde yapılan bilgilendirme toplantısında konuşan BDO Hospitality Consulting Yönetici Ortağı Mehmet Önkal, bu yıl turizmde patlama yaşanacağını öngörülen 25 milyar dolarlık gelirle turizm sektörünün ekonomik büyümede anahtar bir role sahip olacağını söyledi. Konferans detaylarının yanı sıra Türkiye'nin turizmde artan öneminin ele alındığı ve Mehmet Önkal'ın moderatörlüğünü yaptığı yuvarlak masa toplantısına, Demsa Group Turizm Yatırımları Koordinatörü Serra Arıkök, İstanbul Convention&Visitors Bureau Genel Müdürü Elif Balcı Fisunoğlu ve Servotel Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Ömer İsvan katıldı.
"OTEL ARZI KONTROLLÜ ARTMALI"
Toplantıda konuşan Demsa Group Turizm Yatırımları Koordinatörü Serra Arıkök, turizm sektörünün dinamikleri ve sektörde yaşanan zorluklar hakkında "Otel yatırımı yapılabilecek alanlarda, otel müşterileri dışındaki turistlerin de ilgisini çekecek sanat, eğlence ve alışveriş olanakları da otellerle aynı oranda artmalıdır. Bölgesel olarak hazırlanan masterplanlarda, bölgenin özelliği doğrultusunda her kategoriden otel olması, yatırımcının doğru yatırıma yönlendirilmesini sağlayacak. Tarihi binalarla ilgili yönetmeliklerin gözden geçirilmesi, bürokrasinin azaltılması, otel ihtiyacı olan belli bölgelerde teşviklerin artırılması da yararlı olacak"dedi.
Otel arzının kontrollü şekilde geliştirilmesi gerektiğini de söyleyen Arıkök, bu arzın herhangi bir bölgede yeterli düzeye gelmesi halinde kontrol altına alınmasıyla, yanlış yatırımların önleneceğinin altını çizdi. Arıkök özetle "Bu konuda devlet, turizmde de danışma kurulu kurarak danışmalıdır. Okullarda yabancı dil eğitiminin artırılması, sektöre insan kaynağı sağlanması ve taksi şoförleri gibi ziyaretçilerin sık karşılaştığı çalışanlara, basit yabancı dil eğitimi verilerek sektörün kalifiye insan ihtiyacına destek verilmelidir. Türkiye tarihsel ve doğal güzellikler açısından dünyanın en şanslı ülkelerinden olmasına rağmen henüz turistik anlamda Paris, Londra ve New York gibi defalarca ziyaret edilen, sanatsal aktivitelerin takip edildiği, eğlence ve iş dünyasının önemli merkezlerinden biri olma yoluna yeni girmektedir" diye konuştu.

"EKONOMİDE İSTİKRAR ARTAN TURİST SAYISI DEMEK"
Arıkök, Ortadoğu ve Kafkas ülkeleriyle kurulan sağlam ilişkilerin, ekonomisi gitgide yükselen bu ülkelerden gelen turist ve işadamı sayısını artırmakta olduğunu, bu gelişmenin, daha önce büyük ölçüde Avrupa'ya bağlı olan Türkiye'deki turistik akviteyi zenginleştirmekte olduğunu söyleyen Serra Arıkök, "Türkiye ekonomisindeki istikrar, diğer ülkelerle iş imkanlarımızı ve turizmde de ziyaretçi sayısını artırmaktadır. Kongre ve konferans sayısı da artıyor. Yatırımcılar turizm sektöründe yükselen değerin farkında olarak Türkiye'deki yatırımlarını geliştirmekteler. Bu anlamda sayısal olarak bizden çok önde olan Paris, Londra, Barcelona ve New York gibi şehirlerdeki arza yetişene kadar, bu alanda yatırım cazip olmaya devam edecektir" dedi.

"HENÜZ TAM OLARAK KEŞFEDİLMEDİ"
Servotel Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Ömer İsvan ise toplantıdaki konuşmasında, Türk turizm sektöründe otel geliştirme konusundaki zorluklara değinerek,karmaşık imar ve inşaat ruhsatı gibi işlemlerin ciddi bir sabır ve azim gerektirdiğini söyledi. İsvan, bu zorlu süreçlerin yaratıcılık ve liderlik unsurlarını engellediğine dikkat çekerek, İstanbul gibi sıcak bölgelerdeki arazi maliyetlerinin de otelciliğin gelişimini zorladığını belirterek "Başta Çin olmak üzere, dünyanın turizm sektöründeki en iyi 10 ülkesinden farklı olarak, Antalya sahili dışında Türkiye'nin doğal turistik bölgeleri hala büyük ölçüde keşfedilmemiş durumda. Keşfedilmemiş olan bu bölgeler aslında turizmin büyümesi için gerekli çok önemli bir potansiyeli barındırmaktadır.
Dünya genelindeki büyüme, öngörüldüğü üzere yılda yüzde 3,9 oranında olursa bu 12 bin odalık bir tam doluluğa ve 18-20 bin aralığında bir ortalama doluluğa işaret eder. Diğer taraftan işçilik maliyetleri, genç işçi kapasitesi ve inşaat yetkisi de, turizm yatırımcılarının ilgisini etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Gelen turist sayısının 45 milyona ulaşması durumunda Türkiye'de yüzde 6-7 oranında yıllık büyüme devam edebilir"dedi.İsvan,komşu ülkeler bağlamında turizmde Türkiye'ye alternatif bir ülke olmadığını, Türkiye'nin gelir grubu anlamında hem piramidin en üstünde hem de en altında bulunan kesimlere de hitap eden bir politika izlemesi gerektiğine işaret etti.
İsvan, Türkiye'nin mevcut durumda dünya turizminde 6. sırada bulunduğunu hatırlatarak,"Türkiye artık daha geniş kesimlere hitap etmeli.Dünyanın birçok yöresinden gençleri de Türkiye'ye çekebilmemiz lazım. Sadece parası olanların değil parası olmayanların da gelip kalabilecekleri lisanslı tesisler olmalı. Onları tavlayacak yeni ürünlere ihtiyaç var" dedi.

"İSTANBUL KONGRE ŞEHİRLERİ SIRALAMASINDA BİR NUMARA"
İstanbul Convention&Visitors Bureau Genel Müdürü Elif Balcı Fisunoğlu ise, İstanbul'un uluslararası bir destinasyon olarak, bir çok kurum ve yayın tarafından dünyanın önde gelen ilk 10 ülkesi arasında gösterildiğini söyledi. Fisunoğlu, İstanbul'un son 10 yılda uluslararası büyük çaplı etkinliklere ve kongrelere evsahipliği yapan bir şehir olmaya başladığının altını çizerek şu bilgileri verdi:"ICCA (International Congress & Conventions Association)'nın değerlendirmesine göre İstanbul, kongre şehirleri sıralamasında 40. iken, 2000 yılında 30 basamak birden yükselerek 10. sıraya yükseldi. İstanbul 500'den fazla katılımlı kongreler için dünyada 1 numara olarak gösteriliyor. Hemen hemen her büyük etkinliğin kısa listesinde olan İstanbul için bu sonuç çok doğal. İstanbul'un 2020 Olimpiyat Oyunları için çok güçlü bir aday ve şehrin bu önemli etkinlik için gerekli deneyim ve cazibeye sahip olduğunu düşünüyoruz."

"SADECE İSTANBUL'A GELEN TURİST 10 MİLYONA YAKLAŞTI"
İstanbul'un ekonomik, akademik, kültürel ve sosyal hayatın her yerinde devam eden gelişmeler ve yatırımlarla büyüdüğünü de aktaran Fisunoğlu, modern kent yaşamının tarih ile harmanlaşmış coşku veren görüntüsü ve modern altyapısının, İstanbul'u uluslararası kongre ve toplantılar için benzersiz kıldığını söyledi. Fisunoğlu konuşmasında şunları söyledi: "İstanbul amaca odaklı tasarlanmış olağanüstü kongre ve sergi merkezlerine sahip bir şehir. Yaklaşık 80 bin konuk odası ve 94 adet beş yıldızlı ve lüks otelleri ile çok çeşitli seçenekler sunuyor. Kentin üstün performans sergilediği bir diğer faktör ise dünyanın her yerinden kolay erişilebilir bir destinasyon olması.
İstanbul 7/24 yaşayan bir şehir. Kent, çeşitli kültürlerin ve geleneklerin eklektik ve benzersiz bir bileşimidir. Sonuç olarak, İstanbul sarayları, camileri, kiliseleri ve tarihi anıtları ile bir açık hava müzesi olarak tanımlanabilir.İstanbul'a uluslararası ziyaretçi sayısı 2003'den bu yana her yıl artmaktadır. Son zamanlarda şehir hem gezginler ve profesyoneller, hem de turistler için dünyadaki en iyi şehirlerden biri haline gelmiştir. İstanbul'da 2003 yılında 3 milyon olan yabancı turist sayısı yılda, yüzde 20 artarak bu yıl 9,3 milyona ulaştı. Bu da İstanbul'u en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri haline getirmiştir. Bu artış,erişilebilirlik, kentin tarihi cazibesi, modern alt yapısı ve tesisleri, genç ve dinamik nüfusu, ekonomik durumu, siyasi istikrar gibi nedenlere dayanmaktadır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.