Perşembe 23.05.2013 00:00

Türkiye'nin en çok ziyaret edilen müzesi

Sayısı 173'e ulaşan özel müzeleri, geçen yıl 6 milyon 847 bin 735 kişi ziyaret etti.En çok ziyaret edilen müze, 1 milyon 833 bin 461 ziyaretçiyle Yerebatan Sarnıcı, en az ziyaret edilen ise 142 kişiyle Türkiye Barolar Birliği Müzesi oldu.

Türkiye'de özel müzeler, geçen yıl 6 milyon 847 bin 735 kişi tarafından ziyaret edildi. En çok ziyaret edilen müze, 1 milyon 833 bin 461 ziyaretçiyle Yerebatan Sarnıcı, en az ziyaret edilen ise 142 kişiyle Türkiye Barolar Birliği Müzesi oldu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, Türkiye'de kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler, vakıfların kendi hizmet konuları veya amaçlarını gerçekleştirmeleri için kurdukları özel müzelerin sayısındaki artışa bağlı ziyaretçi sayısında da yükselme yaşanıyor.
İstanbul, Ankara ve İzmir öne çıkıyor
Ülke genelinde, 39 ildeki 173 özel müzenin 42'si İstanbul'da, 34'ü Ankara'da, 11'i ise İzmir'de bulunuyor.
Bursa'da 7, Aydın, Kütahya ve Gaziantep'te 6'şar, Eskişehir'de 5 özel müze bulunurken, Hakkari, Kayseri, Kırıkkale, Karabük, Mardin, Sakarya, Tokat, Trabzon ve Zonguldak ise birer özel müzeye ev sahipliği yapıyor.
Diyarbakır, Sivas, Sinop, Kahramanmaraş, Rize, Isparta, Denizli, Kars ve Van'ın da aralarında bulunduğu 42 ilde ise özel müze bulunmuyor.
Yerebatan Sarnıcını 1,8 milyon kişi ziyaret etti
En çok ziyaret edilen özel müze, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yerebatan Sarnıcı oldu. İstanbul'daki müzeyi, 1 milyon 833 bin 461 kişi gezdi.
Daha sonra sırasıyla, İstanbul Modern Sanat Müzesi 665 bin 776, İstanbul Miniatürk Mini Türkiye Parkı 530 bin 305, Malatya Somuncu Baba Darende Tanıtım Merkezi Müzesi 485 bin ve İstanbul Sakıp Sabancı Müzesi ise 253 bin 469 ziyaretçiyi ağırladı.
En az ziyaret edilen 5 özel müze ise geçen yıl nisan ayında başkentte açılan ve yalnızca 142 ziyaretçinin geldiği Türkiye Barolar Birliği Müzesi
oldu.
Az ilgi gösterilen diğer Gazi Ü. Mesleki Eğitim Fakültesi Prof. Ülker Muncuk Müzesini 250, Muğla Arıcılık Müzesini 300, Anadolu Mimarlık ve Mobilya Kültürü Mirası Müzesini 300 ve TRT Yayıncılık Tarihi Müzesini de 400 kişi ziyaret etti.
Geleneksel Türk sanatları, modern sanatlar, plastik sanatlar, kurum veya sektörün tarihsel gelişimi, çeşitli ürün ve özel koleksiyonların bulunduğu özel müzelerde, 2012 itibarıyla 329 bin 19 eser sergileniyor.
"Müzeler artık daha cazip"
Müzeciler Derneği Başkanı Hakan Melih Aygün, özel müze ve ziyaretçi sayısında yaşanan artışı değerlendirdi.
Türkiye'deki 173 belgeli özel müzeye karşın 400'ün üzerinde belgesiz bulunduğunun tahmin edildiğini söyleyen Aygün, şirket, vakıf ve kurumların sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında müze kurduklarını ve bunun Türkiye'ye vefa ve gönül borcu görüldüğünü ifade etti.
Aygün, özel koleksiyoncuların kamuya açma eğilimlerinin artmasıyla yeni özel müzelerin açıldığına da değinerek, bütün bu gelişmelerin Türkiye müzeciliği adına çok sevindirici olduğunu kaydetti.
Türkiye'de özellikle son 5 yılda müzecilikte yaşanan teknolojik yenilenmenin müzeleri daha cazip hale getirdiği için ziyaretçilerin kulaktan kulağa yayılan tavsiyelerle müzelere geldiklerini anlattı.
Aygün, güzel bir sunumla dünya müzeleri arasında iyi yer edinen Türkiye müzelerini gezerken, ziyaretçilerin keyif aldığını ve bunun da sayıyı artırdığını dile getirdi.
Devletin özel müzecilik için daha fazla teşviklerde bulunması gerektiğinin altını çizen Aygün, Oyuncak Müzesinin kurucusu Sunay Akın ile "Özel Müzeciler Birliği" kurma çalışmalarına başladıklarını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.