Giriş Tarihi: 29.05.2013 14:39

Turizmciler Arap turistlerin yolunu gözlüyor

DOKA Genel Sekreteri Kaldırım: "Avrupalı turist ülkemizde haftada ortalama 800 dolar harcama yapıyor ama Arap turist bunun 4 katını harcıyor. Bu çok önemli bir rakam. Böyle bir kaynak varken bölgemizde artık hem hizmet hem de altyapı olarak Arap turistlerin talep ettikleri kaliteyi yakalamamız lazım"

"Turizm alanında olumlu giden trendin geri dönmemesi için bölgemizde hızlı bir şekilde artık bütün sektörün kendine hedef belirleyip düzenleme yapması gerekiyor" Trabzon (AA) - Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım, Avrupalı turistin Türkiye'de haftada ortalama 800 dolar harcama yaptığını ancak Arap turistin bu rakamın 4 katını harcadığını belirterek, "Bu çok önemli bir rakam. Böyle bir kaynak varken bölgemizde artık hem hizmet hem de altyapı olarak Arap turistlerin talep ettikleri kaliteyi yakalamamız lazım" dedi.
Kaldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Doğu Karadeniz'i tanıtmak ve yatırımcı bulma noktasında girişimlerde bulunmak amacıyla üç yıldır Dubai'de düzenlenen dünyanın üçüncü büyük turizm fuarına katıldıklarını söyledi.
Arap dünyasının turizm açısından önemli pazar olduğunu ifade eden Kaldırım, "Fuarda hem bölgemizi tanıtmak hem de yatırımcı bulma noktasında ciddi girişimlerimiz oldu. Dubai turizm alanında dünyada çok önemli bir merkez haline geldi. Özellikle büyük firmalar burada ofis açıyor ve kendilerini dünya pazarına çıkarıyorlar. Dolayısıyla 69 ülkenin fuara katıldığı Dubai 'de bölgemizi tanıtmak için 40 metrekarelik alanda stant açarak yer aldık, iş adamlarıyla görüşmeler yaptık ve taleplerini aldık" diye konuştu.
Kaldırım, görüşmelerin turizm alanında Doğu Karadenizi'e yönelik en ciddi sıkıntının konaklama noktasında olduğunu ortaya koyduğunu anlatarak, şöyle devam etti:
"Bölgemize turist gönderen 11 yabancı acenta yetkilisi ve tur operatörleriyle de görüşme fırsatı bulduk. Yapılan görüşmelerde firma yetkilileri, 'siz ne kadar tanıtım yaparsanız yapın konaklama kapasitesini artırmazsanız bu pazardan alabileceğiniz pay düşer' noktasını vurguluyorlar. Arap ülkelerinden özellikle gelen turistlerin yarısını geri çevirmek zorunda kaldıklarını ifade ettiler. Bölgedeki yatırımcıları özellikle hızlı şekilde bu pazara adapte olmaları noktasında uyarıyoruz. En çok karşılaştığımız sorun konaklama noktasında gelenlerin memnuniyetleri ve kaliteli hizmet sunumu."
Dünya Turizm Örgütü verilerine göre dünyada en çok harcama yapanların Adrap turistler olduğunu gösterdiğini vurgulayan Kaldırım, şunları kaydetti:


"Avrupalı ülkemizde haftada ortalama 800 dolar harcama yapıyor ama Arap turist bunun 4 katını, yani yaklaşık 3 bin, 3 bin 500 dolar harcıyor. Bu çok önemli bir rakam. Böyle bir kaynak varken bölgemizde artık hem hizmet hem de altyapı olarak talep ettikleri kaliteyi yakalamamız lazım. Turistlere, havaalanından itibaren başlayarak bölgemizde kalacakları süre içinde kaliteli ürün hizmeti sunmamız lazım ki gelen insanlar memnun ayrılsınlar."
Kaldırım, 'Arap turistler sadece dinlenmeye gelir, manzara seyreder ve gider' algısının yaygın olduğunu anlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Arap turistlere ilişkin ortaya çıkan bu algı yanlış. Biz farklı taleplerle karşılaşıyoruz. Bu insanlar farklı aktivite yapmak, gezmek ve değişik etkinliklere katılmak istiyorlar. Rize'de Fırtına Vadisi'nde bir Arap kadının rafting yaptığını gördüm. Bu insanlara çeşit sunmazsanız konaklama süresini kısaltmış, yöreye sağlayacağı ekonomik katkıyı azaltmış oluruz.
Dolayısıyla bu bakış açısının da turizmde profesyonelleşmesi, değişmesi gerekiyor. Kentin belli yerlerinde lokantalarda, taksilerde Arapça tabela asılmaya başlandı. Arapça konuşabilen, gelen turistin direk iletişim kurabileceği profesyonel insanların da sektörde istihdam edilmesi ve var olanların bu noktada eğitilmesi gerekiyor. Turizm alanında olumlu giden trendin geri dönmemesi için bölgemizde şekilde artık bütün sektörün kendine hedef belirleyip, düzenleme yapması gerekiyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.