Çarşamba 17.07.2013 00:00

Paris, Fransa turizminin lokomotifi

Fransa, geçen yıl dünyada en fazla turist ağırlayan ülke olmayı sürdürürken, başkent Paris en çok ziyaret edilen şehir oldu.

Fransa Turizm Bakanlığı'nın verilerine göre başkent Paris, Fransa turizminin kalbini oluşturdu. 2012 yılında 83 milyon yabancı turisti ağırlayan
Fransa, ağırladığı turist sayısıyla dünya çapında yeni bir rekora imza attı. Fransa'ya gelen turistlerin çoğunluğu Paris'i ziyaret etti. Paris'e gelen turistlerin en çok ziyaret ettiği yer Disneyland olurken, Paris'in sembolü Eiffel kulesi ise listede beşinci sırada yer alabildi.
130 metre ile Paris'in en yüksek rakımlı yeri olan Montmartre tepesi, Paris'in en çok ziyaret edilen yerleri arasında ikinci sırada yer alırken, Notre
Dame Katedrali'nin de bulunduğu Saint-Michel bölgesi üçüncü oldu. Paris'te en çok ziyaret edilen yerler listesinde Louvre Müzesi dördüncü, Paris'in sembolü Eiffel kulesi ise ancak listenin beşinci sırasında yer aldı.
Disneyland'ı 2012 yılında yaklaşık 16 milyon, Eiffel kulesini ise 7 milyon turist gezdi. Fransız yetkililere göre, yabancı turistler 2012'de 35,8 milyar avro para harcadı. Bu rakam 2011 yılına göre, yüzde 6,3 oranında artış gösterdi.
Fransa'ya geçen yıl özellikle Asya'dan gelen turistlerde önemli artış oldu. Fransa'yı ziyaret eden Asyalı turist sayısı, bir önceki yıla oranla yüzde 9.9 oranında arttı. 2012'de Almanlar, 12,2 milyon kişi ile Fransa'yı en fazla ziyaret eden Avrupalı grup oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.