Cumartesi 20.07.2013 00:00

Müzekart satışı 4 milyonu aştı

Kültür ve Turizm Bakanlığının, müze ve ören yerlerini bir yıl boyunca sınırsız ziyaret imkanı sunan "müzekart" uygulaması, ilgi görmeye devam ediyor. Uygulamanın başladığı 2008'den bu yana 4 milyondan fazla kişi müzekartlı oldu.

Bu yılın ilk 6 ayında 349 bin 297 müzekart satılırken, aynı dönemde 1 milyon 771 bin 445 kişi de müze ve örenyerlerini müzekartlarıyla ziyaret etti.
Ocak-Haziran döneminde en çok yerli ziyaretçilerin kullandığı "tam müzekart" satıldı. Yabancı turistler 73 bin 333, yerli ziyaretçiler ise 275 bin 964 kart satın aldı.

YÜZDE 33 ARTIŞ VAR

Kullanımı hızla yaygınlaşan müzekartın satışlarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 33 artış gerçekleşti.
Mevlana Müzesi ve Topkapı Harem Dairesi'nin müzekartlı ziyaretçi sayısı ise yüzde 400'den fazla arttı.
Satın alındığı tarihten itibaren Bakanlığa bağlı 300'ü aşkın müze ve örenyerine, 1 yıl boyunca ücretsiz giriş olanağı sağlayan müzekart 30 liraya edinilebiliyor.
Müzekartla yapılan ziyaretlerde, elektronik turnikeli geçiş kontrol sistemine sahip müze ve örenyerlerine yılda iki kez ücretsiz giriş hakkı sağlarken, öğretmen ve öğreciler ise indirimli olarak müzekartla diledikleri kadar müze ve örenyerini gezebiliyor.
FOTOĞRAFLI KİMLİK BELGESİ YETERLİ

Müzekart edinmek isteyenlerin ise fotoğraflı bir kimlik belgesiyle müzekart satış noktalarına başvurması veya internet üzerinden kartını sipariş etmek üzere "www.muze.gov.tr" ve " www.muzekart.com " adresindeki web sitesini ziyaret etmesi yeterli oluyor.
Ayrıca müzekartın sahibine ferdi kaza sigortası hizmeti sunması da karta olan ilgiyi arttırıyor.
''MUSEUM PASS İSTANBUL''

"Museum pass İstanbul", yabancı ziyaretçilerin ihtiyaçları temel alınarak kurgulandı. 72 saat boyunca müzelere tek giriş olanağı sunan kart 85 liradan satılıyor.
Özellikle yabancı misafirlere büyük kolaylık sağlayan ve geçerliliği ilk müze ziyaretiyle başlayan museum pass İstanbul; gişe kuyruğunda beklemeden doğrudan turnikelerden geçerek Ayasofya Müzesi, Topkapı Sarayı Müzesi ve Harem Dairesi, Kariye Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Türk ve İslam Eserleri Müzesi , İstanbul Büyük Saray Mozaikleri Müzesi, Galata Mevlevihanesi, Yıldız Sarayı ve İslam Bilimleri Teknoloji Tarihi Müzesi'ni ziyaret etme olanağı veriyor. Kart, ayrıca İstanbul'daki bazı kültür ve sanat duraklarda da indirimler sunuyor.
''MÜZEKART+''

Türk vatandaşlarının müze ziyaretlerinin yanı sıra diğer kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılımını kolaylaştıran ''müzekart+'' uygulaması ise 50 lira karşılığında temin edilebiliyor.
Çeşitli özel müzelerle kültürel ve turistik mekanlara girişlerde değişen oranlarda indirim sağlayan kart, bu kurumların kafelerinde ve hediyelik eşya dükkanlarında da çeşitli fiyat avantajları sunuyor.
MÜZEKARTLA EN ÇOK ZİYARET EDİLEN 10 MÜZE

Müzekart sahiplerinin en çok ziyaret ettiği 10 müzeyle ziyaretçi sayısının geçen yıla oranı da şöyle:
İli - Müze ve Örenyeri Adı - Müze Kart Ziyaretçi Sayısı 2012 - Müzekart Ziyaretçi Sayısı 2013 -
Artış %
İstanbul Topkapı Sarayı Müzesi 272. 778 295.546 8
İstanbul Ayasofya Müzesi 239.029 259.210 8
İstanbul İst. Arkeoloji Müzesi 53.529 84.358 58
İzmir Efes Örenyeri 84.215 83.946 0
İstanbul Topkapı Sarayı Harem Dairesi 11.473 66.990 484
Nevşehir Göreme Açıkhava Müzesi 60.269 60.212 0
Denizli Pamukkale-Hierapolis Örenyeri 48.294 58.606 21
Konya Mevlana Müzesi 9.369 49.041 423
Ağrı İshak Paşa Sarayı 41.156 41.717 1
Aksaray Ihlara Vadisi Örenyeri 29.749 40.395 36

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.