Çarşamba 07.08.2013 00:00

Tatilci Ege sahillerine akın etti

Ramazan bayramı öncesi, yerli tatilciler Ege kıyılarına akın etti. Çeşme ve Bodrum'daki oteller, bayram dolayısıyla tamamen doldu. Temmuz ayını sönük geçiren tesislerdeki yoğunluğun bayram sonrasında da devam etmesi bekleniyor.

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, bayram gelmesi nedeniyle turizmde adeta bir doping yaşanmaya başladığını söyledi. Ramazan ayının yüksek sezona denk gelmesi ve Gezi olaylarının yabancı basında turizmi baltalamaya yönelik kullanılmasının rezervasyonları biraz yavaşlattığını belirten İşler, "Ancak bu girişimler Türk turizminin hızını ve yolunu kesememiştir. Nitekim ilk 6 ayda Türkiye turizmde yüzde 14,5 artış gösterdi. Bu geçen senenin üzerindeki rakam, Türkiye turizminin artık kırılganlık eşiğini aşmış, sektörün de endüstrileştiğinin bir göstergesi olmuştur. Bunun ilk belirtisini de bayramda görülmüştür. Turizmde şu anda adeta bir bayram doping yaşıyoruz. Mübarek ramazanın bitimiyle gelen bayramda bütün tesislerimiz yüzde 100 doluluğa ulaşmıştır. Bu bayramla sınırlı kalmayacaktır. Okulların açılmasına kadar ki 1,5 aylık sürede de bayram dopingiyle devam etmesi için çalışıyoruz. Kampanya ve promosyonlarla okullar açılıncaya kadar bayram heyecanı ve havası devam edecektir." diye konuştu.
'YOĞUNLUK BAYRAMDAN SONRA DA DEVAM EDECEK'
Bodrum Otelciler ve İşletmeciler Derneği (BODER) Başkanı Halil Özyurt, temmuz ayının biraz sıkıntılı geçtiğini, ancak Ramazanla birlikte hareketliliğin arttığını söyledi. Herhangi bir aksi durumun olmaması halinde ağustos ayının da iyi gözüktüğünü belirten Özyurt, "Bugün itibariyle oteller dolmaya başladı. Bayramda yer yok. Ağustos'ta da yüzde 90 doluyuz. Eylül ve ekim rezervasyonları da iyi gidiyor." dedi. Temmuz ayındaki düşüşü kapatarak yıllık bazda geçen seneyi yakalamayı hedeflediklerini ifade eden Özyurt, şöyle devam etti: "Türkiye'de tatiller, dini bayramlara ve okulların kapanmasına göre ayarlanıyor. Diğer ülkedeki insanlar gibi ayarlayabilsek daha ucuza tatil yapabileceğiz. Bu sistemi henüz oturtamadık. Biraz erken rezervasyonla başladı. Ancak yetersiz. Mayıs-haziran veya eylül-ekim aylarına tatilimizi yayabilsek o zaman daha hesaplı tatil yapabileceğiz."
BODRUM'A GELEN İSKANDİNAV TURİST 5 KAT ARTTI
Bayramdan sonra da hareketliliğin devam edeceğini, eylül ayı rezervasyonlarının da iyi gittiğini aktaran Özyurt, "Bu sene yabancı turist açısından da haziran sonuna kadar iyi gitti. Ancak temmuz ayında iptaller olmadı ama sıcak satışlar biraz azaldı. Dış basında Mısır'daki olayların Türkiye'deymiş gibi gösterilmesi rezervasyonları etkiledi. Daha çok iç piyasaya hitap eden bir bölgeyiz. Ama yurtdışına yönelik de ciddi çalışmalarımız var. Özellikle İskandinav ülkelerinde büyük çapta tanıtım ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalarımızın sonucu 16 binlerde olan Kuzey Avrupa pazarı, 5 kat artarak 100 bine çıktı." değerlendirmesinde bulundu.

Çeşme Turizm Otelciler Birliği (ÇESTOB) Başkanı Veysi Öncel de, bayram dolayısıyla Çeşme'deki otellere büyük talep olduğunu kaydetti. Ramazan sonrasında talepte büyük bir yoğunluk yaşadıklarını dile getiren Öncel, "Oteller bayram dolayısıyla tamamen doldu. Bayram sonrası da iyi olmasını bekliyoruz. Çeşme olarak daha çok iç piyasaya hizmet veriyoruz. Yabancı turist oranında geçen seneye göre düşüş var. Özellikle Gezi Parkı olaylarından sonra rezervasyonlarda biraz düşme kaydettik." şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.