Pazar 11.08.2013 00:00

Ramazan Bayramı turizmciye 2. bayramı yaşattı

Gezi Parkı odaklı gelişmeler ve ramazan ayı nedeniyle rezervasyonlarda göreceli düşüş yaşayan turizm sektörü, Ramazan Bayramı ile birlikte canlandı.

Bayram dolayısıyla tatilciler, turizm bölgelerindeki otel ve plajları doldurdu. Yoğunluk sebebiyle Ölüdeniz'de ziyaretçilere kapatılırken, 5 yıldızlı otellerin yanı sıra motel, pansiyon gibi konaklama tesisleri dahi yüzde 100 dolu çalıştı.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Ramazan Bayramı'nda yaşanan turizm hareketini AA muhabirine değerlendirdi.
İşler, turizm sektörünün bayram dopingi yaşadığını kaydetti. Bakanlık belgeli işletmelerin yanı sıra pansiyonlar, rezidanslar, ikinci konutlar dahil bütün sektörün yüzde 100 dolu olduğunu ifade eden İşler, Ramazan Bayramı rezervasyonlarının bir ay önceden yapıldığını dile getirdi.
Ramazan ayının yüksek sezona denk gelmesi ve Gezi olaylarının haziran ve temmuz ayları için rezervasyonları biraz yavaşlattığını ifade eden İşler, sektörün ağustos ayını yüzde 100 dolu geçireceğini kaydetti. Gelen rezervasyonların, eylül ve ekim aylarının da iyi geçeceğine işaret ettiğini anlatan Mehmet İşler, şunları söyledi:

"Ramazan ayının sezonun ortasına denk gelmesi ve Gezi olayları sebebiyle temmuz ayında Türkiye genelinde bir düşüş yaşadık. Bayramla beraber turizmde bir bayram dopingi yaşanmaya başlandı. Bayram için bir ay önce başlayan rezervasyonlar, bayrama 1 hafta kala tamamen satıldı. Sektörün tamamı yüzde 100 dolu. Bu artış bayramla sınırlı kalmayacak, ağustos ayı sonuna kadar devam edecek. Gelen rezervasyonlar bayram dopinginin okulların açılacağı eylül ayı ortalarına kadar devam edeceğini gösteriyor."
İşler, bayram tatilinde ulaşılan doluluk oranının yerli turistte tatilin sosyal olgu haline gelmesinden kaynaklandığını belirtti. Türk turizminin çadır ve ikinci konut etkisinden kurtulduğuna dikkati çeken İşler, çalışan eşlerin bayram tatilleri ve özel günleri dinlenmek için fırsat bildiğini dile getirdi. İşler, "Çalışan eşler artık tatillerini yazlığa giderek gelen gideni ağırlama yerine, turistik tesisleri tercih ediyor. Eskiden yalnız tatile gidenler şimdi aile büyükleriyle birlikte gitmeyi tercih ediyor. Avrupalı gibi tatilin nimetlerinden yararlanmaya başladı. Tatil Türk insanı için bir sosyal olgu oldu. Yerli turistte erken rezervasyonların 2,5 milyona ulaşması bunun göstergesidir" dedi.
"Ölüdeniz'in yoğunluk sebebiyle kapatılması doğru bir uygulama"

İşler, yoğunluk sebebiyle Ölüdeniz'in belli saatlerde ziyaretçilere kapatılmasının, güzelliklerin korunması adına doğru bir uygulama olduğunu vurguladı. Göcek koylarının da zaman zaman yoğunluk sebebiyle teknelere kapatıldığına değinen İşler, "Doğal güzelliklerin korunması gerekiyor. Kapasitenin üzerinde yoğunluğun olması bu doğal güzelliklere zarar verebilir. Çevrenin ve doğanın korunması adına Ölüdeniz'deki durum doğrudur. Ürünün, doğanın deforme olmaması adına doğrudur. Çok talep gören yerlerde böyle bir tutum doğrudur" diye konuştu.
"Yabancı basın, Gezi Parkı olaylarıyla sektörü baltalamaya çalıştı"

İşler, yabancı basının Gezi Parkı olaylarını kullanarak Türk turizmini baltalamaya yönelik girişimin sonuçsuz kaldığını anlattı, Türkiye'nin ilk 6 ayda turizmde yüzde 14,5 artış gösterdiğini hatırlattı.
Türk turizminin kırılgan yapıdan kurtulduğunu ifade eden İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Yabancı basındaki olumsuz propagandaya rağmen ilk 6 aylık artışın geçen senenin üzerinde olması, Türk turizminin artık kırılgan olmadığını gösteriyor. Sektör artık krizlerden etkilenmiyor. Krizlere rağmen her yıl büyüyoruz. Mısır, Kuzey Afrika'daki iç karışıklık ve Yunanistan'daki ekonomik kriz Türkiye'ye ilgiyi artırdı. Bu pazarlara giden turist şu anda Türkiye'yi tercih etmesi, Gezi olayların negatif etkisini bertaraf ettiğini gösteriyor. Sektörde şu anda yaşanan yoğunluk 1,5 ay daha devam ederse yılı yüzde 4 büyüme ile kapatır."
İşler, Türk turizminin artık kabuğuna sığmadığını belirterek, sektörün yeni bir yasa ile yönetilmesi gerektiğini vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.