Salı 01.10.2013 00:00

Turist, çevreci oteli "Yeşil Anahtar"ından tanıyor

Dünyada 26 ülkede uygulanan Yeşil Anahtar Programı sayesinde ülkelerin turizmdeki markaları yükselirken, Türkiye'de de çevreye verdiği zararı en aza indiren, su ve enerji tasarrufuna dikkat ederek "Yeşil Anahtar"la ödüllendirilen turistik konaklama tesisi sayısı 21'e yükseldi.

Çevreye verdiği zararı en aza indiren, su ve enerji tasarrufuna dikkat ederek çevre dostu ünvanını alan ve "Yeşil Anahtar"la ödüllendirilen turistik konaklama tesisi sayısı 21'e yükseldi.
Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) Genel Müdürü Erol Güngör, yaptığı açıklamada Yeşil Anahtar Programıyla çevrenin korunması
yönündeki girişimlerin ödüllendirilerek desteklendiğini, iklim değişikliğinin önlenmesi ve sürdürülebilir turizme katkıda bulunulmasının amaçlandığını belirtti.
Güngör, uluslararası bir eko-etiket olan Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı (FEE) tarafından hayata geçirilen programın, ilk kez 1994'te Danimarka'da uygulanmaya başlandığını söyledi.
1998'de Fransa'nın, Yeşil Anahtar Programı'na katıldığını ve kamp alanlarını belgelediğini anlatan Güngör, 2002 yılında da Avrupa'da
yaygınlaştığını bildirdi.
Programın temelde 5 hedefi olduğunu belirten Güngör, "Çevrenin korunması, tüketimin azaltılması sonunda maliyetin düşürülmesiyle ekonomik
yönetim, işletmenin daha geniş sorumluluklar alarak turizmin güçlendirilmesine katkısı, ödüllü işletmelerin ve yeşil anahtar etiketinin promosyonuyla pazarlama stratejisi ile işletme sahibinin, personelin, müşterilerin çevre bilincinin arttırılması ve sürdürülebilir kalkınma için eğitim amaçlanıyor" diye konuştu.
26 ülke yeşil anahtar veriyor
Dünyada 26 ülkede Yeşil Anahtar Programı'nın uygulandığını anlatan Güngör, bu sayede ülkelerin turizmdeki markalarının yükseldiğini vurguladı.
Programın Türkiye'de 2 yıldır uygulandığına dikkati çeken Güngör, özellikle su ve enerji tasarrufu, çevrenin korunması, misafirlerin çevre
konusunda dikkatlerinin çekilmesi, oda sıcaklıkları, atıkların geri dönüşümü ve mutfak ile çamaşırhanelerde çevre dostu temizlik ürünlerinin olması gibi şartların arandığını dile getirdi.
Güngör, anahtarı almak isteyen tesislerin başvuruları üzerine jürinin tesisi incelediğini ve aranan şartlara sahip olunması halinde yeşil anahtarla
tesisi ödüllendirdiğini söyledi.
Anahtar ödülünün bir yıl süre için verildiğini, her yıl yenilendiğini belirten Güngör, "Yeşil Anahtarı alan bir tesis ilk etapta çevre dostu tesis
lisansını belgeleme hakkına sahip oluyor" dedi.
Yeşil anahtarın turizme katkısı
Yeşil anahtarı alan işletmelerin kısa vadede değil ancak sonraki yıllarda turistler tarafından daha fazla talep görür hale geldiğine işaret eden
Güngör, şöyle konuştu:
"İşletme sahiplerine biz hep ilk etapta doluluk oranlarının artmasını beklememelerini tavsiye ediyoruz çünkü program o şekilde kurgulanmış bir program değil ancak yerli ya da yabancı misafirler tesisin Yeşil Anahtara sahip olduğunu gördüğünde diğer seyahetlerinde de bu tesisi tercih ediyor. Çevreye saygı duyan bir tesis turistlerden hem takdir kazanıyor hem de destek. Bu tesisler özellikle yabancı turistler tarafından ilgi görüyor, tercih sebebi oluyor.
Geçen yıl yeşil anahtar sahibi olan tesis sayısı 4 iken rakam bu yıl sayı 21'e çıktı. 2014 için ise başvurular gelmeye başladı. Gelecek yıl rakamların iki katına ulaşmasını bekliyoruz. Yeşil Anahtar Programı'nın daha iyi tanıtılması için İstanbul'da sektör temsilcilerinin katılımıyla 8 Ekim'de bir toplantı düzenleyeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.