Çarşamba 16.10.2013 00:00

İzmir Limanı hızlı büyüyor

İzmir'in kruvaziyer turizmdeki yükselişi devam ediyor. Sektörün en prestijli dergilerinden Cruise Insight'ta yayımlanan bir araştırmaya göre dünyanın en hızlı büyüyen 12. limanı olan İzmir Limanı, en önemli 50 transit liman arasında da yüzde 10'luk artışla 40. sıraya yükseldi.

Kruvaziyer turizminde 10 yılda Akdeniz Bölgesi'nin en iyi destinasyonlarından birisi haline gelen İzmir'in başarısı bütün dünyada takdir görürken İzmir'in yükselişi de sürüyor. Söz konusu derginin 2013 Eylül ayında yaptığı değerlendirmeye göre İzmir, bir önceki yılda olduğu gibi dünyanın en önemli 50 transit limanı arasında yer aldı. 2012 yılı sonu itibariyle dünyanın en hızlı büyüyen ilk 50 limanı arasında 12. oldu. İzmir, bu değerlendirmede sektörde önemli payı bulunan Las Palmas (Kanarya Adaları), Lizbon (Portekiz), Livorno ve Bari (İtalya), Dubrovnik (Hırvatistan), Rodos ve Pire (Yunanistan) gibi limanları geride bıraktı. Dünyanın en hızlı gelişen limanları listesinin ilk üç sırasında ise Norveç'teki Bergen, İspanya'daki Valencia ve Jamaika'daki Falmouth limanları yer aldı.
İZMİR, DÜNYANIN EN ÖNEMLİ İLK 50 LİMANI ARASINDA
Geçen yıl yayımlanan istatistiklerde, 2011 için dünyanın en önemli 50 transit limanı arasında 44. sırada bulunan İzmir, bu kategoride 2012 yılına ilişkin yapılan değerlendirmede ise yüzde 10 yolcu artışıyla dört basamak birden yükselerek 40. sıraya çıktı. Bu listenin ilk üç sırasında da Bahamalar'daki Nassau, Meksika'daki Cozzumel ve İtalya'daki Civitavecchia limanları yer aldı.
Kruvaziyer turizminde gelinen noktayı değerlendiren İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir'in başarısının bütün dünya tarafından kabul edildiğini belirterek, 'İzmir, kruvaziyer turizminde her geçen gün hızla yükseliyor.' dedi. Demirtaş, geçen ay üst üste üçüncü defa olmak üzere Avrupa'nın en iyi kruvaziyer destinasyonu ödülünü aldığını da hatırlatarak, şöyle konuştu: 'İzmir, geçtiğimiz yıl 553 bin kruvaziyer yolcusu ağırlarken bir önceki yıla göre yolcu sayımızda yüzde 10 artış vardı. Bu artış sayesinde en hızlı büyüyen 12. liman olduk. Çok önemli bir başarı, zira yapılan araştırmaya göre yolcu sayısı artan sadece 28 liman var. Bu artış oranı yüzde 10'u geçen liman sayısı ise sadece 13. Limanımızın yetersizliğinden ve İzmir'in turizme yönelik bazı sorunlarından kaynaklanan sıkıntılarımıza rağmen yükselişimizi sürdürüyor olmamız bizi daha da sevindiriyor.'

'ÇİN VE UZAKDOĞU OLMASA DAHA DA BÜYÜRDÜK'

Kruvaziyer turizminde Çin ve Uzakdoğu pazarının hareketli olduğuna, dönem dönem bu bölgeye bir kayış bulunduğuna işaret eden Demirtaş, 'Bunlar da olmasa çok daha fazla büyüme göstereceğiz. Geldiğimiz nokta ne olursa olsun, bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Bu yıl şu ana kadar 155 gemi ve 375 bin yolcu ağırladık. Sene sonuna kadar 500 bin turist sayısını geçeceğiz. Şimdi yeni kruvaziyer limanımızı bekliyoruz. Liman bu haliyle kalacaksa da o zaman hem limanda hem kent genelinde turizmle ilgili çözülmesi gereken bazı sorunlar var. Eğer bunlar da yapılırsa İzmir 2 milyon kruvaziyer yolcu ağırlayan, turistlerin önemli bir bölümünün de kendisinden çıktığı, homeport olmuş, dünyanın ilk 10 limanı arasına girmiş olur. Kruvaziyer turizminde uçarız, bizi kimse tutamaz. Kruvaziyer turizminde ilerliyoruz, ilerlemeye devam da edeceğiz ama hiçbir katkı koymadan olumsuz açıklama yapanlara, kruvaziyer turizminde azalma olduğunu iddia edenlere de üyelerimizin ve İzmirlilerin inanmamasını özellikle rica ediyorum.' şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.