Cuma 18.10.2013 00:00

Turizm geliri artışında üçüncüyüz

Dünya Turizm Örgütü, 2013'ün ilk 8 ayında dünya turizminde alınan sonuçlardan memnun.

Merkezi Madrid'de olan Dünya Turizm Örgütünün (DTÖ) 2013'ün ilk 8 aylık raporuna göre Türkiye, Tayland ve Hong Kong'un ardından dünyada turizm gelirini en fazla artıran üçüncü ülke olarak gösterildi.
DTÖ'nün açıkladığı 2013 Ocak-Ağustos dönemindeki barometrede, geçen yılın aynı dönemine oranla turizm gelirini en fazla artıran ülkeler şu şekilde sıralandı: Tayland (yüzde 27), Hong Kong (yüzde 25), Türkiye (yüzde 22), Japonya (yüzde 19), İngiltere (yüzde 18), Yunansitan (yüzde 15), Hindistan (yüzde 14), Malezya (yüzde 12) ve ABD (yüzde 11).
DTÖ ayrıca, Avrupa, Asya, Pasifik ve Ortadoğu'dan gelen iyi rakamların sayesinde 2013'ün ilk 8 ayında dünyada turist sayısının bir yıl öncesine oranla yüzde 5 arttığını ve 747 milyon olduğunu açıkladı. Geçen haziranda dünyadaki turist sayısının ilk kez 100 milyonu aştığına da vurgu yapıldı. Dünyanın en fazla turist çeken kıtası Avrupa'da turist sayısının yüzde 5 arttığı belirtildi.
Açıklanan barometreyle ilgili değerlendirme yapan DTÖ Genel Sekreteri Taleb Rifai, ''Dünya ekonomisindeki büyüme yavaş olsa da uluslararası turizm sonuçları dünya bölgelerinin büyük çoğunluğunda ortalamanın üzerinde olup, yerel ekonomiler ve istihdam için hayati bir fırsat yaratıyor. Özellikle işsizliğin endişe konusu olduğu Avrupa'da turizm sektörü, istihdam ve gelir yaratmakta önemli bir yer tutuyor'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.