Perşembe 07.11.2013 00:00

Golf turizminin parlayan yıldızı olduk

Zengin doğal kaynaklara sahip, turistlere güneş, deniz, kum ve tarihi bir arada sunan Türkiye, uluslararası nitelikteki golf tesisleriyle de öne çıkan bir merkez haline geldi.

Golfçü Tiger Woods'un da katıldığı, dün başlayan ve 10 Kasım'a kadar sürecek "Turkish Airlines Open 2013" Golf Turnuvasıyla dikkatleri çeken Antalya, dünyada golf turizminde adından söz ettiren merkezler arasında yer alıyor
Türkiye'de 18'i şampiyona sahası olmak üzere 27 golf sahası bulunuyor
Dünya genelinde ise golfe uygun toplam 31 binin üzerinde saha mevcut.Bu sahaların yaklaşık yüzde 60'ı Kuzey Amerika kıtasında turistleri ağırlıyor.
Zengin doğal kaynaklara sahip, turistlere güneş, deniz, kum ve tarihi bir arada sunan Türkiye, uluslararası nitelikteki golf tesisleriyle de öne çıkan bir merkez haline geldi.
Golfçü Tiger Woods'un da katıldığı, dün başlayan ve 10 Kasım'a kadar sürecek "Turkish Airlines Open 2013" Golf Turnuvasıyla dikkatleri çeken Antalya, dünyada golf turizminde adından söz ettiren merkezler arasında yer alıyor.
AA muhabirinin, Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye'de 18'i şampiyona sahası olmak üzere 27 golf sahası
bulunuyor.
Bu golf sahalarından 23'ü, Turizm Merkezi ve Kültür ve Turizm Koruma Gelişim Bölgesi içinde yer alıyor. Avrupa'da 2010 yılı itibariyle 6 bin 756
kullanıma açık golf sahası varken, Türkiye'nin de içinde bulunduğu Akdeniz çanağında ise bin 300'ün üzerinde golf sahası mevcut.
Türkiye Avrupa'da 21'inci sırada
Türkiye sahip olduğu golf sahalarıyla Avrupa'da 21'inci, Akdeniz çanağı içindeki ülkeler arasında da 4'ncü sırada geliyor.
Benzer coğrafi özelliklere sahip ülkelerle Türkiye karşılaştırıldığında, Türkiye'nin golf turizmi açısından henüz yeni gelişmeye başlaması rakamların daha düşük olması sonucunu getiriyor.
Antalya'nın Belek ilçesi Türkiye'nin en önemli golf destinasyonu durumunda. 15 saha, yaklaşık 50 bin yatak kapasitesi ve 2 milyon ziyaretçisiyle
öne çıkan Belek, Uluslararası Golf Tur Operatörleri Birliğinden (IAGTO) 2008'de Avrupa'da Yılın En İyi Golf Bölgesi ödülü de almıştı.
Ayrıca, Bakanlığın henüz yatırım aşamasında olan golf tesisleri de bulunuyor.

İskoçya'da doğdu, dünyaya yayıldı

15. yüzyılın başlarında ilk kez İskoçya'da oynanmaya başlanan golf, 150 yıl sonra, İskoçya Kraliçesi Mary'nin öncülüğü ile kadınlar arasında da
yayıldı. 17. yüzyılda Amerika'ya ulaşan golfün dünyadaki ilk kulübü 1744'te, Edinburgh'da "The Honourable Company" adıyla kuruldu.
Yazılı ilk kurallarıysa 1754'te o yıl kurulan "Society of St. Andrews Golfers" kulübünce yayımlanan golf, şu anda dünyada yaklaşık 5.75 milyonu
Avrupalı, 13 milyonu lisanslı, 50 milyonu lisanssız 60 milyon insanın, 27 bin sahada oynadığı bir spor haline geldi.
Öte yandan European Golf Association (EGA) verilerine göre Fransa 578, İspanya 345, İtalya 269 ve Portekiz 88 sahaya sahip.
Bazı ülkelerde yeni yeni gelişmeye ve bir turizm çeşidi olarak tanımlanmaya ve desteklenmeye başlanmasına rağmen, golfe uygun dünya genelinde toplam 31 binin üzerinde saha mevcut. Bu sahaların yaklaşık yüzde 60'ı Kuzey Amerika kıtasında turistleri ağırlıyor.
Yarım milyarla her yıl 2,5 milyar ek gelir
1990 sonrası tüm dünyada global turizme oranla her yıl yaklaşık 3 kat fazla büyüyen golf turizminin dünya çapındaki mali boyutu 2003 yılında 65 milyar dolara ulaştı.
Anadolu, turizm için gerekli tüm özelliklerine ek olarak golf turizmi için en uygun iklim kuşağında ve "Turkish Golf Riviera" olarak anılan Akdeniz
bölgesindeki 6 golf sahası yerli ve yabancı binlerce golfçüye hizmet veriyor.
Türkiye Golf Federasyonu verilerine göre 100 golf sahası ile golf turizminin sağlayacağı doğrudan gelir 1 milyar doları geçecek. Diğer sektörler
üzerindeki çarpan etkisiyle golfün Türkiye'ye vaadi ise yılda 2,5 milyar dolar gelir.
100 golf sahasının gerektirdiği toplam yatırım yalnızca 450 milyon dolar. Üstelik bunu sağlamaya hazır yerli ve yabancı turizm yatırımcılarının
sayısı şimdiden 150'yi geçiyor.
İnşaattan bankacılığa katkısı büyük
İspanya ve Portekiz'in ardından Tunus ve Fas da golf turizminin önemini anlayarak bu alana büyük yatırımlar yaptı. Söz konusu ülkelerin
yatırımları şimdiden bizim sahalarımızın 6 katına ulaştı.
İspanya'ya giden 78 milyon turistin 2,8 milyonu golf turizmi için ülkeye geliyor. İspanya'nın 50 milyar dolarlık turizm gelirinin 4,5 milyarı da
golften kazanılıyor. Sıradan turist kişi başına 600 dolar öderken, golfçü turistin İspanya'ya yalnız golf için bıraktığı para 1607 dolara ulaşıyor. Golf
sahası başına ülkenin kazandığı turizm geliri ise 16,5 milyon dolara çıkıyor.
Portekiz'e giden 14 milyon turistin bıraktığı 9 milyar doların da 1 milyarı golf turizminden kaynaklanıyor. Portekiz bu dövizi 72 golf sahasıyla
kazanıyor.
Öte yandan bu sporu yapabilecekleri sezon çok kısa olan zengin Kuzey Avrupalı golfçüler her yıl birkaç kez Güney Avrupa ülkelerindeki golf sahalarına koşuyor.
Ayrıca golf turizmi için tatil yapan turist, sıradan turistlerin geldiği mevsimde değil, onların hiç uğramadığı dönemde tatil yapmayı tercih
ediyor. Böylece golf tesislerinin yanı sıra konaklama ve ikram tesislerindeki faaliyet süresi, istihdamı ve geliri doğrudan, ekonomi, inşaat, ticaret ve bankacılık gibi birçok sektör de dolaylı olarak yükseliyor.
Golfçüler arasında, görüp beğendikleri yerlerde, golf sahalarına erişebilecekleri yörelerde kendilerine "tatil evleri" veya "devre tatiller" alma
eğilimleri de yüksek. İspanya ve Portekiz bunun en yakın örnekleri. Golf sahalarının çevrelerindeki bu tür yatırımlar, benzerlerinden iki kat daha fazla değer buluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.