Çarşamba 13.11.2013 00:00

İzmir'e gelen turist sayısı arttı

ETİK Başkan Yardımcısı Sevda Zorlu: 'İzmir kapasitesini doldurdu, yatırım bekliyor'

2013'ün Ekim ayında İzmir'e gelen turist sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,75 oranında arttı. İzmir Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü'nün rakamlarına göre Ocak-Ekim 2013 döneminde İzmir'i 1 milyon 318 bin 875 yabancı turist ziyaret etti. Bunların 825 bin 992'si havayolu, 492 bin 883'ü ise denizyoluyla geldi. İzmir'e gelen turistlerin ülkelere göre dağılımında Almanya ilk sırada yer aldı. Yabancı misafirlerin yüzde 24'ünü Alman, yüzde 10'unu İtalyan, yüzde 9'unu Fransız, yüzde 8'ini İngiliz, yüzde 6'sını Hollandalılar oluşturdu.
Almanya'dan on ayda 322 bin 308 turist geldi. Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre -Almanya pazarında yüzde 3,48'lik düşüş yaşanmasına neden oldu. Düşüş gözlenen bir diğer ülke ise Fransa oldu. Fransa'dan 118 bin 286 turistin geldiği on aylık dönemde geçen yıla göre yüzde -3,81 oranlık düşüş yaşandı. İtalya ve İngiltere pazarında ise artış devam etti. İtalya'dan İzmir'e gelen 138 bin 945 turist, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,10'luk artış yaşanmasını sağladı. İngiltere'den 111 bin 645 kişi aynı dönemde İzmir'e gelerek yüzde 2,35 oranında artış kaydetti. Hollanda'dan ise 77 bin 573 kişi İzmir'i ziyaret etti. Ekim ayında havayoluyla gelen turist sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,82 oranında artarken denizyoluyla girişler ise yüzde 13,6 arttı. Aylık bazdaki girişlerde toplam yüzde 9,75 artış yaşandı. 10 aylık toplamda ise İzmir'e turist girişlerinde 1,89'luk artış gözlendi.
ZORLU: İZMİR KAPASİTESİNİ DOLDURDU
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Sevda Zorlu, Almanya ve Fransa pazarında bir önceki yıla göre yaşanan düşüşe karşın İngiliz ve İtalyan turistin Ege'ye ilgisinin artmasının önemli bir gelişme olduğunu belirtti. Ancak artışa rağmen İzmir'in yetersiz yatak kapasitesinden dolayı turist sayısının fazla sıçrama gösteremediğini belirten Zorlu, İzmir'e gelen turistlerin her yıl 1 milyon 300 bin etrafında kilitlendiğini belirtti. Zorlu, 'İzmir'de yatak kapasitesi arttırılmadığı sürece turist sayısı benzer seviyelerde seyredecek ve turizmde büyük bir sıçrama yaşanmayacaktır. İzmir kapasitesini tam tamına doldurmaktadır.
Dolayısıyla şehrin turizm potansiyeli bu rakamlarda kalmaktadır. Turist sayısının çoğalması ve İzmir turizmini geliştirebilmek için mutlaka yatak sayısı ve yatırımların arttırılması gerekmektedir. Şu an İzmir'de turizmi canlı tutan kurvaziyer turizmidir. Kurvaziyerde geçen yıla oranla bu yılki artış, İzmir'i bir nebze olsun yukarı seviyelere taşımıştır. İzmir'in Türkiye turizm pastasından hak ettiği payı alabilmesi için acilen yatırıma ihtiyaç vardır' dedi.
Son olarak World Travel Market (WTM) Uluslar arası Londra Turizm Fuarı'yla birlikte İngilizlerin ilgisini Ege'ye daha fazla çekmek için ETİK öncülüğünde tanıtım faaliyetlerinin fuarda titizlikle yürütüldüğünü belirten Zorlu, İngiliz turistin Ege'ye olan ilgisinin artarak devam edeceğini öngördüğünü belirtti. Öte yandan, kişi başına ortalama harcama 721 dolar olurken, yabancılar ortalama 667 dolar, yurtdışında ikamet eden vatandaş ziyaretçiler ise ortalama 1.001 dolar harcadı. Ziyaretçi sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artarak 16 milyon 57 bin 651 kişi oldu. Bunun 13 milyon 716 bin 757'sini yabancı, 2 milyon 340 bin 894'ünü ise yurtdışında ikamet eden vatandaşlar oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.