Salı 24.12.2013 00:00

Türkler kısa tatil yapıyor

Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner, dünya ülkelerinde seyahat eğilimlerini ortaya koyan 2013 Seyahat Alışkanlıkları Raporu’nu yayınladı.

Rapora göre Türkler 2013'te rotayı Orta Doğu'ya çevirdi, 2014'te de bu trendin sürmesi bekleniyor. Geçtiğimiz yıl Kurban Bayramı'nda yurtdışı tatili tercih edilirken, Ramazan Bayramı'nda ise yurtiçi destinasyonlar ön plana çıkıyor. Rapor aynı zamanda ortalama tatil süresinde en kısa tatili yapan Türklerin son dakikacılık konusunda da Avrupa'nın bir numarası olduğunu da gösteriyor.
İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner, her sene yayımladığı Seyahat Alışkanlıkları Raporu ile seyahatseverlerin nabzını tutmaya devam ediyor. Rapor Avrupa, Amerika ve Asya-Pasifik ülkelerinin yanı sıra Türkiye'den de en çok tercih edilen ülkeleri, uçak bileti aramalarında hangi destinasyonlarda artış görüldüğünü ve seyahat planlamalarının hangi günler yapıldığını ortaya koyuyor.


Gözler Orta Doğu'ya Çevrildi

2013 yılında Türkiye'den yapılan uçak bileti aramalarına bölge bazında bakıldığında geçtiğimiz yıla kıyasla Avrupa ve Asya ülkelerinde düşüş görülürken, Orta Doğu'ya yapılan aramalarda artış olduğu gözlemleniyor.
Türkiye'den yapılan uçak bileti aramalarda ülke bazında en çok artış ise %52 ile Küba ve %51 ile Malta'da görülürken, Slovenya'nın %47, Singapur'un da %41 ile takip etmesi, Türklerin sıcak iklimler ve farklı kültürlere yöneldiklerine işaret ediyor.


En Fazla Nerelere Gidiyoruz?

2013 yılında Türkiye'den en çok aranan ülkeler arasında geçen sene de olduğu gibi Almanya, ABD, İngiltere ve Rusya başı çekiyor. 2012'nin en çok arananlarında 4. sırada yer alan Amerika Birleşik Devletleri, bu sene Rusya'yı da sollayarak ikinci sıraya yerleşiyor.

Tatiller Kısa, Rezervasyonlar Son Dakika

Skyscanner Seyahat Alışkanlıkları Raporu'na göre, son dakikacılık konusunda Türkler, geçen senenin birincisi İspanyolları geçerek tüm Avrupa'da ilk sıraya yerleşiyor. Türkler ortalama 40 gün önceden yaptıkları tatil rezervasyonları ile "son dakikacı" olurken, İrlandalılar ise ortalama 72 gün önceden tatil rezervasyonu yaparak "en planlı ülke" ünvanını hak ediyor. Türkler en fazla Cuma günleri seyahat ederken, haftanın ilk işgünü olan Pazartesi, arama ve rezervasyonların en yoğun olduğu gün olarak dikkat çekiyor.
Ortalama tatil süresinde ise 3 gün ile Türkler en kısa tatil yapan milletler arasında yer alıyor. Türkler gibi İtalyanlar ve İspanyollar da ortalama 3 gün tatil yapan diğer milletler arasında bulunuyor. Hafta sonları en çok İstanbul, İzmir ve Ankara gibi yurtiçi şehirler tercih edilse de, 4. ve 5. sırada yer alan Amsterdam ve Kıbrıs, Türklerin artık hafta sonları da yurtdışı tatili yapmaya başladıklarına işaret ediyor.

Ramazan'da Yurtiçi, Kurban'da Yurtdışı


2013 yılında yaz aylarına denk gelen Ramazan Bayramı'nda, Türklerin yurtiçi seyahatleri tercih ettiği gözlemleniyor. Ramazan Bayramı aramalarında İstanbul başı çekerken, İzmir ve Bodrum gibi güneş, deniz ve kum üçlüsüyle meşhur destinasyonlar da İstanbul'u takip ediyor.
Nadiren 10 günlük bir süreye uzayan Kurban Bayramı'nda ise Türklerin 2013 yılında fırsattan istifade ederek yurtdışı seyahatini tercih ettiği görülüyor. Kurban Bayramı'nda en çok aranan şehirler arasında Amsterdam, Londra ve Barselona göze çarpıyor.
Skyscanner Seyahat Alışkanlıkları Raporu'nun dünyada olduğu gibi Türkiye'de de seyahatle ilgili bilgi ve trendlere ışık tuttuğunu belirten Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; "Seyahat Alışkanlıkları Raporu'yla dünyada ve Türkiye'de her yıl değişen seyahat trendlerini ortaya koyuyor ve seyahatseverlerin nabzını tutuyoruz. Bu sene Türkiye'nin ortalama tatil süresinin 3 gün olması, Türklerin uzun seyahatlerdense hafta sonu tatillerine yöneldiğini gösteriyor. Avrupa'da Türklerin yanı sıra İtalyan ve İspanyolların da en son rezervasyon yapan ülkeler arasında olması, Akdeniz ülkelerinin daha anlık karar verdiklerine işaret ediyor." dedi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.