Perşembe 02.01.2014 00:00

"Beyaz cennet" yılbaşında alternatif tatil imkanı sundu

Travertenleriyle ünlü Pamukkale bölgesindeki oteller, çeşitli aktiviteleriyle yeni yıl için alternatif arayan yerli ve yabancı birçok ziyaretçiye ev sahipliği yaptı.

Denizli Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Gazi Murat Şen, travertenleriyle ünlü Pamukkale bölgesindeki otellerin yılbaşını yüzde 100'e yakın doluluk oranıyla geçirdiğini söyledi.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi de olan Şen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Denizli'deki turistik otel ve işletmelerin yılbaşı dolayısıyla çeşitli aktiviteler düzenlediklerini, animasyon gösterileri, konser ve eğlence programları sunduklarını belirtti.
Denizli'nin termal özellikli bir bölge olması dolayısıyla yılbaşı gecesinde özellikle Pamukkale'deki otellerin doluluk oranının yüzde 100'e yakın durumda olduğunu ifade eden Şen, şöyle konuştu:
"Özellikle program yapan otellerimizde yer bulmak oldukça zor oldu. Denizli'deki otellerimizde de doluluk oranları beklenen düzeyde gerçekleşti. Pamukkale, lokasyon olarak destinasyon merkezi olduğundan dolayı da yerli ve yabancı ziyaretçilerimiz açısından yılbaşında daha tercih edilen bir bölge olma durumunu devam ettirmektedir. Denizli'de belgeli ve belgesiz olmak üzere yaklaşık 17 bin 500 civarında konaklamaya hazır yatağımız bulunmaktadır. Bunlarla gerek yerli gerek yabancı misafirlere en iyi şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz."
Denizli'de yaklaşık 2 bin 500 yıl önceye giden bir termal turizm olduğunu vurgulayan Şen, "2 bin 500 yıl önce şifa için Pamukkale'ye gelen kişilerin mezarlarının bulunduğu, Türkiye'nin en büyük nekropolü buradadır. Türkiye'nin çoğu bölgesinde olmayan sıcak su kaynaklarımız Denizli'de bulunmaktadır. Özellikle Karahayıt bölgesinde demir içeren su kaynağımız ve Pamukkale bölgemizde kalsiyum içeren su kaynağımız hem sıcaklık açısından hem şifa açısından çok yüksek değere sahiptir. Denizli'nin termal özellik olarak istediği noktada olmadığını düşünüyoruz. Ve bu bölgeye gerek yerli ve gerek yabancı yatırımcıların özellikle termal özellik düşünerek yatırım yapmasını istiyoruz" dedi.


"10-15 kez gelen yabancı misafirlerimiz var"


Denizli'nin çok sert geçmeyen kışı ve yaklaşık 12 ay boyunca ılıman hava koşulları dolayısıyla özellikle şifa için gelen müşteriler açısından çok önemli olduğunu dile getiren Şen, şöyle devam etti:
"Etrafımızda ziyaret edilecek gerek antik kentler gerek doğal güzellikler oldukça fazla. Bu bölgeye gelebilecek tüm ziyaretçiler hem şifalarına kavuşmuş hem de bölgeyi ziyaret ederek güzel bir tatil geçirmiş oluyorlar. Pamukkale Üniversitesi'nin Pamukkale'de yapacağı fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezinin hizmete girmesi ile Denizlimizin çok daha tercih edilir bir hale geleceğine inanıyoruz. Ayrıca Bozdağ Kayak Merkezi'nin de 2014 yılında faaliyete girmesi ile Denizli'nin gerek ulusal gerek uluslararası turizmde daha çok ilgi çekecek bir lokasyon olmasını bekliyoruz."
Pamukkale'nin yabancı ziyaretçiler açısından çok ciddi bir destinasyon olduğuna işaret eden Şen, tüm dünyada bilinen bir bölge olan Pamukkale'yi tüm misafirlerin görmek istediklerini belirtti.
"Pamukkale bölgesine 10 kez, 15 kez gelen yabancı misafirlerimiz var" diyen Şen, yaklaşık 2 yıldır Pamukkale'de hızlanan kazı çalışmalarının da daha önce bölgeyi ziyaret etmiş olan misafirler için ayrı bir değer taşıdığına değindi.

Şen "Bu bölgenin tekrar tekrar ziyaret edilebilirliğini artırmaktadır. Bunun yanında Laodikya Antik Kenti'nde devam eden çalışmalar da bu bölgeye gelen misafirler açısından ayrı bir özellik taşımaktadır. Pamukkale'yi ziyaret eden yaklaşık 2 milyon turistin en azından dörtte birinin bu bölgeyi ziyaret edebileceğini düşünüyoruz. Bölgenin ziyaret edilebilirliği arttıkça bölgemize gelen turist sayısı da kendiliğinden yükselecektir" diye konuştu.
Bölgeye gelen ziyaretçi sayısında, 2012'ye oranla 2013'te yaklaşık yüzde 7-8'lik artış kaydedildiğini kaydeden Şen, "Bunların birçoğu günübirlik ziyaretçidir. Bizim Denizli'deki turizmciler olarak hedefimiz bölgemizi günübirlik ziyaret eden turistlerin konaklamasını sağlamaktır. Bu günübirlik ziyaret eden turistlerin yaklaşık olarak dörtte birini konaklamalıya çevirmiş olsak bölgemizdeki yatak kapasitesinin bile yetmeyeceğini düşünmekteyiz. Bölgede turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi, gelen ziyaretçilerin konaklama sürelerini de kendiliğinden artıracaktır" dedi.

"Pamukkale'nin Denizli'de olması avantaj"

Karahayıt'da bir otelin genel müdürü Şeref Karakan da Pamukkale ve Karahayıt'ın olduğu termal bölgede 10 bin yatak olduğunu belirterek, yılbaşı nedeniyle Türkiye'nin çeşitli yerlerinden ve dünyanın birçok ülkesinden misafirlerin yılbaşını geçirmek için bölgeye geldiğini söyledi.
Yılbaşı hazırlıklarına yaklaşık 15 gün önce başladıklarını ifade eden Karakan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Doluluk oranlarımız yüzde 90'ın üzerinde idi. Misafirlerimizin burayı tercih etmelerindeki en büyük sebeplerden biri, dünyada eşi benzeri olmayan Pamukkale'nin Denizli'de olması. Bununla beraber özellikle Denizli'deki termal sularla şifa bulan birçok konuğumuz burayı tercih etmekte. Yılbaşı dolayısıyla özellikle gelen misafirlerimizin yoğunluğu Uzakdoğu bölgelerinden, Çin, Japonya, Endonezya'dan, Avrupa ülkelerinden Almanya'dan Fransa'dan, Hollanda'dan çeşitli ülkelerden. Bununla birlikte konuklarımızın yarısı da yurt içinden. Yılbaşı tatilini geçirmek için gelen misafirlerimizden 3 gün, 4 gün kalanların sayısı oldukça fazla. Tabii bunun sebeplerinden biri de özellikle bölgede bulunan termal sulardan yararlanmaları."
Rehber İzzet Mişiel de Pamukkale'de yılbaşı dolayısıyla yoğunluk yaşandığını belirterek,"Bir ay sakindi, son bir-iki haftadır turizmde bir yoğunluk var, yurt dışından gelen turistler ülkemizin değişik yerlerinin yanında Pamukkale'yi geziyorlar. Şu anda Brezilya'dan, Meksika'dan, Arjantin'den misafirlerim var. Burası bir kültür mozaiği. Pamukkale bütün rehber kitaplarda yer alan, çok tanınmış bir yer. Çok insan Pamukkale'yi görmek için Türkiye'ye geliyor. Pamukkale'nin özel bir yeri var, doğa harikası. Dünyada başka böyle bir yer yok. Bu yüzden onlar için bir cazibe merkezi" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.