Perşembe 23.01.2014 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 23.01.2014 10:29

Safranbolu'ya ilgi büyüyor

Tarihi konaklarıyla ünlü ilçede konaklayan turist sayısı, geçen yıl 2012'ye göre yüzde 7,1 artışla 239 bin 466 olarak gerçekleşti.

Tarihi konaklarıyla ünlü ilçede konaklayan turist sayısı, geçen yıl 2012'ye göre yüzde 7,1 artışla 239 bin 466 olarak gerçekleşti.
Safranbolu Kaymakamlığının verilerine göre, ilçede 2013 yılında 195 bin 616'sı yerli, 43 bin 850'si yabancı olmak üzere 239 bin 466 turist konakladı.
Osmanlı döneminden bugünlere kadar korunabilen yapılara sahip olduğu için "korumanın başkenti" diye nitelendirilen Safranbolu, 2012 yılında 222 bin 382 turist ağırladı.
Yüzde 7,1'lik artış yakalayan ilçeye geçen yıl günübirlikçilerle yaklaşık 750 bin turist geldi.


Tayvanlılar başı çekiyor


Geçen yıl 85 ülkeden ilçeye gelen 43 bin 850 yabancı turistten 13 bin 64'ünü Tayvanlılar oluşturdu. Tayvanlıları 5 bin 398 Alman ve 3 bin 737 kişiyle Japon turistler takip etti.
İlçeye gelen yabancı turist sayısında da 2012 yılına göre geçen yıl 5 bin 169 artış görüldü.

19 yılda 6 milyon turist


UNESCO tarafından en iyi korunan ilk 20 kent arasında gösterilen, 1995 yılında 30 bin 283 turistin geldiği Safranbolu'da her geçen yıl ziyaretçi sayısı arttı.
Dünya Kültür Mirası'na dahil olunca "sit alanı" ilan edilen, turizm hareketinin yoğunlaştığı ilçeyi 19 yılda yaklaşık 6 milyon turist gezdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.