Salı 25.03.2014 00:00

İranlı turist sayısında artış bekleniyor

Narkissos Turizm Genel Müdürü Erkan Kaplan, ülkeye gelen İranlı turist sayısında geçen yıla göre bu sene 500 bin artış olmasını beklediklerini söyledi.

Türkiye'ye geçen yıl 1 milyon İranlı turistin tatile geldiğini belirten Kaplan, bu sene bu rakamın yüzde 50 artışla bir milyon 500 bin olmasını tahmin ettiklerini kaydetti.
İran turizminin Türkiye'deki öncü ismi Narkissos Turizm Genel Müdürü Kaplan, 2014 yılı Acem turist değerlendirmesinde bulundu. Türkiye'de İran turist pazarının her geçen gün ivme kazandığını aktaran Kaplan, 2000'li yılların başında ülkeye geen turist sayısının 381 bin olduğunu ve geçen 14 yıl içinde bir milyon 885 bine kadar ulaştığını ifade etti. 2010 yılında ülkeye gelen İranlı turist sayısının bir milyon 885 bin olduğunun altını çizen Kaplan, "2 binli yılların başlarında Türkiye'ye gelen İranlı turist sayısı 381 bin olurken geçen yıl bir milyona ulaştı. Sürekli ivme kazanıyor. 2010'de ise ülkemize gelen Farslı turist sayısı bir milyon 885 bin. Türkiye'ye gelen turist sayısı sıralamasında ülkeler bazında 4. sıraya yükselmiştir. Ambargonun etkisiyle gerilemeye başlayan İran pazarından Türkiye'ye gelen İranlı turist sayısı 2011 yılında bir milyon 600 binden bir yıl sonra yüzde 35 kayıpla 980 bine düştü. Türkiye'ye gelen turist sayısı sıralamasında ülkeler bazında 7. sıraya düşmüştür. Geçen yıl İran turizmi Antalya bölgesinde taban yaparak 1 milyona düştü." şeklinde bilgi verdi.

NEVRUZ BAYRAMI TATİLİNDE 250 CHARTER KALKACAK


Geçen yıl yüzde 50 oranında kan kaybeden İran pazarında normalleşmenin başladığını belirten Kaplan, 2014 Nevruz Bayramı tatilinde İran'dan Türkiye'ye tarifeli uçak seferleri ve otobüsle gelen yolcular hariç 250 Charterle günlük 200 yolcu geleceğini söyledi. 2014 Nevruz döneminde İran'dan Türkiye'ye Charter uçakla gelecek yolcu sayısının 50 bin olacağının altını çizen Kaplan, turizm için İran pazarıyla çalışacakların turizm eğitimi almış olması ve sektörle ilgili ciddi tecrübesi bulunması gerektiğini kaydetti. Kaplan, bu niteliklere sahip olmadan sadece cebinde para olduğu için Acem pazarına giren bir seyehat acentesinin batma noktasına geldiğini, yardım istemeleri üzerine turizmdeki 10 yıllık tecrübesi ve bilgisi ile acenteyi 2009 Nevruz döneminin en iyi operasyon yapan acentesi haline getirdiklerini aktardı.

İRAN PAZARININ YILDIZI PARLAK


Türkiye turizminin parlayan yıldızının İran olduğunu belirten Kaplan, öncelikli olarak karşılıklı olarak 90 günlük vize muafiyetinin olması, vizelerin ülkelerin giriş kapısında veriliyor olması, Türkiye'nin alışveriş, eğlence ve tatil konusunda ucuz olması, iki ülkenin geçmişten gelen köklü kültürlerinin birbirine yakın olmasının bu potansiyeli canlı tuttuğunu kaydeti.
Yapılan müşteri anketi sonuçlarına göre Türkiye insanının yardımsever, sıcakkanlı ve içten olmasının İranlı turistlerin tercihlerini etkilediğini aktaran Kaplan, ayrıca alışveriş, eğlence ve tatil anlamında tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek kapasitede olmasının Acemli turistleri bölgeye çektiğini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.