Çarşamba 02.04.2014 00:00

Denizden 2,25 milyon turist geldi

Türkiye limanlarına 2013 yılında yanaşan bin 542 kruvaziyer, yaklaşık 2 milyon 250 bin turist getirdi.

Son beş yılda gemi sayısında yüzde 13, yolcu sayısında yüzde 34 artış yaşandı. İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Türkiye'nin turizm gelirinin yüzde 20'sini deniz turizminden kazanıldığını belirtti. Yaklaşık 6,4 milyar dolar olan bu rakamın önemli bir gelir kaynağı olduğunu kaydeden Öztürk, 'Kruvaziyer turizminin, deniz turizmi kaynakları arasında önemli bir yeri bulunmaktadır. DTO tarafından Antalya'da düzenlenen arama konferansında, sektörün 10 yıllık vizyonu belirlenirken 2013 yılında 6,4 milyar dolar olan deniz turizmi geliri, 2023 yılında 20 milyar dolar olarak hedeflenmiştir.' dedi.
Şube Başkanı Öztürk, kruvaziyer gelirlerinin arttırılması için limanların, "yolcu değişim limanı (home port)" haline getirilmesi gerektiğini vurgulayarak, 'Bunun için kruvaziyer hatlar ve tur operatörleriyle sıkı iletişim kurmak, liman hizmet tarifelerini rekabetçi seviyelere getirmek, tüm yerli ve yabancı ihtisas fuarlarında ülkemiz limanlarını ve tarihî zenginliklerini tanıtmak gerekmektedir. 2013 yılı itibariyle İstanbul ve Antalya limanları, home port olma konusunda ilerleme kaydetmiştir. Ayrıca 2023 yılı kruvaziyer turist hedefi , 6 milyon olarak kayıtlara geçmiş bulunmaktadır.' diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.