Cuma 18.04.2014 00:00

Trabzon kruvaziyer turizmi ile turist sayısını artıracak

TTSO Yönetim Kurulu Başkanı Hacısalihoğlu: "Amacımız, gelen gemi sayısını çok daha ileri seviyelere taşıyarak bu sektörden daha fazla pay almak"

Son yıllarda uluslararası platformlarda yapılan tanıtım faaliyetleriyle Karadeniz Bölgesi'nde farklı turizm alternatifleriyle ön plana çıkan Trabzon'da, 2013 yılında 27 kruvaziyer ile 16 bine yükselen turist sayısının bu yıl 40 kruvaziyer ile 25 bine çıkması bekleniyor.
Trabzon Ticaret Sanayi Odası (TTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oda olarak yaptıkları çalışmalar ve tanıtımlarla Trabzon'u kruvaziyer turizmde marka haline getirmeye çalıştıklarını söyledi.
Trabzon'un son yıllarda uluslararası platformlarda yapılan tanıtımlarla ön plana çıktığını belirten Hacısalihoğlu, "Bu yıl 12 Nisan'da ilk kruvaziyer gemiyi ağırladık. 2013'de 27 kruvaziyer ile 16 bine yükselen turist sayısına ulaşan Trabzon'a bu yıl için 40 kruvaziyer gemi rezervasyon yaptırdı. Kruvaziyer gemilerin gerek sayısının daha da artırılması gerekse gelen turistlerin şehirde ağırlanması konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Bu yıl turist sayısının 40 kruvaziyer ile 25 bine çıkmasını bekliyoruz" diye konuştu.
Hacısalihoğlu, kruvaziyer turizmi konusunda yürütülen çalışmalara Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı ve TÜRSAB'ın da destek verdiğini ifade ederek, "Kruvaziyer turizminde dünyada çok hızlı ve önemli gelişmeler oldu. Kruvaziyer turizmini araştırdık. Trabzon'u biraz daha ön plana çıkarmak ve kruvaziyer turizmden gerekli katkıyı almak için çalışmalara başladık" dedi.
Trabzon'a yıllardır belirli oranlarda kruvaziyer geldiğini dile getiren Hacısalihoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Amacımız gelen gemi sayısını çok daha ileri seviyelere taşıyarak bu sektörden daha fazla pay almak. Bu doğrultuda, Karadeniz Kruvaziyer Platformu 4 ülkeden 4 liman şehrin katılımı ile kuruldu. Yalta'da düzenlenen Uluslararası Karadeniz Forumu'nda bunun tanıtımı yapıldı. Trabzon önümüzdeki zaman içerisinde kruvaziyer turizmi konusunda çok daha etkili olacak. Yalta'daki toplantıda özellikle Karadeniz Havzası'nı, '7 ülke 7 kültür' şeklinde lanse ettik. Bunu hep birlikte seslendirerek 7 ülke 7 kültür programı önemli bir kruvaziyer rotası olacaktır."
- "Turistlerin ekonomik olarak şehre katkı sağlamalarının önü açılmalı"
Suat Hacısalihoğlu, herkesin bu konuda üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini de kaydederek, "Düşünün ki bir gemi bin kişi veya daha fazla kapasiteli olabiliyor. Dolayısıyla şehre bir anda bu kadar turist geliyor. Biz gelen turisti ağırlama konusunda üzerimize düşen her türlü görevi yapmayı arzu ettik. Şehir gezisinin şehrin kültürü, tarihi ve doğal güzelliklerinin tanıtımının yanında turistlere şehrin ekonomisine katkıda bulunmak üzere sunulacak materyallerle ilgili çalışmamız gerekiyor" ifadesini kullandı.
Kruvaziyer limanının altyapısının geliştirilmesi ve şehirle bütünleştirilmesinin de önemli olduğuna işaret eden Hacısalihoğlu, "Kente ulaşımın kolaylaştırılması ile turistlerin şehrin tarihi ve doğal güzelliklerini görmeleri sağlanmalı. Turistlerin ekonomik olarak şehre katkı sağlamalarının önü açılmalı. Bu nedenle turistlerin harcama yapabilmelerine imkan verilmeli. Gelen turistlerin gelir düzeyleri son derece yüksek ve dolayısıyla harcama eğilimleri de çok daha fazla oluyor" diye konuştu.
Hacısalihoğlu, yaşlıların yanı sıra gençlerin de kruvaziyer turizmini tercih etmeye başladığını anımsatarak, turistlerin şehir içine girmesinin ve özellikle geleneksel tarihi sokakları gezerken alışveriş yapmalarının da sağlanması gerektiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.