Pazartesi 28.04.2014 00:00

Turizm sektörü Karadeniz'de ilk sırada

Karadeniz'in, doğal zenginlikleri ve coğrafi konumu itibarıyla 40 yıldır olduğu gibi gelecekte de en önemli sektörünün "turizm" olacağı bildirildi. TÜRSAB Doğu Karadeniz Yürütme Kurulu Başkanı Gürkök: "Turizm sektörü Karadeniz'de ilk sıraya yükseldi ve Trabzon'un da dünya turizminden aldığı pay sürekli artmakta"

Karadeniz'in, doğal zenginlikleri ve coğrafi konumu itibarıyla 40 yıldır olduğu gibi gelecekte de en önemli sektörünün "turizm" olacağı bildirildi.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Doğu Karadeniz Yürütme Kurulu Başkanı Suat Gürkök, AA muhabirine yaptığı açıklamada, turizmin dünyayı gezmek, görmek, tanımak ve doğanın güzelliklerinden yararlanmak olgusu nedeniyle barış ve refaha önemli katkı sağladığını söyledi.
Türkiye'de turizmin, vazgeçilmez gelir kaynakları arasında yer aldığını belirten Gürkök, "Dünya genelinde turistlerin yüzde 51'i tatil amaçlı, yüzde 15'i iş amaçlı, yüzde 27'si sağlık ve dini amaçlı seyahat ediyor. Yüzde 7'lik kısmı hakkında da bir sonuca varılamıyor. 2013 yılında dünya nüfusunun yüzde 13'ü turist olarak ülkesinin dışına çıkmış ve 1 trilyon dolar harcama yapmıştır. 2013'te ülkemize gelen turist sayısı 34 milyona ulaşırken kazanılan döviz ise 32 milyar dolardır" dedi.
Gürkök, Türkiye'nin turizmde dünyanın ilk on ülkesi arasında yer aldığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ülkemiz turizmdeki yerini koruyup her geçen yıl üst sıralara tırmanarak başarılı olma yönünde yoluna devam ediyor. Karadeniz'in de sahip olduğu çeşitli turizm zenginlikleri ve coğrafi konumu nedeniyle 40 yıldır olduğu gibi gelecekte de en önemli sektörünün turizm olacağına inandık. Bu anlayış kapsamında da çalışmalarımıza devam ettik. Turizm sektörü Karadeniz'de ilk sıraya yükseldi ve Trabzon'un da dünya turizminden aldığı pay sürekli artmakta. Bu durum da bizi son derece mutlu etmekte."
Turizmi geliştirmeye yönelik sürekli çalışma yaptıklarını anlatan Gürkök, "Turizmin istenilen seviyeye gelmesi kamu idarelerinin, sektör yetkililerinin, sivil toplum kuruluşlarının ve bölge vatandaşlarının toplu desteği ve katkılarıyla mümkün olacaktır. Turizm sektörü ulaşım, konaklama, tanıtım ve pazarlama olarak dört ana unsurdan oluşmaktadır" diye konuştu.

"Kolay ulaşım, turizme pozitif etki yapan önemli faktördür"


Gürkök, kolay ulaşımın turizme pozitif etki yapan önemli faktör olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Ülkemiz Türk Hava Yolları ve özel hava yollarımızla rekora koşuyor. Trabzon havalimanımızın iç ve dış hat yolcu trafiği her geçen gün artmakta. Bu artışın önümüzdeki yıllarda 1-2 kat daha artacağını düşünerek altyapıyla ilgili gerek pist gerekse terminal hizmet binalarının şimdiden hazırlanması gerektiğini düşünüyoruz. Trabzon'a Avrupa'dan ve Sochi'den yapılan direkt seferlere ilave olarak bölge için çok önemli pazar olan Suudi Arabistan'a, İran'a ve Kıbrıs'a Trabzon'dan tarifeli direkt seferlerin başlatılması, ziyaretçi sayısının artışına ciddi katkı sağlayacaktır."
Kara yolu ulaşımında ise artık önemli sorun kalmadığını dile getiren Gürkök, "Bölgemizde kara yolu ulaşımı yeterli gözüküyor ama deniz yolu ulaşımı için aynı şeyleri söylemek mümkün değil. Kabotaj Kanunu gereği Türk limanlarında yolcu taşımacılığı ancak Türk bayraklı gemilerle mümkün olmakta. Elimizde Türk bayraklı yolcu gemilerinin olmayışı nedeniyle vatandaşlarımız deniz yolculuğundan mahrum edilmekte. Karadeniz, Ege ve Akdeniz'e iç hat yolcu taşımacılığı yapan gemi yok" dedi.
Gürkök, konaklamada nitelikli otel, yatak sayısı ve kapasitesinin arttığına işaret ederek, "Nitelikli otellerimize yeterli sayıda nitelikli personel bulmakta zorluk çekilmekte. Yapılan iddialı ve şık tesisleriyle dünyada adından söz ettiren Türk turizm sektörü hizmette aynı başarıyı maalesef yakalayamıyor. Kırsal ve yayla bölgelerimizde de konaklama tesislerinin yetersiz olduğu görülmekte. Bu anlamda da pansiyonculuğun teşvik ve desteği gerekmektedir" ifadelerini kullandı.
Tanıtım konusunda da profesyonel yaklaşım ve çalışma gerektiğini belirten Gürkök, ulusal ve uluslararası fuarlarda nitelikli tanıtım yapılmasının önceki yıllara kıyasla daha iyi olduğunu sözlerine ekledi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.