Çarşamba 30.04.2014 00:00

Çeşme'de turist çok yatak yok

İç turizmin önde gelen merkezi Çeşme'de bu yıl yabancı turist sayısında da hareketlilik bekleniyor ancak yatak sayısının talebin çok altında kalması turimzciyi düşündürüyor.

Türkiye'de iç turizmin en önemli merkezlerinden Çeşme, yeni sezona hazır. Bu yıl yabancı turist sayısında artışın beklendiği ilçede yatak sayısının yetersiz olması nedeniyle talepler karşılanamıyor. Turizmciler, yatırımcıya yeni turizm alanları tahsis edilmesini istiyor.
Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Veysi Öncel, AA muhabirine yaptığı açıklamada Türkiye'de özellikle gelir seviyesi yüksek kesimin tatil tercihlerinde birinci sırada yer alan Çeşme'nin bu yıl da yoğun bir sezona hazırlandığını ifade etti.
"Yeni sezona heyecanla giriyoruz" diyen Öncel, göstergelerin, geçen yıllardan çok daha iyi bir sezon geçirileceğini gösterdiğini belirtti.
Çeşme'nin bu yıl da adından sıkça söz ettireceğini ve iç turizmde liderliğini sürdüreceğini kaydeden Öncel, ilçede yapımı tamamlanan bir otelin hizmete girdiğini, Hollanda'dan bir seyahat acentesinin de 2 oteli kiraladını söyledi. Öncel, Polonya, Almanya, İngiltere ve Rusya'dan da yabancı misafir beklediklerini dile getirdi.
Çeşme Limanı'nın son yıllarda kruvaziyer gemilerin de uğrak noktası olduğuna işaret eden Öncel, bu yıl için yapılan yeni bağlantılarla ilçeye daha fazla sayıda yabancı turistin geleceğini ifade etti.

Yatak yetmiyor


İlçede nitelikli yatak sayısının son yıllarda yapılan yatırımlarla 7 bine çıktığını, butik otel, pansiyon ve küçük otellerle bu sayının 25 bine ulaştığını anlatan Öncel, bu rakamın da Çeşme gibi marka olmuş bir turizm merkezi için çok yetersiz olduğuna dikkati çekti.
Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Termal, sörf, güneş-deniz-kum, eğlence ve ulaşım gibi avantajlar alt alta konduğunda Çeşme'nin dünyada ender rastlanan bir zenginliğe sahip olduğu görülür. Ancak böyle bir merkezin yatak sayısı 7 bin. Bu, Türkiye adına gerçekten çok üzücü. Çeşme hem Türk hem uluslararası yatırımcılar için en gözde yatırım merkezi. Ancak ilçenin yıllardır turizm planlarının bitirilememiş olması elimizi ayağımızı bağlıyor.
'İlçeye neden yabancı turist gelmiyor ?' deniyor. Bu kadar az yatak sayısıyla hangi ülkenin hangi acentesiyle bağlantıya geçebiliriz. Bu da bizi iç piyasaya zorunlu kılıyor. İç piyasa ilgisinin de yılın sadece 2 ayında yüksek olması ilçenin potansiyelinin çok azını kullanması gibi bir sonuca yol açıyor.
Çeşmeli turizmciler olarak buranın artık ihmal edilmemesini yöneticilerimizden rica ediyoruz. Burada turizme tahsis edilmiş tek bir arazi yok. Türkiye'deki diğer turizm bölgelerine sağlanan imkanlar Çeşme'ye sağlanırsa burası turizmde ülkenin en önemli gelir kapısı olabilir. Bu konuda adım atılmadığı sürece Çeşme, hep aynı şeyleri konuşmaya devam eder."
İlçenin halen yılda yaklaşık 50 bin yabancı turisti ağırlayabildiğini, bunu gelecekte 400-500 bin olarak hedeflediklerini anlatan Öncel, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu konuda hızla adım atmasını beklediklerini kaydetti.


Çeşme ve fiyatlar


Çeşme'nin çok pahalı bir turizm merkezi olarak bilinmesine rağmen ilçede her keseye uygun restoran ve otelin bulunduğunu anlatan Öncel, ilçenin yüksek gelir grubu tarafından talep görmesi ve sezonunun 2 aya sıkışması nedeniyle arz-talep dengesizliğinin oluştuğunu, fiyatların bu nedenle yükseldiğini bildirdi.
İlçenin yüksek hizmet standardıyla markalaştığını kaydeden Öncel, ilçedeki turizmcilerin fiyat kaygısıyla bu standardı bozmayı düşünmediğini de sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.