Çarşamba 07.05.2014

Ibiza'da 1500 avroya bir akşam yemeği!

18 Mayıs'ta Ibiza'da açılacak Sublimotion restoran neden dünyanın en pahalı restoranı olacak? Şef Paco Roncero ismini vermemiz yeterli mi?

Paco Roncero 45 yaşında. Yeni İspanyol mutfağının öncülerinden. Moleküler teknikleri dünyaya tanıtan ve kapılarını kapattığı güne kadar El Bulli Restoran ile dünyayı sarsan Katalan şef Ferran Adria'nın belki de Madrid şubesi. 12 yıl önce ilk Michelin yıldızını almıştı, ikincisini alabilmek için ise sekiz yıl daha çalışmak zorunda kaldı. Paco Roncero, İspanya'nın medarı iftarı tapasları modern sunumlarıyla zenginleştiren ve sadece mutfakta değil kitap yazmakta da usta bir şef. İspanyollar turizmden para kazanmanın yolunun sadece deniz, kum, güneş ve tarihi eser olmadığını uzun yıllar önce keşfettiler. Evet, hepsine sahiptiler ama tüm bunları dünyanın dört bir tarafında bulabilen turistler için farklı olmak zorundaydılar. Zengin İspanyol mutfağına yenilik getiren şefler, gastronomi turizminin öncüsü oldular. Bu devrimin temsilcilerinden Paco Roncero şimdi Ibiza'da yapılmamış olanı yapmak için kolları sıvadı. İspanya'nın en pahalı turizm bölgelerinden biri olan Ibiza'da 18 Mayıs'ta yeni bir restoran açılıyor. Zengin turistleri çekebilmek için milyonlarca avro harcanarak yapılan Hard Rock Hotel'de açılacak olan Sublimotion restoran, dünyanın en pahalı restoranı olacak ve her akşam sadece 12 müşteriyi ağırlayacak. Üstelik tek bir masada. Şef Paco Roncero, açılışa günler kala menüyü hâlâ gizli tutuyor ama tapaslardan, tatlıya, 20 çeşit yemeğin olacağı tadım menüsünün fiyatı belli oldu: 1500 avro. Bangkok'ta Sirocco'da 800 avroya satılan tatlı ya da New York'ta Golden Opulence'da altın karışımlı 1000 dolarlık dondurmanın yanında 1500 avroluk tadım menüsü ucuz bile kalıyor. İspanyol şef Paco Roncero, 20 çeşidin yer aldığı menü için sadece mutfakta mahiretlerini konuşturmayacak. 12 kişinin oturacağı masa, son teknolojiyle donatılmış durumda. Sublimotion restoranda Paco Roncero'nun amacı sadece müşterilerinin tat alma duyularına değil beş duyusuna da hitap etmek. Sofraya gelen her tadımlık için farklı ışık, müzik uygulanacak. Paco Roncero, benzersiz bir deneyim olacağını söylüyor ve daha da fazla sır vermiyor. Tek gerçek Sublimotion'un 2014 yazında Ibiza'yı sallayacağı ve dünyanın en pahalı -şarap adisyonu hariç- restoranı ünvanını ele geçireceği... Tabii ki şimdilik.
Dünyanın en iyi 10 restoranı

Michelin yıldız alabilmek için yıllarca çalışan, aldıklarını kaybettiklerinde intihar eden şefler... Restoran dünyasının prestijli ödülü için kıyasıya süren rekabetin bir de her yıl İngiliz Restaurant dergisi tarafından düzenlenen "Dünyanın en iyi 50 restoranı" cephesi var. 2014 yılı için açıklanan listede, geçen yıl bir numarada oturan ve yemek yapmayı annelerinden öğrenen Roca Biraderler'in işlettiği Barselona yakınlarında, Girona'daki El Celler de Can Roca, zirveyi şef Rene Redzepi yönetimindeki Noma'ya kaptırdı. Geçmiş yıllarda El Bulli ile rekabete giren Kopenhag'daki Noma, zirveyi tekrar ele geçirirken, Modena'daki İtalyan mutfağının bir numarası Osteria Francescana üçüncü sırada yer aldı.
1. Noma, Kopenhag (Danimarka)
2. El Celler de Can Roca, Girona (İspanya)
3. Osteria Francescana, Modena (İtalya)
4. Eleven Madison Park, New York (USA)
5. Dinner by Heston Blumenthal, Londra (İngiltere)
6. Mugaritz, San Sebastian (İspanya)
7. D.O.M., Sao Paulo (Brezilya)
8. Arzak, San Sebastian (İspanya)
9. Alinea, Chicago (USA) 10. The Ledbury, Londra (İngiltere)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.