Pazartesi 26.05.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 26.05.2014 15:39

Safranbolu turistleri büyülüyor

Yılın 4 ayında yaklaşık 60 bin turistin konakladığı Safranbolu ilçesinde, 4 bin civarında yatak kapasitesine sahip otel ve pansiyonlarda yer bulmakta güçlük çekiliyor.

Tarihi konakları ve bunları korumadaki başarısıyla ünlenen, ocak-nisan döneminde yaklaşık 60 bin ziyaretçinin konakladığı Safranbolu ilçesindeki otel ve pansiyonlarda turist yoğunluğu yaşanıyor.
Safranbolu Belediye Başkanı Necdet Aksoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, otel ve pansiyonların 4 bin civarında yatak kapasitesine sahip olduğunu söyledi.
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütünün (UNESCO) Dünya Kültür Mirası Listesinde yer alan ilçedeki çok sayıda uygarlığın kültürel birikiminin, turistlerin ilgisini çektiğini vurgulayan Aksoy, şöyle konuştu:
"Her mevsim ilçemizde turizm sezonu yaşanmaktadır. Özellikle ilkbahar ve sonbahar mevsimlerinde yoğunluk tavan yapıyor. 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramının, hafta sonuyla birleşmesiyle turizm sektörü daha çok hareketlendi. Geçen hafta doluluk oranı yüzde 100 oldu. İlçemizde bugünlerde ise özellikle hafta sonları yüzde 90 civarında doluluk oranı bulunmaktadır. Bu yıl sonuna kadar gelen turist sayısında, bir önceki yıla göre yüzde 40 artış bekliyoruz."
Aksoy, "açık hava müzesi" konumundaki ilçeye özellikle Ankara, İstanbul, Kocaeli, Bursa ve Bolu illeri ile Tayvan, Japonya ve Güney Kore gibi ülkelerden turistler geldiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.