Çarşamba 28.05.2014 00:00

"İslami turizm tesisleri ramazanda konsept değiştiriyor"

Şah Inn Paradise Genel Müdürü Yücel: "Ramazan ayı sektörün en büyük sıkıntısı gibi gözükse de fiyatlarda indirim yaparak yüzde 90 doluluk sağlıyoruz. O dönemde 'konaklama' konseptine geçiyoruz"

Şah Inn Paradise Genel Müdürü Yusuf Yücel, ramazan ayı sektörün en büyük sıkıntısı gibi gözükse de fiyatlarda indirim yaparak "konaklama" konseptine geçtiklerini ve yüzde 90 doluluğa ulaştıklarını belirtti. Yücel, "Ramazan ayından dolayı kapasite yerinde saydı fakat önümüzdeki yıllarda ramazan sezon dışına çıktığında kapasitenin 2 katına çıkmasını bekliyoruz" dedi.
AA muhabirine, Türkiye'de muhafazakar (İslami) turizm sektörüne ilişkin bilgi veren Yücel, konseptlerinin daha çok muhafazakar kitleye hitap ettiğini söyledi. Yücel, "Sadece dini inançlarından dolayı bizi tercih edenler değil, eşini kıskanan, daha sakin bir ortamda tatil yapmak isteyenler için de böyle yerler tercih nedeni ama ana hedef kitlemiz yine muhafazakar kesimden oluşuyor" diye konuştu.
Yücel, müşterilerinin yüzde 5'inin Avrupa'da yaşayıp sonradan Müslüman olan yabancılardan, yüzde 80'inin iç pazardan, geri kalanının da yurt dışında yaşayan Türklerden oluştuğunu ifade etti. Arap ülkelerinden direkt gelenlerden ziyade Avrupa'ya yerleşmiş Arapların kendilerini tercih ettiğini aktaran Yücel, Suriye'deki durumun ise sektörü olumsuz etkilediğine dikkati çekti.
Son birkaç yıldır ramazan ayının yaz sezonu ortasına gelmesi sebebiyle kapasite artışı konusunda sıkıntı yaşadıklarını anlatan Yücel, "Ramazan ayı sektörün en büyük sıkıntısı gibi gözükse de fiyatlarda indirim yaparak yüzde 90 doluluk sağlıyoruz. O dönemde 'konaklama' konseptine geçiyoruz. Ramazan dezavantaj gibi gözükse de 'konaklama' tatil yapmak isteyenler için avantaj haline geliyor çünkü tesisin odalarındaki fiziki yapıları, alkolsüz olması, mescitleri iyi bir atmosfer sağlıyor" değerlendirmesini yaptı.
Önümüzdeki süreçte ise ramazanın yaz sezonundan çıkıp kış dönemine kaymasıyla tesis sayılarında artış beklediklerini vurgulayan Yücel, ramazan ayı sezon dışına çıktığında kendi bünyelerine bir tesis daha katmayı düşündüklerini, Antalya merkeze yakın 12 ay çalışabilecek, aynı konseptte bir tesise 60 milyon avro civarında yatırım planladıklarını kaydetti.
"Biz bu son 5-6 yılda yatak kapasitesinin 2 katına çıkmasını bekliyorduk ama ramazandan dolayı kapasite yerinde saydı" diyen Yücel, ramazan ayı sezon dışına çıktığında kapasitenin 2 katına çıkabileceğini, tesis sayısı arttıkça pazarın daha da büyüyeceğini dile getirdi.

"Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sektör etkilemeyecek gibi gözüküyor"

Sektörün 2014 ilk dönem verileri göz önüne alındığında geçen seneye göre yüzde 4 civarında bir artış olduğu bilgisini paylaşan Yücel, "Erken rezervasyona baktığımızda geçen yılla aynı seviyelerde. Ağustos ayında yapılması planlanan Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sektör etkilemeyecek gibi gözüküyor" dedi.
Türkiye genelinde 5 yıldızlı statüsünde ve belediye ruhsatlı tesislere bakıldığında muhafazakar turizmin 10 bin yatak kapasitesine sahip olduğu bilgisini veren Yücel, haziran-temmuz-ağustos aylarında yoğun talep geldiğini, diğer aylarda ise kongre ağırlıklı çalıştıklarını belirtti.
İslami turizm açısından sezonun kısa sürmesi nedeniyle çalışanlarını 12 ay istihdam edemediklerini hatırlatan Yücel, nitelikli iş gücünün de en büyük sorunlarından biri olduğunu sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.