Çarşamba 04.06.2014 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 04.06.2014 13:07

Arap turist Türkiye'yi "komşu kapısı" yaptı

Türkiye, alışveriş yapmak ve doğal güzelliğinden faydalanmak isteyen Araplar'ın tatil için en çok tercih ettiği ülkeler arasında ilk sıralardaki yerini bu yıl da koruyor.

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, 2014 sonuna kadar Arap ülkelerinden Türkiye'ye gelecek turist sayısında yüzde 10'luk artış beklediklerini bildirdi.
Bayındır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tatilini Türkiye'de geçiren Arap turist rakamlarında istikrarlı bir artış kaydedildiğini söyledi.
Artışın en önemli nedenlerinin turizm potansiyeli ve sunulan hizmet çeşitliliği olduğunu belirten Bayındır, "Geçen yıl 15 Arap ülkesinden ülkemize gelen ziyaretçi rakamı yüzde 10 gibi bir artışla 3,3 milyona ulaştı. Bu yıl da artışın yüzde 10 olmasını bekliyoruz" dedi.

ALIŞVERİŞ VE DOĞAL GÜZELLİKLER İÇİN GELİYORLAR

Arap turistlerin Türkiye'ye geliş nedenlerinin ikiye ayrıldığını kaydeden Bayındır, "İlk kesimde alışverişi seven Araplar yer alırken, ikinci kesimde ise doğayı seven ve özellikle Karadeniz Bölgesi'ne ilgi gösteren ziyaretçiler bulunuyor. Alışveriş için ülkemize gelen Arap turistlerin ilk tercihi kuşkusuz İstanbul olmaya devam ediyor. İstanbul'da yaşanan yoğunluk kadar olmasa da diğer büyük şehirlerimiz de Arap ülkelerinden gelen turistlerin alışveriş için tercih ettikleri merkezler arasında" diye konuştu.
Bayındır, doğal güzellikleri görmek ve tabiatla iç içe olmak isteyen Arap turistlerin özellikle Bursa, Yalova, Uludağ ve Karadeniz sahillerini seçtiğini ayrıca buralarda konut edinmeye de çalıştıklarını dile getirdi.

SUUDİ ARABİSTAN VE LİBYA İLK SIRALARDA

TUROB Başkanı Bayındır, özellikle İstanbul'a ilginin her zaman yoğun olduğuna değinerek, şöyle konuştu:
"Bu ilgide, Arap ülkelerinden gelen turistlere hitap eden zengin alışveriş olanakları, doğa ile iç içe tatil yapabilme fırsatı ve Türk dizilerinin etkisi aşikardır. Öyleki bir çok Arap, İstanbul'da çekilen dizilerin mekanlarını görmek için bu şehre geliyor. Doğru tanıtım ve pazarlama stratejileriyle ziyaretçilere ulaşıldığı sürece ülkemiz ve İstanbul'a ilgileri devam edecek."
Türkiye'nin Ocak-Nisan döneminde en çok Suudi Arabistan'dan turist ağırladığını da kaydeden Bayındır, Libya'nın ikinci sırada yer aldığını, Yemen'den gelen turist sayısındaki artışın da sürdüğünü vurguladı.

RAMAZAN ÖNCESİNDE YOĞUNLUK BEKLENİYOR

Ramazan ayında Arap turistlerin sayısının azaldığına işaret eden Bayındır, şunları söyledi:
"Ramazan ayı süresince Araplar genellikle kendi ülkelerinde kalmak istiyor ancak Ramazan ayı öncesi ve sonrası Arap turistlerin sayıca ülkemize en fazla geldikleri dönemdir. Son günlerde Arap turistlerin ziyaret eğilimleri güzel gelişmeleri de beraberinde getirdi. Ziyaretçiler önceleri sadece yaz aylarında ülkemize gelirken, artık onları tüm yıl ağırlamaya başladık.
Bu gelişmelerin yaşanmasında alışveriş seçeneklerinin çeşitliliği, sağlık ve estetik alanındaki imkanlar ve cazip fiyatlar, ortak din ve kültür ile Türk dizilerinin Arap ülkelerinde gördüğü ilginin de etkili olduğunu söyleyebiliriz. Turizm güven ve huzur ortamı isteyen, insan odaklı bir sektördür. Dolayısıyla Arap ülkelerinden gelen ziyaretçilerin de öncelikle dikkat ettikleri husus güvenlik ve huzur. Bu ortamı koruyabildiğimiz sürece Arap turist sayısı artmaya devam edecektir. Bunun yanı sıra, Arap ülkelerinden gelen turistlerin birçoğunu çocuklu aileler oluşturduğu için konaklama tercihlerinde de geniş otel odaları ilk sırada geliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.