Çarşamba 22.10.2014 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.10.2014 10:33

Doğu Karadeniz turizmde altın yılını yaşıyor

Türkiye''nin en önemli turizm yörelerinden birisi haline gelen Doğu Karadeniz, ağırlanan turist sayısı ve sağlanan ekonomik girdiyle turizmde altın yılını yaşıyor.

Mavisi, yeşili ve muhteşem doğası ile doğa, tarih, kültür, inanç ve alternatif turizm zenginliği bakımından son yıllarda yerli ve yabancı turistlerin akın ettiği Türkiye''de, özellikle deniz turizmine alternatif olan Doğu Karadeniz''de turizmde hareketlilik yaşanıyor.
Stresten uzak yaylaları, gölleri, kışın yağan karla adeta gelinliğini giyen dağları ve her mevsim renk cümbüşünü andıran doğası, Karaca ve Çal mağaraları, tarihi mekanları ile ayrı bir güzellik sunan yörede ağırlanan turist sayısı her geçen yıl giderek artıyor.

Doğu Karadeniz''de, söz konusu özellikleri bünyesinde barındırmasının yanı sıra havalimanı bulunan tek il olması ve limanı ile de öne çıkan Trabzon''a 2013 yılı ağustos ayı itibariyle 835 bin 234 turist gelirken, bu yıl ise aynı dönemde gelen turist sayısı 1 milyon 245 bine ulaştı.
Doğal ve kültürel varlıkların yanı sıra ılıman iklimi, yağmurlu havası ve yemyeşil doğası, yöresel yemekleri ile ilgi gören Trabzon, özellikle Arap turistlerin Türkiye''deki en önemli uğrak yeri haline geldi.
Bu kent dışında diğer illerde de turizmde önceki yıllara göre canlılık yaşanırken, yöre ağırladığı turist sayısı ve sağlanan ekonomik girdi ile önemli gelir elde ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.