Salı 11.11.2014 00:00

Ülkelerin Türk turisti çekme yarışı

Mısır, Kore, Malezya, Almanya, Avusturya, İspanya ve Arjantin'in İstanbul'da açtığı tanıtım ofisleri, Türk turistleri ülkelerine çekmek amacıyla yoğun şekilde çalışıyor. Yetkililer, turizm ofisleri sayesinde ülkelerine gelen Türk turistlerin sayısında önemli artış yaşandığını ifade etti.

Tarihi zenginlikleri ve doğal güzellikleri bakımından dünyanın önde gelen ülkeleri arasında bulunan Türkiye, çeşitli iklim, bitki ve yer şekillerine sahip olması dolayısıyla turizm tercihleri arasında önemli bir yere sahip. Siyasi ve ekonomik istikrarın da etkisiyle giderek büyüyen sektörde, artık Türk turistler yabancı ülkeler için tercih edilir hale geldi.
Bu kapsamda Mısır, Kore, Malezya, Almanya, Avusturya, İspanya ve Arjantin İstanbul'da tanıtım ofisleri açtı. Ofisler, bu ülkelerin tarihi, kültürel, doğal güzelliklerini anlatarak, Türk ziyaretçi sayısını artırmaya çalışıyor.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy yaptığı açıklamada, geçen yıl yurt dışına çıkan Türk vatandaşlarının sayısının bir önceki yıla göre yüzde 27,7 artarak, 8 milyon 11 bin 654 kişiye ulaştığını söyledi.
Bu sayının 2012'de 6 milyon 273 bin 993 kişi olduğunu anımsatan Ulusoy, yabancı ülkelerin, Türk turistleri kendi ülkesine çekmek için İstanbul'da tanıtım ofisleri açtığını dile getirdi.
Ulusoy, tanıtım ofislerinin, milli, manevi, tarihi, kültürel, sanatsal ve turistik değerlerinin yanı sıra tur operatörleri, seyahat acenteleri, diğer kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışarak, ülkelerinin tanıtımına katkı sağladıklarını kaydetti.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) geçen yılki verilerine göre, Almanya'ya 315 bin, Avusturya'ya 51 bin 387, İspanya'ya ise Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak 31 bin 223 kişinin gittiğini aktaran Ulusoy, 2012 yılında Mısır'a 58 bin 208, Malezya'ya ise 9 bin 909 turistin ziyarette bulunduğunu belirtti.
Başaran Ulusoy, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün 2013 yılı verilerine göre, Türkiye'nin, uluslararası turist gelişleri bakımından dünyada 6'ncı, turizm gelirleri itibarıyla ise 12'nci sırada yer aldığını vurguladı.
Ulusoy, "Yani turizm açısından Türkiye, dünyanın ana oyuncularından biri konumundadır. Zamanla bu konumu daha ileri noktalara taşıyacak potansiyele ve yeteneklere sahip bulunmaktadır. Asıl hedefimiz cumhuriyetimizin 100. yılını kutlayacağımız 2023 yılında turizmde ilk beş arasında yer almaktır" değerlendirmesinde bulundu.

"TÜRK TURİSTLER, MALEZYA'YA ARTAN BİR ŞEKİLDE İLGİ GÖSTERİYOR"


Malezya Turizm Tanıtma Kurulu İstanbul Ofisi Pazarlama Müdürü Çağrı Sağlık, turizm tanıtma ofislerinin açıldıkları ülkelerde ciddi bütçeler harcadığını ve sektöre farklı hareket getirdiğini söyledi. Malezya Turizm Tanıtma Kurulu'nun, İstanbul haricinde 44 ülkede daha ofisinin bulunduğunu belirten Sağlık, buradaki tanıtma ofisinin öncelikli pazarının Türkiye olduğunu dile getirdi.
Sağlık, şöyle konuştu:
"Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, Azerbaycan ve Gürcistan da bu ofisin ikinci pazarları konumundadır. Burada yapılan çalışmalar, öncelikle pazarın Malezya konusunda bilgilendirilmesi, bilinçlendirilmesinin yanı sıra yerel acentelerin Malezya konusunda pazarın taleplerini karşılayabilecek olgunluğa ulaştırılması üzerinedir.
Türkiye'de ofis açıldığında Malezya'ya giden Türk turist sayısı 5 binken, bu rakamın yıl sonunda 20 bin olacağı öngörülmektedir. İlk 8 ay sonunda gerçekleşen rakam 14 bin kişi civarındadır. Gerek medya gerek hava yolları ve gerekse halk nezdinde yapılan çalışmalar geri dönüşlerini verdiği müddetçe buraya yapılan yatırımların artması da sağlanacaktır.
Türk turistler, vizesiz gidilebilmesi ve Müslüman bir ülke olması, yiyecek konusunda şüphe duymadan yemek yiyebilmesi, Türk lirasının Malezya Ringgit'i karşısında değerli olması gibi sebeplerle artan şekilde Malezya'ya ilgi göstermektedirler."
Türk Hava Yolları'nın (THY) 2013 yılı içerisinde Kuala Lumpur uçuşlarını başlattığını ve bu yıl bunu günlük uçuşlar haline getirdiğini hatırlatan Sağlık, Türkiye'den giden turist sayısı arttığı müddetçe Malezya Turizm Bakanlığı'nın Türkiye yatırımlarının artacağını sözlerine ekledi.

"VİZE SORUNLARI ÇÖZÜLÜRSE DAHA FAZLA TANITIM OFİSİ AÇILIR"


İspanya ve Arjantin Tanıtım Ofisi Genel Müdürü İskender Çayla da birçok ülkenin daha fazla turist alabilmek ve turizm gelirlerini arttırabilmek amacıyla ekonomik olarak gelişmiş, turist gönderen ülkelerde tanıtım ofisleri açtığını söyledi.
Türkiye'nin de birçok ülkede benzer yapılanmalara gittiğini, yurt dışı temsilcilikleri aracılığıyla turizm pazarından daha fazla pay almaya çalıştığını dile getiren Çayla, yurt dışına çıkan turist potansiyelinin artmasıyla burada da tanıtım ofislerinin açılmaya başlandığını aktardı.
İspanya ve Arjantin'in, tanıtım etkinliklerini süreli ve önceden belirlenmiş konular üzerine yaptığını belirten Çayla, şöyle konuştu:
"Bu amaçla yılın değişik dönemlerinde ve özellikle, EMITT Fuarı tarihlerinde acenteleri, diplomatik temsilcileri, ilgili gördükleri kişileri davet ederek, bazen bir kahvaltı sırasında, bazen de bir akşam yemeği sonrasında tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmaktadırlar. Bu davetlerin önemli bölümünde, kendi ülkelerinden gelen turizmcilerle Türk meslektaşlarını buluşturarak işbirliklerini geliştirmeyi öngörmektedirler.
Türk ekonomisinin daha da büyümesi, vize sorunlarının çözümlenmesiyle birlikte burada daha fazla tanıtım ofisi açılacağı kesindir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.