Pazar 08.03.2015

Bu yıl Türkiye'nin tadını çıkaralım

Dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan ITB Berlin Fuarı'na katılan Türk turizmciler, iç turizmin desteklenmesiyle bu yılın daha iyi geçebileceğini düşünüyor

Her yıl seyahat rotaları değişiyor ve dünyada yaşanan gelişmelerle birlikte tatil tarzları da farklılaşıyor. Durum böyleyken seyahatte yaşanan değişimlerin nabzı da uluslararası seyahat fuarlarında tutuluyor. Bu fuarların en etkililerinden biri her yıl Almanya'nın Berlin şehrinde düzenlenen ITB Berlin... Yaklaşık 3 bin metrekarelik bir alanda düzenlenen fuarda, bu yıl Türkiye katılımcı sayısıyla ve etkinliğiyle bir kez daha dikkatleri üzerine çekti. Türkiye'den 120 katılımcı, 116 stantla fuarda yer aldı. Biz de fuara katılan Türk firmalarının üst düzey temsilcileriyle bir araya gelip konuştuk: Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı: ITB'ye 18 yıldır katılıyoruz. ITB, dünya turizmcilerinin buluştuğu en önemli turizm fuarı ve fuar her yıl gelişip büyümeye devam ediyor. Bu fuara katıldığınız an pazarın resmini de net olarak çekilebiliyoruz. Türk turizmi için ben istikrarın süreceğine inanıyorum. Almanya'dan talep aynı kalacaktır. Ancak gelişme için iç turizme yönelmek ve oradaki potansiyeli harekete geçirmek önemli bir avantaj olacaktır. Dünya devi İspanya'nın da turizm konusunda sigortası kendi iç turizmdir.
Türkiye Otelcileri Federasyonu Başkanı (TÜROFED) Osman Ayık: ITB'ye 25 yıldır katılıyoruz. Federasyon olarak da 10 yıldır fuarın içindeyiz... ITB eskisi gibi önemini hala koruyan bir fuar. Turizm Sektöründe belirleyiciliğini asla kaybetmedi. ITB tüm sektörü bir araya getirebilen bir fuar. Türk turizmi olarak Avrupa ve Alman pazarında bir değişiklik beklemiyoruz. Türkiye bu anlamda oturdu ve bu durum kolay kolay değişmez. Türkiye bu pazardan alması gereken payı alabiliyor. Bence bu sene bunu biraz daha arttıracaktır.
Club Nena Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Çelik: ITB Fuarı'na uzun süredir katılıyoruz. Her yıl yeni ve güzel şeyler oluyor. Türkiye'nin bir marka olduğunu tüm dünyaya kanıtladık. Ülkemiz; Mısır ve İspanya destinasyonlarının yerini almış durumda. Türk turizmi olarak bu seneden de umutluyum ancak Rusya ve Ukrayna'daki krizden dolayı belli bir düşüş bekliyoruz. Ancak yaz sezonunun buna rağmen dolu geçeceğine dair beklentim var. Firma olarak bizim beklentilerimiz olumlu. Önemli olan kalite ve sürdürülebilirliği sağlamak.
Anı Turizmin Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal: Fuara on yıldır katılıyoruz. Rusya ve Ukrayna'daki kriz bizi etkileyecek, onlara bağlı bir düşüş bekliyoruz. İç turizmin teşvik edilmesi ve bunun bilinçli politikalarla yapılması gerekiyor. İl il, ilçe ilçe kampanya yaparak, iç hat uçaklar için yakıt desteği verilerek bu sağlanmalı.
Jolly Tours Genel Müdürü Figen Erkan: Berlin Turizm Fuarı'na 20 yıldır katılıyoruz. Erkan, son üç yıldır da bookingworld.com olarak fuarda yerimizi alıyoruz. Türkiye markası, daha iyi parlatılmalıdır. Türk turizmi açısından ise iç pazara yönelmek ve turizmi iç tüketim olarak halkın bilincine taşımak gerekir. Turizmin sigortası iç pazar olmalıdır.
Pronto Tour Genel Müdürü Ali Onaran: ITB'ye uzun yıllardır katılıyoruz. Türk turizmi için bu yıl, bir önceki yıla göre eminiz ki daha iyi geçecek. Eğer önemli bir konjonktürel değişiklik olmazsa bu sene çok başarılı bir turizm sezonu bekliyoruz. Rusya ve Ukrayna krizi nedeniyle meydana gelebilecek boşluklar, Türk turistlerle kapanabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.