Pazar 31.05.2015

İyi yaşamak için çaba sarfedin

Global Wellness Day, 13 Haziran cumartesi , beş kıtada 53 ülkede aynı anda kutlanacak. Kutlama öncesi iyi yaşam günü kutlama fikrini ortaya atan Belgin Aksoy'la, wellness kavramını ve bunu yaşayabileceğiniz rotaları konuştuk

Türkiye'de Spa wellness sektörünün öncü ismi Belgin Aksoy'un "İyi yaşam hayatımızın en önemli konularından biri olduğu halde neden özel bir günü yok?" sorusundan hareketle, her yıl haziran ayının ikinci cumartesi günü 2012 yılından bu yana Global Wellness Day olarak kutlanıyor. Global Wellness Day, dünya çapında 'iyi yaşam' bilincini artırmak amacıyla, kendini iyi yaşama adamış gönüllüler tarafından oluşturulan sosyal bir proje. GWD, bu yıl 13 Haziran Cumartesi günü Maçka Parkı'nda, 5 kıtada 53 ülkede aynı anda, 50'nin üzerinde elçi öncülüğünde iyi yaşamı destekleyen etkinliklerle kutlanacak. Yüzlerce kişi tarafından, Mandarin, Hyatt, SVA Spas, Richmond Nua Wellness-Spa, Güral Sapanca, Anantara, Fairmont, Raffles, Swissotel, Four Seasons, Six Senses, Sofitel, CinqMondes, Comfort Zone, ESPA, Guerlain gibi dünyaca ünlü otel ve spa gruplarının da katılımıyla kutlanacak. Maçka Parkı'ndaki etkinlikler sırasında beş kıtaya canlı bağlantı yapılacak. Global Wellness Day etkinlikleri ve kutlamaları canlı olarak izlenebilecek. Maçka Parkı'ndaki tüm etkinlikler herkese açık ve ücretsiz. Belgin Aksoy'la Wellness Day'i ve iyi yaşam rotalarını konuştuk.

- Wellness Day fikri nasıl ortaya çıktı?
- Üç yıl önce, 'internette böyle bir gün nerede kutlanıyordur' diye araştırırken fark ettim ki kutlanmıyor. Her durum için yaratılmış özel bir kutlama günü var ama iyi yaşam adına böyle bir gün yok! İyi yaşam sektöründe çalışan bir SPA'cı olarak bu durum beni çok şaşırttı. Bunun üzerine kendi otelimizde bunu kutlamaya başladık. Son derece mütevazı bir kutlama oldu. Yoga ve sağlıklı beslenmeyle ilgili çeşitli atölyeler yaptık. Gün boyu sağlıklı beslenerek Wellness Day'ı kutladık. Geçen yılki mütevazı kutlamamıza, Amerika'dan basın mensuplarını davet ettik. Onlarla bir seminer platformu oluşturduk. Bu konuyla ilgili tahminimden çok daha fazla haber yaptılar. Huffington Post'ta bir röportajım çıktı. Bu röportaj dünyadaki SPA ve Wellness sektöründe önde gelen fikir liderlerinin dikkatini çekti. Ardından yılda bir kez yapılan wellness ve SPA zirvesinde benim başkanı olduğum Global Wellness Day forumu düzenlendi.
FİKİR TÜRKİYE'DEN ÇIKTI
- Kaç kişi vardı forumda?
- 400 kişi. Tamamen davetle katılınıyor. Çok ilgi çekti böyle bir günü kutlamak. Herkes ülke temsilcisi olmak için kuyruk oldu. Türkiye'ye döndüğümde beni mail yağmuruna tuttu. Biz de ülke temsilcilerini belirledik ve her yıl haziranın ikinci cumartesi günü kutlamaya karar verdik. Yani iyi yaşam gününün fikir ülkesi Türkiye oldu.

- Wellness dediğiniz yaşam biçimi nasıl uygulanır?
- Bizim bir manifestomuz var. Bunu hazırlarken iyi yaşam kavramından en uzak olan insanın bile, bu maddelerden bir-ikisini yapabilmesini istedik. Hergün bir saat yürü; günde bir saati hareket halinde geçirebilmenin yollarını ara. Plastik şişe kullanma. Tanımadığın bir insana bir iyilik yap; mesela tanımadığın birine 'Günaydın' de. Saat 22.00'de uyu; erken yatabilmeye kendini programlamak önemli. Sevdiklerinle birlikte yemek ye. Topraktan gelen yerel ürünlerle beslen. Bu hem daha ekonomik, hem de çevreyi koruyan bir anlayış...

- Aynı zamanda bir otelcisiniz. Wellness'ı yaşayabileceğimiz en iyi otellerden birkaç tanesinin ismini bizimle paylaşır mısınız?
- Aslında dünyanın dört bir yanında çeşitli otel ve merkezler var bunun için. İnsanlar buralara gidip, hayatın yorucu akışından uzaklaşabiliyor. Ve bu aslında içinde olduğumuz tempoda çok gerekli. Üstelik her kişiye ve bütçeye uygun seçenekler bulmak mümkün. Ama benim tecrübe ettiklerim arasında önerebileceğim iki tanesi var; Tayland'daki Chiva Som Hotel. Burada üç günlük bir detoksa katıldım ve çok memnun kaldım. Diğeri de Bali'deki Como Shambhala Resort. Buranın da çiğ yemekler sunan mutfağı beni çok etkiledi. Çok renkli, lezzetli ve doyurucuydu...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.