Cumartesi 25.06.2016

Ruhumun kaldığı kutsal topraklar

Huzur ve ibadetin merkezi kutsal topraklar, adeta duygu yoğunluğu yaşatıyor. 24 saat yaşayan Medine ve Mekke, her zaman sizi kucaklıyor

Peygamber Efendimiz bir hadisinde; "Umre küçük hacdır", bir diğer hadisinde de "Hacılar ve umre yapanlar Allah'ın elçileridir. Dua ederlerse duaları kabul olunur, tövbe ederlerse mağfiret olunurlar." diyor. Umreye gitmek bana da ikinci kez nasip oldu. Yedi günlük bir programla İstanbul, Medine, Mekke ve Cidde hattında çok özel bir ziyaret gerçekleştirdim. Bu ziyaretimde Umre turları düzenleyen ilk tur şirketlerinden Emir Turizm'in bizler için hazırladığı çantalarda tüm detaylar düşünülmüştü. Özellikle de Ali Rıza Demircan hocanın hazırladığı küçük kitapçık adeta rehberimiz oldu.
İLK DURAK MEDİNE
Kutsal topraklarda üç gün Medine-i Münevvere'de, dört gün de Mekke-i Mükerreme'de kaldık. İlk durağımız Medine. Kutsal topraklara gelen erkekler ve kadınlara ayrı ayrı görevliler eşlik ediyor. Şehre indiğimizde kafile görevlisi hocalar bizi bilgilendiriyor. Kitaplardan aşina olduğumuz bilgileri görevli hocamız Hicabi Altay da, "Medine-i Münevvere Resulullah Efendimiz'in hicret vatanıdır. Başkaları yardım elini çekerken, yardım elini uzatan şehirdir" diyerek hatırlatıyor. Medine-i Münevvere'nin etrafında bulunan otellerin tamamı dolu. Bir karınca misali gidip geliyor insanlar. Medine-i Münevvere'nin hemen yanında bulunan otelimizden çıkıyoruz. Kadınlar ayrı, erkekler ayrı hocalarla. Cennet-ül Baki'yi ziyaret ediyoruz. Peygamber Efendimiz'in Cennet Bahçesi'nde namaz kılmak, dua etmek... Bir duygu seli. Adeta boğazımın düğümlendiğini hissediyorum. Medine-i Münevvere ziyaretimizden sonra istikametimiz Kabe. İhrama gireceğimiz için ayrıca heyecanlıyım. Dört saatlik otobüs yolculuğunun ardından Mekke'deyiz. Otobüste kimi sessizce kimi ise hıçkıra hıçkıra ağlıyor.
DUYGU SELİ
Otelimize yerleştikten sonra Harem Bölgesi'nin içerisinde bulunan Kabe'ye gitme vakti gelmişti. Tavaf edip, sa'y yapıp, umremizi eda edeceğimiz için acele ediyoruz. Dörderli sıra halinde otelden dualarla çıktık. Yaklaşık 500 metrelik bir yolculuktan sonra Kabe'ye doğru ilerliyoruz. Hoca, 'Kimse kafasını kaldırmasın" dedikten kısa bir süre sonra da, "Herkes kafasını kaldırıp, karşısına baksın" dedi. Aman Allah'ım... Gözyaşı sel. Kimse içine akıtmıyor gözyaşlarını... Taşın kalp olduğu yer Kabe'deyiz... Umremizi yaptıktan sonra sırada sa'y var. Safa ve Merve'de de sa'yımızı gerçekleştiriyoruz. Tüm bunlar yaklaşık dört saat sürüyor. Umremizi yapıp otele dönüyoruz. Ben, iki saatlik bir uykunun ardından yeniden tavaf yapmak için otelden ayrılıyorum. Sabah namazına kadar tavaf yapıp ardından da namazımı kılıp, otele dönüyorum. Kaldığım dört günde de aynı ritüel devam etti. Namazı Kabe'nin yakınında kılmak istiyorsanız namaz saatinden üç saat önce içeriye girmeniz gerekiyor. Aksi halde, kapılar kapatılıyor, dışarıda kalıyorsunuz.
HACER-ÜL ESVED YARIŞI
Kabe'ye ilk girişte doğruca Hacer-ül Esved'e doğru yol aldım. O cennet taşına dokunmak tabii biraz zor oldu. İlk gün, yanına kadar yaklaşıp sadece beyaz çerçevesine dokunabildim. Dokunmama bir karış kalmasına rağmen ne görebildim, ne de dokunabildim. Pes etmeyerek ikinci gün tekrar tekrar girişimim oldu. Bu sefer amacıma ulaştım... Mesleğim nedeniyle çeşitli vesilelerle yurt içi ve yurt dışı çok kez ziyaret ve gezilerim oldu. Her gittiğim yerden, "Bir an evimize dönsek" diye içimden geçirirdim. İlkini 2013'te yaptığım hem o Umre ziyaretimde hem de birkaç ay önce gerçekleştiğim bu Umre ziyaretimde de, "Keşke bir gün daha kalabilsem" diye hayıflandım.
ÜÇ ÇOCUĞUYLA TAVAF
Sabaha karşı saat 01.30 suları. Önümde 40 yaşlarında bir hacı. Arkasında pusette bir çocuk uyuyor, sırtında bir kız çocuğu... Biraz ilerleyip yanına gelince kucağında da bir çocuk olduğunu gördüm. Üç çocuğuyla tavaf yapıyor... Gencinden yaşlısına, sakatından sağlamına herkes tavafta... Tavaf sırasında zaman zaman yaşanan sıkışıklıkta hacılar birbirlerine çarpıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.