Pazar 02.04.2017

Enerjisi ve tezatlarıyla Mumbai

Renkliliği, çok kültürlülüğü ile binlerce turisti ağırlayan Hindistan’ın kültür, sanat ve ticaret başkenti Mumbai, hareketliliği, sürekli değişen yüzü ve enerjisiyle sizi hemen içine çekiyor

Mumbai veya eski adı ile Bombay, deneyimlemenizi istediğim ülkelerden olan Hindistan'ın kültür, sanat ve ticaret başkenti. Bunun yanında hem yoksulluğun, kargaşanın ve yoğun trafiğin kenti hem de Bollywood denen hayal makinasının ve zenginliğin... Mumbai demek, tezatlar demek... Bir yanda yokluk diğer yanda ışıltılı bir dünya... Bir yanda gecekondular diğer yanda muhteşem bir kolonyal mimari... Hatta 65 katlı tek bir gökdelenin sadece bir kişiye ait olduğu bir bina... Ama enerjisi ve İstanbul'a benzerliği ile sizi hemen içine çeken bir şehir. 24 saat yaşayan, dinamik, sürekli değişen yüzü ile deneyimlenebilecek bir başka dünya. Renkli, çok kültürlü Hindistan, keşfedebileceğiniz birçok tarihi ve kültürel yapı ile popüler bölgeler açısından oldukça zengin. Turistlerin yoğun ilgi gösterdiği o yapılar ve yerlerden bazıları şöyle: Hindistan'a yalnız gemi ile ulaşımın mümkün olduğu eski dönemlerde ilk ayak basılacak yer Mumbai olduğu için Hindistan'a giriş kapısı adı verilen anıt, İngiltere Kralı V. George'un 1911'de Hindistan'ı ziyaretini ölümsüzleştirmek üzere 1924 tarihinde yapılmış. 16. yüzyıl Gujarat İslam sanatı ile Gotik zafer anıtı tarzlarının karışımı olan bu anıtın etrafı günün her saati gezmeye gelenlerle dolup taşıyor. Dhobi Ghat için dünyanın en büyük açık çamaşırhanesi diyebiliriz. Ayrıca şehrin en ilginç yeri. Bu çamaşırhane, tüm kentin kuru temizleme ve çamaşır yıkama dükkanlarından gelen çamaşırların topluca yıkandığı, kurutulduğu ve ütülendiği bir yer. Her dükkan, kendi koduyla ve sipariş numarasıyla aldığı çamaşırları işaretler. Tüm Mumbai'den toplanan çamaşırların miktarını siz düşünün.

DIŞI BAŞKA İÇİ BAMBAŞKA
Kentin en görkemli yapısı olan tren terminali Chhatrapati Shivaji, gotik tarzda 19. yüzyılda inşa edilmiş. Oldukça heybetli görünen binanın içine girince sizi bambaşka bir atmosfer karşılıyor. Bir yanda trenlere yetişmeye çalışan halk ile kadınlara ait süslü vagonlara diğer yanda yerde uyuyanlara ev olan ihtişamlı yapı, başlı başına bir dünya. Kent, alışveriş meraklıları için de doğru bir adres. Şık butiklerin merkezi olan Mumbai'de alışveriş oldukça zevkli. Sanayi bölgesinde ayakkabılarınızı çıkartarak girdiğiniz Bungalow 8 ya da Ensemble gibi şık butikler, yerel tasarımcıların imzasını taşıyan giysiler, ayakkabılar ile çeşitli aksesuvarları satıyorlar. Ev eşyaları almak isteyenler içinse Good Eart, iki katlı dev mağazası ve içindeki Tasting Room Restoranı ile yarım gününüzü geçirebileceğiniz bir vaha. Uygun fiyatlı bir adres de Fabindia. Ama biraz macera diyorsanız çalıntı eşyaların satıldığı Chor Bazaar da (Hırsız Pazarı) sizi bekliyor.

OTELDEN ÖTE BİR YAPI
Uluslararası otel zincirleri olsa da Mumbai'de kalınacak tek bir otel var ki Taj Mahal Palace Otel... Özellikle de saray bölümü odaları... Hindistan'a giriş kapısının hemen karşısındaki otel, önce lokasyonu ile büyülüyor. Şehrin en lüks, en güzel lokanta, bar ve butiklerine yürüme mesafesi olan Colaba bölgesinde. 1903'te inşa edilen saray otel bugüne kadar Hindistan'ı ziyaret eden tüm devlet büyüklerini, ünlü sanatçıları ve kraliyet ailelerini ağırlamış. Saray bölümünün ortasında bulunan tarihi merdiveni, tropik bitkilerle örtülü terası, tarihe tanıklık etmiş koridorları ile kendi dünyasında bir şehir adeta.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.