Pazar 28.04.2019

Kuzey Ege’nin doğa harikası

Dünyanın en büyük ikinci oksijen deposu ve doğal güzellik bakımından ülkemizin en zengin yerlerinden biri Kazdağları. İki gün boyunca Kazdağları’nın güzelliklerini görüp tarihine kulak kabarttık

Çanakkale ile Balıkesir şehirleri arasında yer alan büyük ölçüde de Biga Yarımadası'nda uzanmakta olan bir doğal güzellik... Kimileri için mitolojik birçok öykünün ana mekanı ve ilk güzellik yarışmasının düzenlendiği yer, kimileri için ise Alpler'den sonra dünyanın oksijeni en bol ikinci bölgesi. Mutlaka görülesi, eşsiz bir coğrafya. Prontotour'un 25. yılı vesilesiyle düzenlediği basın gezisi ile iki gün boyunca Kuzey Ege'nin bu benzersiz bölgesini keşfetme şansı yakalıyoruz. Yolculuğumuz İstanbul'un yeni havalimanında başlıyor. 50-55 dakikalık bir uçuşun ardından Balıkesir Edremit Koca Seyit Havalimanı'na iniyoruz. Havalimanı ile Kazdağları arasındaki mesafe, 30-35 dakika sürüyor. Bu noktada Edremit'in hem Ankara hem de İstanbul ile görece yakın olması nedeniyle özellikle hafta sonları bu şehirlerden bolca misafir ağırladığını öğreniyoruz.
SADECE SU SESİ
Kazdağları'nda gezilip görülesi çok yer var. Ama şüphesiz en öne çıkanları Sütüven Şelalesi, Hasanboğuldu Göleti, Kazdağları Milli Parkı... Bu yüzden biz de ilk olarak buralardan başlıyoruz keşfetmeye... Hoş, kendimizi bu kadar doğanın koynuna bırakmışken onun bize hazırladığı bir sürpriz de ufak bir tadımızı kaçırıyor. Bardaktan boşalırcasına yağan yağmur, Sütüven Şelalesi'nin hemen yanı başında yakalıyor bizi. Etrafa hakim olan tek ses sadece su sesi oluyor! Sütüven'e giderken Altınoluk yolu üzerinden ve Zeytinli beldesinden geçiliyor. Zeytinli'yi öne çıkaran iki özelliği var; birincisi, bölgede yetişen muazzam zeytinler. İkincisi ise yaz aylarında düzenlenen, Zeytinli Rock Festivali. İsterseniz rock müzik dinlemeye, isterseniz de zeytinyağı almaya gelin...
BİR GÜNDE GEZMESİ ÇOK ZOR
Sütüven Şelalesi'nden sonra Hasanboğuldu Göleti'ne uğruyoruz. Sütüven piknik alanından derenin karşı tarafındaki patika izlenerek ulaşılan gölet normalde çok kalabalık olmaktaymış. Ama hem hafta içi olması hem de havanın yağmurlu oluşu nedeniyle biz gittiğimizde hayli sakin. Kafasını dinlemek, doğa yürüyüşü yapmak isteyenler için son derece ideal bir yer. Hava muhalefeti olmasa ciplerle gezeceğimiz alanları minibüsle dolaşmaya devam ediyoruz. Kazdağları Milli Parkı da bu doğrultudaki istikametlerden. Sanki, Google'a "Huzurlu mekanlar duvar kağıtları Full HD" yazdık, karşımıza burası çıktı ve biz de bir anda kendimizi içinde bulduk gibi hissediyorum. Öyle yeşil, öyle sakin bir yer... Park az evvel bahsettiğimiz şelaleleri de kapsayan büyük bir alan, zaten rehberle geziliyor. Hatta bölge sakinlerine göre bir günde hakkıyla gezilmesi de mümkün değil.
YOLU BURADAN GEÇMİŞ ÜNLÜ İSİMLER
Bundan yaklaşık dört yıl önce kurulan Sarıkız Kazdağı Etnografya Galerisi antik dönemlerden Osmanlı'ya, Cumhuriyet yıllarından günümüze Kazdağları ve Edremit'in tarihine ışık tutuyor. Mustafa Kemal Atatürk, Ali Ekber Çiçek, Tuncel Kurtiz, Sabahattin Ali, Seyit Onbaşı gibi yolu Kazdağları'ndan geçmiş ve iz bırakmış tarihi şahsiyetlerin balmumu heykellerinin de bulunduğu galeri bizlere keyifli bir kültür turu yaşatıyor.