Pazar 01.03.2020
Son Güncelleme: Çarşamba 04.03.2020

Doğu Ekspresi’yle 26 saatte Kars

Turistik Doğu Ekspresi’yle Erzurum’dan Sarıkamış’a tren yolculuğu, Kars merkezde güzel bir akşam yemeği, Sarıkamış’ta bir gece konaklama, Çıldır Gölü’nde balık avı. Hepsi kaç saat sürdü dersiniz? Sadece 26 saat! Ama dolu dolu geçen bir 26 saat günlere bedeldir

Kış turizminin en özel rotalarından biri de Doğu Ekspresi'yle Kars... Sosyal medyada paylaşılan fotoğraflar, tren yolculuğunun cazibesi, seyahat etmeyi sevenlerin içini gıcıklandırmaya yetiyor bile... Ama son yılların bu gözde seyahat rotası, Doğu Ekspresi'ne bilet bulmak, hele ki kuşetli ve yataklı vagonda üstelik de kış aylarında piyongodan ikramiye kazanmakla eşdeğer... Bu yüzden Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'un bir grup gazeteciyi davet ettiği hızlandırılmış Doğu Ekspresi- Kars seyahatine deyim yerindeyse balıklama atladım. Giden tecrübelilerden edindiğim bilgiye göre, Doğu Ekspresi'ne İstanbul ya da Ankara'dan binip, o uzun yolculuğu trende yapmak bir hayli meşakkatli... Daha doğrusu bir zamanlar meşakkatliymiş... Çünkü 50 küsur durakta durarak, 24 saati aşan bir yolculuğu göze almak gerekiyormuş. Oysa Mehmet Ersoy'un tüm karşı çıkmalara rağmen direnerek açtığı Turistik Doğu Ekspresi hattında durum adından da anlaşılacağı gibi daha turistik yani daha keyifli hale geldi.

Yaklaşık 10 ay önce sefere başlayan Turistik Doğu Ekspresi, normal hattın yarısı kadar durakta duruyor. Hatta gidişte Erzincan'da iki saat 20 dakika, İliç'te 3 saat, Erzurum'da 3 saat molalar veriyor. Kars'tan dönüşte ise Divriği'de 2.5 saat, Bostankaya'da 3.5 saat duruyor. Bu vesileyle yolcuların birkaç saatliğine farklı noktaları keşfetmesi sağlanmış oluyor. Bu yeni hatta ilgi büyük. Öyle ki; 1 Ocak-15 Şubat tarihlerin arasında, sadece iki kişilik yataklı vagonların bulunduğu Turistik Doğu Ekspresi 17 bin yolcu taşımış. Bizimki hızlandırılmış bir tur olduğu ve toplamda 27 saati bulmayan bir basın gezisi olduğu için, Bakan Ersoy'la birlikte Erzurum'a kadar uçakla gittik. Erzurum'da küçük bir cağ kebabı molası verdikten sonra, trenimizde yerimizi aldık. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, turizmci olmasının getirdiği avantajla, sorunlara göreve geldiği ilk andan itibaren hakim olabilmiş ve çözüm için adımları süratle atmış biri isim. Bu yüzden aklında onlarca proje var. Tüm bu projlerini tren yolcuğu sırasında bizlerle paylaştı.

KAR MANZARALI BASIN TOPLANTISI

Bize özel düzenlenmiş vagonda arka fonumuzda karlı manzaralar eşliğinde, heyecan verici planları dinlerken, bunun katıldığım en ilginç ve farklı basın toplantısı olduğunu düşündüm. Kültür ve Turizm Bakanı iki saat süren sohbette belli konuların altını çizdi: Mesela Beyoğlu Kültür Yolu projesi... Atatürk Kültür Merkezi'nden başlayıp Galataport'a kadar uzanacak bölgede düzenlenecek kültür sanat faaliyetleri İstanbul için heyecan verici. Atlas Sineması'nın eski güzel günlerine döndürülmesi bu heyecanın başında geliyor, İstiklal'e serilmiş kırmızı halılı galalardan söz etti bakan. Galataport ise İstanbul için bir başka heyecan verici başlık... İlk gemi 5 Nisan'da yanaşacak. Cruise operatörleriyle görüşmeler başlamış bile. Çeşme ve Bodrum'da açılan ve vatandaşın büyük ilgi gösterdiği, ücretsiz halk plajlarına bu yaz yenileri eklenecek. Antalya'da iki noktanın müjdesini verdi bakan. Bakanın Çeşme'ye dair planları saymakla bitmiyor. "Çeşme'yi Cannes gibi yapacağız" diyen Bakan Ersoy, Ege Turizm Merkezi ilan edilen bölgeye dair Belek'tekinin benzeri 100 bin yataklık bir turizm merkezinden söz etti. İçinde 20 golf sahası, olimpik sporları içeren nitelikli spor tesisleri, kongre, fuar, konser ve festival alanları, Ege'nin en büyük arkeoloji müzesi, tema parklar, motor sporları pisti, bisiklettrekking ve doğa sporları için uygun alanlar bu bölgede olacak. Turizm Geliştirme Ajansı'ndan da söz etti Bakan Ersoy. Ajansın çalışmaları Türkiye turizmini epey hareketlendireceğe benziyor. Türkiye reklamları bu yıl 18 ülkede dönmeye başladı bile ve 56 ülkede dijital tanıtım yapılıyor. Bu yıl üç bin influencer ve gazeteci getirilecek ülkemize.

ÇILDIR'DA BALIK AVI

Bakanın anlattıklarını dinlerken zaman hızlı geçti. Hava da karardı ve Sarıkamış'a vardık bile... Trenden Sarıkamış'ta inerek, yoğun kar yağışı altında Kars'a ulaştık. Kar's Otel'de bizim için hazırlanan harika bir yemek masasında, Kars kazı yedik. Kar's Otel, eski bir Rus binasının renove edilmiş hali. Çok şık, çok özel... Hızlı güne Sarıkamış kayak merkezindeki otelimizde nokta koyduk. Eksileri bulan ama asla üşütmeyen Kars havasını soluklayıp, ertesi gün için enerjimizi topladık. Sabah harika bir güneşe uyandık ve Sarıkamış Kayak Merkezi'nde kayak için gelenlere özenerek, Çıldır Gölü'ne doğru yola çıktık. Ve Çıldır Gölü kıyısında Kars Valiliği tarafından, Kars İl Özel İdaresi katkılarıyla 2016 yılında yapımına başlanan ve 2017 yılında hizmete açılan Arpaçay Kütük Ev'e ulaştık. O kadar zarif, o kadar hoş bir mekan ki gurur duyduk. Çıldır Gölü kenarında yer alan bu restoranda Kars lezzetlerinin tadına vardıktan sonra Çıldır Gölü turumuz başladı. Göl başlı başına bir güzellik. Donmuş gölün üstünde karla birleşen gökyüzünü seyredip sonsuzluk hissini yaşamak son derece eşsiz. Atlı kızak gezisi bana göre değildi ama gölde balık tutmak epey eğlenceliydi...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.