Salı 26.04.2022 14:12
Son Güncelleme: Salı 26.04.2022 14:12

2022, turizm sektörü için pandemi sonrası normalleşme yılı olacak

Pandemi nedeniyle turizm sektörünün 2020 ve 2021 yıllarında dünya genelinde 4,5 trilyon dolarlık bir kayıp yaşadığını hatırlatan Girne Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Altınay, 2022’nin sektör için normalleşme yılı olacağını söyledi.

Prof. Dr. Mehmet Altınay, 2022'de pandeminin ilk iki yılına göre salgın açısından daha yumuşak bir seyir oluştuğunu ifade etti.

Prof. Dr. Altınay, yılın ilk çeyreğinde ortaya çıkan yolcu sayılarının yeniden artış trendine girdiğini kaydetti. KKTC'ye Ocak ayında gelen yabancı yolcu sayısının, 2021'in Ocak ayına göre yüzde 926,6 artarak 54 bin 358'e yükseldiğini hatırlatan Prof. Dr. Altınay, "Oransal olarak KKTC kadar yüksek olmasa da bütün dünyada uluslararası yolcu sayıları ciddi bir şekilde yükselişe geçti. Bu yükseliş trendinin devam etmesi turizm ve havacılık sektörlerinin 2022'de yaralarını sararak normalleşeceğini gösteriyor" dedi.

Prof. Dr. Mehmet Altınay, "Kıbrıs'ın Akdeniz'de kum, güneş gibi çekici faktörlerin doğal güzellikleri sunması; eski çağlardan beri çeşitli medeniyetlere ev sahipliği yapması, tarihi ve kültürel büyük bir mirasa sahip olması, adanın yıllardır eğitim maksatlı çeşitli ülkelerden gelen gençlere ve ailelerine üniversitelerimiz aracılığıyla da hizmet vermesi, sağlık alanında özel ve devlet sektörünün dünya standartlarında hizmet sunması var olan güçlü yanlarımızdır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.